Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 29.04.2024.
 
Pēdējās dienās protesta akcijas kļuvušas gandrīz vai par ikdienu – no motociklistiem, studentiem un dažādu arodu ļaudīm pie Saeimas, līdz ielas bloķētājiem un simboliskas konstitūcijas dedzinātājiem Līvānos. Vieni atbalsta, citi kritizē gan saturu, gan formu. Kas notiek ar sabiedrības noskaņojumu, tā publiskajām un nepubliskajām izpausmēm, kādi ir ceļi sabiedrības pašorganizācijai un saziņai ar varu – tie ir šīvakara „Kas notiek Latvijā?” pamatjautājumi.
Laura    23:04  |  02.12.2009.

Piekrītu domai, ka valsts pārvaldē ir jābūt ar privāto biznesu konkurētspējīgām algām, ja gribam, lai valsts galvgalī būtu zinoši ļaudis. Nu kurš tur ies savu dzīvi maitāt par bērnudārza vadītājas algu. Grādi , kas iegūti Latvijā nenozīmē labu izglītību... Ja gribam ko mainīt, ir jāprot pašiem vienoties savā starpā, kas pašlaik neliekas reāli. Visa vaimanāšana pašlaik mazvērtīga. Tagad ir vajadzīgi gudri cilvēki, kas prot apvienot. Tukši bļaustīties jau ir viegli. 

i.n.  ievanaglina@gmail.com  23:04  |  02.12.2009.

manuprāt, bezjēdzīgi palikt pie secinājuma, ka KAUT KAS IR JĀDARA. jo tas ir pats bīstamākais un lielākā mūsu problēma. visi saprot, ka KAUT KAS IR JĀDARA, bet nesaprot KAS IR JĀDARA. un rezultāts arī ir kaut kāds - nekāds. jo darīt KAUT KO ir vai nu nedarīt neko, vai darīt to, ko nevajag. es drīzāk apstātos pie tā, ka šādi raidījumi VEICINA DOMĀŠANA. un tas ir jātupina. JĀTURPINA DOMĀT un jāturpina VEICINĀT DOMĀŠANU. jo tikai tad var beidzot izdomāt KAS IR JĀDARA. un to arī izdarīt. 

Juris    23:08  |  02.12.2009.

Pilnīgi skaidri redzams, ka vara neko nesaprot vai negrib saprast. Paskatījos Kas notiek Latvijā, tur kaut kāda Grende teica, ka brauks mācīt līvāniešus dzīvot. un teica, ka visiem vajagot savilkt jostas. neizskatījās, ka viņa taisītos to darīt. 

Sanita    23:09  |  02.12.2009.

Katrai spēlei ir savi nosacījumi, kas ietekmē katra spēlētāja rīcību. Ja mainīs spēli "Vēlēšanas", nosakot ka vēlēšanas (jebkuras) ir notikušas, ja tajās ir piedalījušies vismaz puse no visiem balstiesīgajiem (varētu arī lielāku %), noteiktu procedūru, kurā pusgada laikā (max gada laikā) - balsojot vēlētāji varētu atcelt jebkuru Saeimas deputātu, spēlētājam "vēlētājs" rastos reāla iespēja vinnēt. Un parādītos spēlētāji "deputāti", kas vēlas ievērot tikai publiskos likumus, nevis "likumus" ko kāds mākoņos, pie jūras vai kur citur diktē par cieti konvetrējamu valūtu... šobrīdējās spēles nosacījumos spēlētājam "vēlētājs" nav paredzētas teorētiskās iespējas vinnēt. 

Genadijs    23:10  |  02.12.2009.

Jamaina velesanas sistemu Jasauc pie atbildibas visus krapniekus /Demakova un biedri, Tris brali, LVRTC.../ Japanak atbildibu par /sofera delu/... Tur ir visas problemas - neviens nesež cietuma. Japroteste un pec tam Zatlers (var but) atkal psihos un izkustinas to čupu. 

Laura    23:11  |  02.12.2009.

Nedrīkst pieļaut, ka pūli vada tādi daiņi, kas tikai braši protestē, dedzina Satversmi, kau paši nav to lasījuši... Visvieglāk jau ir bļaustīties. Riskēju izsaukt krustugunis apgalvodama, ka vēlu Dombrovskim panākumus un labu veselību. Pateicībā, ka viņš apbrīnojami pacietīgi dara visnepateicīgāko darbu, kas pašlaik iespējams. Valsts ir izzagta un visi zina, kas bija pie varas. Dombrovskis strādā. Kurš no protestētājiem varētu izdarīt labāk???? Es domāju - budžeta sastādīšānu. 

Liene    23:12  |  02.12.2009.

Ja runājam par tautas pārstāvjiem, tad nesmīdiniet - nevienam no tā sauktajiem sociālajiem partneriem tauta nav ne prātā. Pašiem vien mums nāksies un nākas izvilkt sevi un savus līdzcilvēkus. Un, ja nevarēsim pavilkt, nāksies ar visām ģimenēm emigrēt arī tiem, kas vēl esam te palikuši. 

tm    23:13  |  02.12.2009.

Tur dažiem bija pilnīgi dīvaina, nestrukturizēta pieeja: sabiedrības vajadzības nav plika matemātiska summa starp dažādu sabiedrības grupu 8 (skolotāju, motociklistu, studentu, aktieru, utt.) interesēm. tas, ko sabiedrība kopumā var gribēt. Tā arī nav diskusija ar politisko varu (politiskajām varām būtu jānāk un jāiet: tas ir tikai mandāts uz 4 gadiem, nevis uz mūžu). tas, ko sabiedrība varetu prasīt (šobrīd abstrakti): 1. konkrētus lēmumus X 2. atgriezenisko saikni un sabiedrības viedokļa respektēšanu. Bet visbeidzot (te nu man laikam saskan ar Rubiku): pašā saknē jānomaina esošā politiskā elite. 

Annija    23:15  |  02.12.2009.

Ja protesti būs, tie visticamāk būs stihiski, jo visiem zināmajiem organizatoriem cilvēki vairs neuzticas, tālab, ka tie visbiežāk ir pie varas esošo manipulatori. Bez tam aktīvākā pilsoņu daļa jau ir labprātīgi deportēta. Palikušie ir pensionāri, studenti, bezdarbnieki un par niecīgu algu strādājošie, kas baidās zaudēt to pašu mazumiņu. Cerības, ka kārtīgi organizētie protesti patiesi kaut ko mainīs ir naivas, jo vēlēšanu sistēma ir izveidota tā, ka vēlot par jebkuru no periodiski pie varas jau bijušajām partijām, šā vai tā tur nonāks tie paši aizkulišu spēlētāji tikai citā noformējumā. Un atkal varēs vainot pamuļķos vēlētājus, ka nav spējuši ievēlēt īstos. Tad nu katrai tantītei Kuldīgā vai onkulītim Rēzeknē būtu jāapmeklē kādi kursi, lai spētu izšķirt ar ko viena partija atšķiras no otras, ja tās pašas to nespēj izskaidrot. 

čangaliete    23:15  |  02.12.2009.

Malacis tas līvānietis pateica ko domāja un domā tā lielākā daļa vienkāršo mazpilsētu iedzīvotāju,jo uz tādu vienkāršo puišu pleciem laukos ir ģimenes ar bērnien kuri jāpalaiž skolā un vecākiem kuriem līdz pensijai ir tik tālu kā līdz mēnesim un darba nav.Var jau gudri spriest bet no tās spriedelēšanas ģimeni nepabarosi. 

Anna ...Laurai    23:17  |  02.12.2009.

Ticu, ka Latvijā nav diez ko dažiem ar izglītību:), jo komentāros lasāma diezgan stereotipa domāšana:)! (Mierinājumam- vadu lielu vidusskolu ne bērnudārzu un man ir Eiropā iegūts akadēmsiks grāds, konkrēti- Vācijā). Un algām, Laura, ir jābūt konkurētspējīgām jebkurā jomā, tas ir pamatmērķis, uz kuru doties, ne tikai valsts pārvaldei, kurā, gudri un godprātīgi strādājot, dubļi nebūtu jārij tā, ka jāmaksā nejēgā, lai strādāt neriebjas, vai ne tā? Ja nu mēs par lieliem un globāliem mērķiem te reiz...:)P.S. Man ir arī Latvijas augstskolā iegūts akadēmisks grāds un divas kvalifikācijas, kuras deva man un vēl daudziem man zināmiem Latvijas studentiem iespēju būt vieniem no labākajām savā studentu kursā ārzemēs! Lai nebūtu stereotipu par Latvijas augstāko izglītību, iesaku izvēlēties labu augstskolu un pašam MĀCĪTIES, viss ir sasniedzams!:) 

Agnis  baklazans@hhradio.lv  23:21  |  02.12.2009.

Kā izvest Latviju no krīzes? Tas manuprāt mūsdienās ir viens no populārākajiem jautājumiem. Varianti ir daudz, bet, kurš būs tas pateicīgākais, pareizākais, kurš īstenos savu domu? Kurš uzdrīkstēsies. Takā latvieši ir tie, kas runās nevis darīs, tad gaidīsim ilgi līdz atkal politiķu nomelnošana nebūs katra cilvēka ikdienas sastāvdaļa. Kas īsti mums vienkāršajiem ļaudīm traucē? Tie dīkdieņi, kas katru mīļu dienu neko vairāk par savas dzīves kvalitātes uzlabošanu un nodrošināšanu to ar materiālajiem līdzekļiem nedara, vai arī tas bezspēks vienreiz pašiem sagrupēties kā to dara viņi, un ,saskaņojot savas darbības ar Latvijas likumdošanu un satversmi, izgrūst viņos no tās siltās, mīļās vietiņas, kur šie sēž? Es uzskatu, ka mums, Latvijas tautai, beidzot vajag pašiem pastāvēt ne tikai katram par sevi, bet visiem kopā par MUMS, jo neviens cits mūsu vietā to nedarīs. To tak katrs mēs redzam ikdienā! Saprotu, ka latvieši ir ne tikai vīzdegunīgi, bet arī slinki, jā, slinki, jo visi apzināmies, kas notiek. Katram ir kāda ideja, doma, ko katrs pats varētu mainīt, lai viss uzlabotos, bet kāpēc nekas tāds nenotiek, kāpēc tas nav aktuāls latviešu tautas vidū? Acīm redzot esam ļoti slinki un vāji, jo nevaram realizēt pat to niecīgo daļiņu, kas mainītu sākumā katra paša dzīvi, un varbūt vēlāk arī kāda cita. Beigsim kādreiz snaust? Uzskatu, ka vēlreiz kā senajos laikos mums visai tautai vajadzētu tomēr apvienoties gan garīgi, gan arī kā organizācijai, organizācijai, kas būtu gatava labot pašu ielaistās kļūdas paļaujoties uz citiem, ka viņi tās neizveidos. Latvijā ir daudz gudru cilvēku, izglītotu cilvēku, bet tikpat daudz un varbūt pat vairāk bezspēks mūsos visos. Ja pat daļa no mums sāktu kaut ko veidot, tad noteikti sekotu ar atbalstītāji. Latviešiem nav drosmes neko izveidot, bet atbalstīt gan. Varbūt kāds saņemsies veikt šo tik ļoti smago un apgrūtinošo darbu? Mēs esam tauta un mums arī ir tādas pašas tiesības kā tiem lopiem, kas skatās uz mums no augšas. 

Deniss    23:24  |  02.12.2009.

Nesaprotu vienu lietu: kā tie idiņi no valdības mājas vai parlamenta vēl spēj normāli pārvietoties pa ielu, iepirkties un vispār tikties ar cilvēkiem. viņiem tiešām nav kauna? 

Liene    23:27  |  02.12.2009.

Tā ir drausmīga un pazemojoša situācija – Saeima un valdība gaida Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) atļauju pieņemt budžetu. Valsts suverēns taču ir tauta, un šī tauta ir izvirzījusi savus priekšstāvjus – deputātus, bet viņi saka: paskatīsimies, ko teiks SVF... Uzskatu, ka SVF ir radīts tam, lai gremdētu konkrētas valstis, uz to grimšanas rēķina paceļoti citas valstis, un šajā ziņā Latvija ir kā eksperimenta laukums šim SVF. Taču eksperiments ir pilnībā izgāzies – Latvijas iedzīvotāju dzīves līmenis nemitīgi krītas, nodokļi nezin kādēļ tiek celti – tā vietā, lai krīzes laikā tos pazeminātu. 

Deniss    23:29  |  02.12.2009.

Valdība diemžēl nedomā par tautas pamatslāni, un diez vai, piemēram, finanšu ministrs Einars Repše kādreiz ir iedomājies, vai pensionāram iespējams izdzīvot no niecīgās pensijas un studentam – no stipendijas? Iespējams, viņi tur, augšā, domā, ka globāli viss ir labi. Vissliktākais ir tas, ka valsts nepilda savas saistības pret suverēnu – tautu, bet tas ir valsts galvenais uzdevums. 

:))  23:29  |  02.12.2009.

Daiņi netur solījumus.... solīja, ka netiks bloķēts ceļš.... būs tikai mītiņš... 

Juris    23:31  |  02.12.2009.

Valdība kļūdījās tajā brīdī, kad pārņēma Parex banku. Ja brūkošajā bankā netiktu ieguldīti šie milzīgie līdzekļi, pie mums tādas krīzes nebūtu un mēs pat varētu aizdot naudu citiem. Domāju, ka ir nepieciešama paraugprāva, kurā par bezdarbību vai – tieši otrādi – noziedzīgu darbību sauktu pie atbildības amatpersonas, kas pieņēmušas attiecīgos lēmumus. Valsts kontroliere Inguna Sudraba ir teikusi, ka Parex banka jāpārdod tā, lai valsts nezaudētu ne santīma. Pilnīgi tam piekrītu. Liela problēma ir ar negatīvo informāciju, kas pārpludina publisko telpu, un liela daļa cilvēku teic, ka negrib ne avīzes lasīt, ne TV skatīties. Taču uzreiz gribu teikt: žurnālisti nav pie tā vainīgi, jo viņi tikai atspoguļo, viņi nerada šīs ziņas – vainojami ir tikai politiķi, kas vārda tiešā nozīmē ražo šīs ziņas. 

liene  lbj.lbj@inbox.lv  23:31  |  02.12.2009.

visi uz barikadem! 

ieva  ieva.antons@gmail.com  23:32  |  02.12.2009.

Kur pazuda, kāpēc apsīka diskusija par vēlēšanu sistēmas maiņu? Vai tas nav svarīgi? 

Bērziņš    23:32  |  02.12.2009.

Skatoties šo spriedelēšanu visu laiku gribas jautāt - cik mums valstī ir strādātāju, kas maksājot nodokļus uztur visu birokrātiju, un cik ir to, kas neko neražojot taisa politiku un administrē (tērē) šo nodokļos savākto naudiņu? Varbūt ka šos skaitļus varētu apspriest? Varbūt tāpēc mums tas budžets ir visu laiku par knapu? 

Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

         Dalibnieki         


Autors: