Ļoti bēdīgi. Valdība realizē strukturālās reformas, nezinot šī termina nozīmi. Nezina definīciju. Ha, pameklējiet internetā, tur var diezgan labi atrast. Faktiski, ja rezumē, tad iznākumam no strukturālajam reformām jābūt efektivitātei. Tas nozīmē izdevumu samazināšanu sistēmas pārvaldē, hierarhijas radītās birokrātijas mazināšanu ar lielāku pavērsienu horizontālās attiecībās, modernāku tehnoloģiju izmantošanu,bet kā galvenais - lai pēc strukturālajām reformām IZNĀKUMS jeb produkts, ko šī sistēma apkalpo vai pārvalda, ienes vairāk profita. Profits var tikt saprasts gan kā nauda, gan sociālā stabilitāte, gan demokrātijas vērtības, gan tautas mentalitātes uzlabojumi. Bet skaidrs, ka nauda Latvijā šobrīd ir skaidrākais un saprotamākais mērķis, kurp virzīties. Par demokrātiju pagaidām vajag piemirst, jo šī kategorija nemākuļu izpildījumā ātri vien aizies muldēšanā. Tātad, lai valsts aparāts būtu efektīvs, var samazināt tā izdevumus, bet var arī nesamazināt izdevumus, bet likt tam strādāt ar lielāku atdevi. Dombrovska valdība nedaudz un mehāniski izdevumus samazina, bet par lielāku atdevi runāt nav nekāda pamata. Šeit arī Dombrovskis caurkrīt kā slinks students, jo viņš neizprot strukturālo reformu būtību. Kaut ko par to horizontāli jau nobubināja, un galīgi balta lapa viņš nav, bet šobrīd Ministru prezidenta amatam neder. Viņa pēdējais salmiņš, ja vien nav par vēlu, būtu steidzami sakontaktēties ar akadēmiski zinošiem ļaudīm par valsts pārvaldi un palasīt speciālo literatūru, ko viņam varētu piemeklēt. Un vēl viņām stingri jāpadomā par Valsts kanceleju - varbūt jau rīt no rīta tai jāpiekar klāt atslēga.
Ja man tagad Zatlera kungs prasītu - ko darīt, es ieteiktu likt par premjeru G.Krastu (lai atsakās no savas libertas), un piedāvātu līdz nākamajai Saeimai varavīksnes valdību. Bet ja lielie shēmotāji nerimstas - tad piedraudēt ar Saeimas atlaišanu un uz krīzes brīdi lielā mērā ņemt varu savās rokās. Diemžēl JL arī neko izcilu nav paveicis, un kā jau norādīju, šiem cilvēkiem ir lielas problēmas ar kompetenci, un zinot vairākas detaļas, diemžēl, arī ar godaprātu (baznīcā gāja, bet nekas cilvēciskais nav svešs). Faktiski es neredzu tālu nākotni JL, un Sarmīte, iespējams, ir iegrābusies. Viņai faktiski būtu jāmīca māli kam pilnīgi jaunam.
Visa tā publiskā valdības sēde -tāds realitātes šovs "Runā ar zvaigzni(valdību)".Nu,parunāja puiši un meitenes-ko nu? Esmu tagad valdības prioritāte- bezdarbnieka statuss jau gadu. Bet rada nevis darba vietas ,bet jaunus bezdarbniekus - atlaistos valsts ierēdņus ar pretenzijām uz valsts sociālo budžetu.Ražošana stājas.Kur tad lai cilvēki strādā? Palīdzība arī tāda smieklīga -par 100 latiem drīksēs kādu laiku kopt pašvaldības teritoriju (nodokļus nemaksās)-šo pasniedz ka milzīgu sasniegumu!!! UN pēc tam atkal drīkst staties rindā ... Vai es vienīgā nesaprotu - kāpēc tas ir labi ?
Cilvēku masveida atlaišanas, skolotāju "izģērbšana" un lata kurss (to mākslīgi uzturot par milzu līdzekļiem) ir lielākās Dombrovska valdības kļūdas, protams, kopā ar Latvijas Banku. Vajadzēja ierēdņu atalgojuma unificēšanu veikt jau sen, negaidot jauno gadu. Ja visiem samazinātu tā, lai sanāk ap 500 latu +/- 100, tad izdotos ļoti viegli krīzi pārvarēt. Nebūtu tik lielas sociālās problēmas, un varētu uz laiku arī kredītu problēmas iesaldēt, gan jau zviedru bankas pagaidītu, ja viņām būtu pārliecība par labvēlīgu gala iznākumu. Bet pašlaik veiktā ierēdņu samazināšana rāda, ka samazinās nospiedošā pārsvarā tie, kurus vadītāji ir apspieduši un nav ļāvuši pilnvērtīgi strādāt. Bet tie, kuri ir bijuši pie stūres un faktiski veicinājuši valsts strupceļu - tie joprojām regulē lietas un veic "strukturālās reformas" - bedri rok aizvien dziļāk. Ja tā turpināsies, tiešām drīz būs defolts.
Sliktu režisoru un sliktu aktieru izpildītais šovs "Viņi domā, ka ir ministri", parādīja tikai to, ka valdības nama dižie iemītnieki (neatkarīgi no partijas piederības) spēj būt vien demagoģiski deklaratīvi, ar nekompetentu cilvēku pašpārliecinātības un nekaunības spēcīgu piedevu. Kas no paveiktā un izdarītā uz šodienu valdības namā PĒC BŪTĪBAS IR TAS, KAS: 1) SNIEDZ GARANTIJAS, KA NĀCIJAS IZDZĪVOŠANA UN ATTĪSTĪBA IR NODROŠINĀTA? 2) VEICINA UZŅĒMĒJDARBĪBAS ATTĪSTĪBU? 3) PĀRLIECINA, KA VALSTI PĀRVALDOŠAJIEM IR VALSTS ATTĪSTĪBAS VĪZIJA UN PLĀNS? Līdzšinējie izteikumi, pasākumi, to ieceres utt., manuprāt, liecina tikai par neprasmi vadīt valsti, par haotisku grābstīšanos ap "prioritātēm", par jauna sociālā sprādziena iespējamības nodrošināšanu, par turpmāku vēl dziļāku ekonomisko depresiju, par ļoti aktīvas emigrācijas viļņa sākšanās nodrošināšanu, par vērtību neizpratni,par totālu uzticības zaudēšanu. Izskatās, ka joprojām valdošās aprindas tā arī nav sapratušas valsts sūtību un būtību. Pat "funkciju analīze" nav līdzējusi. Diemžēl. Vairs jau pat nav vēlēšanās mēģināt kaut ko mainīt, šķiet, ka tur neviens vairs nedz dzird, nedz redz- akli un kurli, papildus tam- rīcībspējas trūkums. Nožēlojami. Atliek meklēt citas zemes, kurp doties. Otra iespēja ir radikālas pārmaiņas, ko var izsaukt sociāli sprādzienbīstamā situācija.
Kurš šai valstī spēs neitralizēt TP, ZZS un LPP saimniekus, ja veidotos jauna valdība? Skaidrs, ka tas nebūs JL - ne spēka, ne prāta nepietiks. Tātad ir jāmeklē cits ceļš, un tas ir pie Saeimas partijām nepiederošs spēcīgs un zinošs līderis. Vēl cits ceļš - autoritārisms. Bet nekādā gadījumā ne Šlesers un ne Šķēle. Tur nu ilūzijām nevajadzētu būt. Lembergs atkrīt jau pēc nosacījuma. Par Bondaru neko negribu dzirdēt - pietiekami paskraidījis jau apkārt ar pabālu pienesumu savos vēl jaunajos gados. Nu tik tiešām neredzu citu kā Krasts.
no vienas puses, man patiik Dombrovskis ka premjers, no otras - labi redzams, ka vinjam speki ir parak vaji, lai tiktu shemotajiem gala, no tresas, rudeni Kaktinjam bija smalka fraze (kaut teica par Godmana valdibu, izskatas, ka der shaij): kad saks shupot valdibu, tad bus skaidrs, ka lielakas ziepes ir aiz muguras. Nu ta ari izskatas - vismaz attieciba uz budzetu (tiesa, tas neattiecas uz bezdasrbu u.c. ekonomiskajam krizes sekam)
Vakardienas MK sēde atgadināja spēli, kurā spēlētāji pārredz tikai nelielu daļu no spēles laukums. Tas radzams jau no sēdē minētā cipara, ka publiskais nodarbinātības sektors Latvijā sastāda 8,7% no strādājošiem un būtu jāiet uz Eiripas vidējo standartu 8%. Faktisi visa 7 stundu debate neizgāja ārpus šiem 8,7%, kas šim kontingentam būtu jāpamaina savā darbā. Ko un kāpēc dara, ko un kāpēc nedara atlikuši 91.3%, tajā skaitā atstājot savu valsti, palika neskarts. Bez tam no demokrātiskā valsti trim varām darāmā gandrīz viss bija sakoncentrēts uz izpildvarai darāmo, nedaudz pieskaroties likumdevēja varai, bet pilnīgi ignorējot tiesu varu. Neviens no dalībniekiem tā arī nespēja apzināties, ka tieši tiesu vara ir tā, kas šajā visnotāļ neveiksmīgajā spēlē uzrauga spēles noteikumu izpildi. Ja šajos rāmjos sevi ierobežo izpildvaras kapteinis, tas vēl ir saprotams. Ja no šiem rāmjiem neiziet visas valsts kapteinis, tas jau ir nopietnāk.
Dombrovskis, Repše un Kampars sevi kārtējo reizi parādīja kā tukšus ūdenslējējus.Viņi tiešām nav spējīgi vadīt valsti. Tas, ka nemitīgi izdomā jaunus nodokļus-tas tiešām tracina cilvēkus un uzkurina naida jūtas.Šie "vadošie" neapzinās, ka var daspēlēties un izraisīt asinsizliešanu? Cilvēku pacietībai arī ir sarkanā līnija. Nevis nodokļus izdomāt, bet gan reanimēt valstī saimniecisko darbību.Un īsi un kodolīgi jārunā par konkrētiem projektiem.Vai šajā valstī cilvēkiem ir tiesības uz darbu un dienišķo maizi???Vai arī jāņem stroķus rokās???
Ļoti gaidīju šo TV translāciju un vēlētos, ka regulāri varētu redzēt Saeimas un MK sēdes. Jo citādi, tur kungi uzvedas sliktāk kā puišeļi skolā. Te redzama bija katra ministra attieksme pret apspriežamo jautājumu, dalībnieki, kuri veido likumus un lēmumus. Viņu redzesloks un atbilstība. Arī tas, ka sēdēs var piedalīties trešās personas. Redzams pārsteigums bija Mūrnieces kundzei, kad Prezidents uzrunāja par viņas ieguldījumu medicīnas problēmu atrisināšanā. Viss kā uz delnas. Katram uz to ir savs skatījums, cits tajā saskatīja šovu, es paniku, cits traģēdiju, cits velti izskaustu laiku. Nē , līdzcilvēki, tā bija tā atklātība un atbildība, kuru gaidam no mūsu pārvaldītājiem. Tāpat varētu pa laikam translēt kādas Augstākās tiesas sēdes, arodbiedrību apspriedes. Bez komentāriem, tikai būt klāt notiekošajā, tāpat kā tie ministri un deputāti, kuri lasa presi, runā pa telefonu, spēlē spēlītes. Es arī tur esmu un jūtos kā viens no šiem kungiem, tikai žēl ka pie televizora, tāpat kā vakar Segliņš ar Zalānu.
Un tas, ka vadoņi katrai problēmai gatavi veidot darba grupu-tas tiešām ir smieklīgi. Nez cik maksā par atsēdēšanu tādās darba grupās? ūn kāda tad ir šādu grupu kapacitāte, apkopojot "darbošanos"iepriekšējos gados:)
Drīz kungiem arī atvērsies acis un mums visiem tāpat, kas notiek īstenībā, jo LC jābūt pateicīgam Šleseram , jo viņš reanimēja dažus LC kungus pēc komas.Tomēr tas maksāja būt par pakāpienu Šlesera trepē uz troni nākotnē. Tagad Šleseram noderētu arī Šķēles pakāpiens un stiprākie TP balsti, jo nabaga Andris redz, ka vakars klāt, devalvācija nespīd, tāpēc Šlesers varbūt dažiem no TP palīdzēs izdzīvot. un viņi palīdzēs Šlesera kungam iekļūt Latvijas provincēs, kuras TP diezgan daudz iekarojusi, jo Rīgu jau viņš ieguva tikai ar Ušakova atbalstu. Un tad Latvijai būs dzimis no zemākiem slāņiem nācis politikis un kļuvis par tās ĪSTENO VADONI. Tāpēc īstā politika ir ārpus Saeimas un valdības kabinetiem. 'Dievs sargi Latviju!!!
Cienu Dombrovska mieru un noteiktību, lai neceltu paniku un saglabātu skaidru domu. Ja viņš varētu bez sprunguļiem realizēt parakstītās vienošanās, pieņemt progresīvo un īpašumu nodokli, panākt liekēžu un izšķērdētāju izdzīšanu no valsts struktūrām, nebūtu nemaz tik traki. Bet viens jau nav cīnītājs un ir desmitreiz lielāki spēki, kam viss tas nepatīk, un kuri uzkurina sabiedrību, kuri vērpj intrigas, kuri ignorē premjeru. Pēc vakardienas raidījuma vislabāk patika Rozentāles kundze. Laba oratore, baltā tērpta, bet vai viņas darbi ir tikpat cēli kā viņas runas ( prēmijas, iepirkumi), tas momentāli nobloķēja ticamību viņas ārējai tautmīlestībai. Man tuvāks bija Koķes sniegums. Skarbs un sāpīgs pēc būtības, bet ticams, ka tā viņa arī izprot un realizēs šo sistēmu. Beidzot , pirmo reizi no Pašvaldību pārstāvja izdzirdēju , man tik sāpīgo jautājumu, kāpēc mazie bērni jāvadā uz skolu ar autobusiem tik agri vai vēlu. Kapēc līdz šim nebija runāts par internātiem. Es gribētu, lai viena šī mazā skolnieciņa dienu nodemonstrē šiem ierēdņiem dabā, un lai atbild, kurš gribēs tam pakļaut savu bērnu. Par ko skolotāji grib streikot, to gan nesaprotu. Vēl bija patīkami dzirdēt, ka no malas kāds uztraucās par Kazdangas tehnikumu. Varbūt tas vēl varētu citā statusā, bet atdzīvoties. Vislielākais šoks bija par klātneesošo ministru tukšajiem krēsliem. Tur neredzu nekādu attaisnojumu. Vienīgi kāda ārkātēja situācija vai nāve , bet nevis kā Segliņš vakar atvaļinājumā, šodien jau apspriežas ar Jauno laiku. Tāpēc pēc translācijas bija daudz pārdomu un secinājumu. Cerēšu ka šī nebūs vienīgā iespēja būt klāt , kur top valsts likumi un lēmumi.
....arī politoloģe Ilga Kreituse neilgi pirms ārkārtas sēdes vakar iemeta akmeni politiskajā dīķi, paziņojot, ka vajadzīgs cits valdības vadītājs.... Pilnīgi nepiekrītu šis kundzes viedoklim. Valdības vadītājs ir ļoti piemērots un šim laikam atbilstošs. Tikai kādi ir valdības ministri, ar kādiem mērķiem viņi sēž savos krēslos. Vai visi grib tiešām, lai valdībai izdotos visu sakārtot. Nu nē! Kā kampēju partijas ministri mainītu savus mērķus un no kombinātoriem kļūtu par konstruktoriem sabiedrībai. Arī sabiedrība ir trīsslāņaina, nabagi, vidēji nodrošinātie un bagātie. Fliks jau teica, ka bagātiem Latvijā ir lēta dzīve , bet nabagiem dārga. Un to grib realizēt arī turpmāk tie kas vēl ir pie varas. Tāpēc nebūs pie šis valdības ne progresīvais nodoklis, ne īpašumu nodoklis, bet tas būtu pirmais, ka Latvijas valstsvīriem jāpieņem ar paātrinājumu. Premjers ir īstais, bet daži padotie šausmīgi.
Politklubu ( partiju ) laiks nav attaisnojies. Piekrītu Grūtupam par prezidentālu republiku.
Latvijā kredītsaistības ir vairāk nekā 800 tūkstošiem iedzīvotāju jeb 69 procentiem ekonomiski aktīvo iedzīvotāju. Bezizejas situācija šobrīd jau ir pienākusi aptuveni 30 tūkstošiem hipotekārā kredīta ņēmēju, liecina Komercbanku asociācijas dati. Latvijas Kredītņēmēju apvienība uzskata, ka kredītņēmēju liktenis pašreiz ir kredītiestāžu rokās. Lai bankas un viņu klientu spēka pozīcijas padarītu vienlīdzīgas, pēc apvienības domām, nepieciešams likums, kas vismaz krīzes periodā – līdz 2013. gadam nodrošinātu kredītņēmēju aizsardzību. Vislielākā problēma, ar kuru saskaras kredītņēmēji, ir fakts, ka straujā nekustamo īpašumu cenu krituma dēļ pēc mājas, zemes vai dzīvokļa pārdošanas aizdevuma summu nav iespējams dzēst. Krīzes likumprojekta autore uzsver – šādos gadījumos kredītņēmējam nevajadzētu starpību atmaksāt visu atlikušo mūžu. Baiba Didrihsone, advokāte: "Banka, kas izsniedza kredītu, apzinājās, ka šis nekustamais īpašums sedz šo kredītsaistību. Kāpēc tad būtu jāpaņem vairāk nekā mans nekustamais īpašums, kuru esmu iedevusi kā nodrošinājumu?!" Iedzīvotājus ar parādsaistībām ekonomiskās krīzes periodā varētu pasargāt Krīzes likums. Tā uzskata Latvijas Kredītņēmēju apvienība, kas izstrādājusi likuma projektu. 15.septembrī apvienības biedri izstrādātā likumprojekta atbalstam visā Latvijā sāka parakstu vākšanu. Ko par šo iniciatīvu saka Latvijas valdība un latvijas Banka?
Man arī ir jautājums, kāpēc mūsu valsts vīri ar putām uz lūpām aizstāv ārzemniekus, kas jūtas apkrāpti Vecrīgas restorānos un nevēlas apmaksāt rēķinus, kaut gan paši ēda, paši dzēra, bet, kad jāmaksā, tad saka, ka cenas ir nesamērīgi dārgas, un mūsu bāleliņi pilnā balsī kliedz, ka tā ir tūristu krāpšana?(runa ir par pāris tūkstošus lielu rēķinu, cenas norādītas ēdienkartē) Bet, kad bankas izģērbj pliku vietējo ģimeni un liek vēl papildus maksāt par neesošu īpašumu desmitiem tūkstošus latos, tad viss OK, paši vainīgi?
Lūdzu uzjautājiet (Grūtupam un Birkavam) vai vaina pie tā ka netiek pieņemti lēmumi nav tajā, ka valdība un deputāti strādā tikai ekonomisko grupējumu interesēs. Un tā kā naudas paliek budžetā ar vien mazāk, līdz ar to grupējumu spriedze pie budžeta "pupa" kļūst arvien lielāka. Šeit nav nozīmes, ne pārvaldes formai, ne ideju trūkumam, tikai un vienīgi plēšanās par lielāku izdevīgumu noteiktam grupējumam. Ministrs nedrīkst pieņemt likumu pret savu maizes (sponsora) rīkojuma. Ministrs veic sava sponsora ieteikumu tālāku reklamēšanu un lobēšanu likumu pieņemšanā. Vai šī nav problēmas sakne?
Kā piemēru, ka biznesa un partijas saites diktē likumus parāda likuma pieņemšana par Dzīvnieku ritualo kaušanu. Šeit nerunājam par pašu likumu , bet gan par likuma pieņemšanas PROCESU!
Grūtups un Birkavs tajā kompānijā galīgi neiederas "))) Un Kreituse arī....
Ko mainīt – personības vai valsts pārvaldes sistēmu? 17.09.2009. Problēmas ar „lūpas uzmešanu”, lēmumu pieņemšanas mehānismu un dūņu rūķīti
Kurš izdarīs – valdība mūsu vietā, mēs paši vai neviens? 17.09.2009. Auziņš: pilsoniskās iniciatīvas ir maz; Vīlands: iedzīvotājiem lielas prasības
Valdības priekšlikumi: ir, nav, nevar būt pēc definīcijas? 17.09.2009. Ekspertiem domstarpības par 15.septembra ārkārtas sēdes saturu
Atkal viens „biezais” kaut ko izpildās? 17.09.2009. Zanders pret Grūtupu par cietumu, latviešu nelaimi un villu svilināšanu
Ārkārtas sēde – morāli degradējošs pasākums valstī? 17.09.2009. Versijas par prezidenta iniciatīvu – no šova līdz drudžainas darbības imitācijai
Dalibnieki