Oh, šis nu gan ir super - dabaszinātnes tak ir tik interesantas, un ja vēl ir iespējas vēl praktiski darboties, tas nu gan ir vienreizēji. Žēl ka vairs skolā neeju...
Itkaa jau taisniiba buutu: dosim visu nepiecieshamo LIELAAKAM skaitam skoleenu, resp., skolai, kuraa maacaas liels skaits skoleenu. Bet aizmirstam, ka skoleens jau tik vienkaarshi nevar izveeleeties to skolu, kur maaciities... Turklaat daudzas muusu sameeraa tuvaas valstis, piem., Somija, Zviedirja utt. kaa galveno raadiitaaju izvirza tieshi preteejo: liidzveertiigu izgliitiibu VISIEM.
Pāris komentāru: pirmkārt, apsveicama ir doma, ka bērnus ir jāmāca domāt, nevis iekalt. Bet kāpēc to sāk darīt... 10.klasē? Vai tiešām to nebūtu jādara no pirmās klases, veidojot bērnos šo pieeju no sākuma, nevis kā spēju pagriezienu vidusskolas sākumā? otrkārt, pati pieeja lielā mēra atspoguļo vienu starptautisku vidusskolas izglītības programmu - starptautisko bakalaurātu (IB, International Baccalaureate), bet lielā mērā tā ir akla pārrakstīšana - ļoti bieži programmas reālie materiāli (uzdevumu krājumi) neatbilst pašas programmas nostādnēm par to, kādiem uzdevumiem būtu jābūt. Tas ir, ideja ir super, bet izpildījums... Tā pati problēma ir ar skolotājiem - nav cilvēku, kas skolotājos spētu radīt labu izpratni par to, kā šo programmu mācīt un kāds ir tās mērķis. Tā rezultātā daudzu skolu 10tajās klasēs atskan jautājums "kāda velna pēc bioloģiju mēs sākam ar koku garuma mērīšanu skolas pagalmā?!". treškārt, man personīgi šķiet ka mācību saturs tiek nedaudz par daudz vienkāršots. Ir daudz skolu, kur parastās klases jaunās mācību iekārtas prot izmantot daudz prasmīgāk par pilotklasēm, jo... parasto klašu skolniekiem vienkārši ir daudz vairāk zināšanu. Vēl to, cik formāla patiesībā ir pieeja šai idejai (jo pati ideja ir super!) parāda šī gada centralizēto eksāmenu rezultāti: viens uzdevums bija uzrakstīts tā, ka tajā punktus varēja dabūt tikai pilotskolu skolēni. Nevis tāpēc, ka izpratne labāka, bet tāpēc, ka pareizie vārdiņi ir iekalti. Voilā, pilotskolām labāki rezultāti! Vārdu sakot, kamēr nemainīsies pieeeja izglītībai, no šīs programmas nebūs jēgas - bet mainot pieeju, šo programmu ieviest vajadzētu
Mazo skolu skolēnu (un viņu vecāku) žēl. Nedosim naudu, slēgsim.. Varbūt vispār Rīgas skolas tik atstāt?
Vai solījumam palielināt skolotāju algas ir segums? 30.10.2008. Krīgers un Leiškalns pret Rivžu par skolu slēgšanu un skolotāju atlaišanu
Vai Latvijā ir liegta pieeja augstākajai izglītībai? 04.09.2008. LU rektors Auziņš pret Koķi un Gruškevicu par līdzdalības maksājumiem
Vai skolas direktoram jābūt faķīram? 04.09.2008. Vecāku apvienība: nav Gūtenberga laiki; Koķe: visās skolās ir labas bibliotēkas
Mazās skolas – slēgt vai neslēgt? 04.09.2008. Koķe nosauc kritērijus; pamatskolas direktore nepiekrīt par izglītības kvalitāti
Vai mērķstipendijas samazinās skolotāju trūkumu? 26.08.2008. 2400 eksakto priekšmetu un svešvalodu skolotājiem – papildus 65-150 lati mēnesī
Skolās integrēs bērnus ar funkcionāliem traucējumiem 18.08.2008. Nākošā gada pavasarī uzsāks 38 skolu piemērošanu
Vai seksuāli varmākas apdraud bērnus vasaras darbos? 06.08.2008. Visdrošāk meklēt darbu caur NVA vai pašvaldībām
Bērni bez izglītības: valstī nav precīzas statistikas 11.07.2008. Tikai šogad tiks uzsākta precīza uzskaite bērniem, kas pamet skolas
Skolu skaita samazināšana var skart arī lauku ekoskolas 04.07.2008. Lauku skolas iegūst Zaļo karogu un pierāda, ka līdzvērtīgas pilsētu skolām
Vismaz 150 lauku skolām draud slēgšana 13.06.2008. Salas pašvaldība cīnīsies, citām skolām neiespējami pastāvēt bez valsts atbalsta
Pamatskola – līdz 6. klasei? 01.02.2008. T. Koķes ieceres par skolu restrukturizāciju vēl nerod atbalstu pedagogos
Dalibnieki