Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 15.09.2019.
 
Nepilnu nedēļu, kopš valdošā koalīcija un valdība nu jau katru dienu paziņo ko jaunu nodokļu izmaiņu plānos, un nepilnu nedēļu kopš Saeimā plānotās valsts budžeta pieņemšanas 2010.gadam, šīsnedēļas „Kas notiek Latvijā?” debašu tematika liek pievērsties gan šī budžeta saturam, gan formai, vērtējot atbilstību deklarētajam mērķim – ekonomikas atveseļošanai.
1-20 ; 21-40 ; 41-55 ;
Adolfo    10:31  |  25.11.2009.

Dombur, uzdodiet tiešu jautājumu Repšem un Dombrovskim - kāpēc JL piekāpjas TP (de facto), bet tautai, kas apveltīta ar loģiskās domāšanas spēju un pieeju internetā publicētām statistikas datu bāzēm, turpina stāstīt pasakas? Konkrēti: progresīvais IIN - vienkārša matemātika rāda, ka piemērojot +5% IIN papildus likmi par katriem papildus 500 Ls virs 1000 Ls līdz 3000 Ls fiskālais efekts būtu vismaz 70 milj Ls (šāda nodokļa maksātāji būtu apmēram 47 000 cilvēku), kas ir taisnīgāk nekā vienāds +3% visiem 1,2 milj strādājošo. Konkrēti: dienesta auto nodoklis, CSDD jau prognozē "rindas" gada nogalē, jo uzņēmumi masveidā pārreģistrēs savas automašīnas uz privātpersonu vārda vai pat noņems no uzskaites Latvijā (lai piereģistrētu uz savu filiāļu vārda Lietuvā - tai skaitā tiek dibinātas filiāles Lietuvā, kuru darbības veids tiek norādīts "autotransporta iznomāšana", t.i. CSDD atļauja piedalīties Latvijas ceļu satiksmē ar LR pilsoni pie stūres nav nepieciešama). Tātad no apmēram 100 000 auto, kuri būtu šī nodokļa priekšmets, "atbirs" vismaz 30% un pārējie skatīsies, kā optimizēt un nemaksāt šo nodokli. Rezultātā fiskālais ieguvums būs daudz zemāks + papildus birokrātija uzņēmumos un VID, nekā ieviešot nelielu "flat rate", piemēram, 15 Ls mēnesī par uzņēmuma auto, un atceļot prasību pildīt maršrutu ceļazīmes. Pie tam arī šis nodoklis var būt progresīvs (piemēram, pēc Vācijas parauga, kur dienesta auto nodoklis ir 1 % no auto vērtības mēnesī), tādējādi iegūstot līdzekļus arī no tiem "mazajiem" SIA, kas dibināti tikai kāda Ferrari utml iegādei un uzturēšanai, nemaksājot PVN. Šo sarakstu varētu turpināt, bet galvenais jebkuŗā gadījumā ir fakts, ka neviens uzņēmējs nav pret nodokļiem, ja tie ir taisnīgi, saprātīgi un tiek izlietoti visas valsts iedzīvotāju interesēs. Tas, ko veic valdība patlaban, grauj uzņēmēju lojalitāti šai valstij, jo valdība ir piemirsusi, ka uz ielas nav 1993.gads ar tautu, kas deklarē "būt pastalās, bet brīvā Latvijā". Ir 2009.gads, valstī ir izveidojusies neliela vidusšķira, kas ir brīvās ekonomikas stabilitātes pamatu pamats, un ignorējot mūs valdība riskē palikt bez mums - tātad palikt bez nodokļu ieņēmumiem un vēl dziļāk krist krīzes spirālē. 

Ieva  romuls@apollo.lv  10:42  |  25.11.2009.

Mani satrieca raksti, ka pat tikai attiecībā uz sirds un asinsvadu slimniekiem (jo ir jau arī citi) īstenotie "taupības" pasākumi var radīt pat vairāk nekā 5 miljonu latu lielus zaudējumus gadā. Varbūt nevajag taupīt? Jo aprēķini aprēķiniem, bet skaidrs, ka ja cilvēks nevar nopirkt zāles, nevar veikt angioplastiju, kamēr viss nav beidzies ar gangrēnu, infarktu un insultu... 

Ieva  romuls@apollo.lv  10:43  |  25.11.2009.

Un otrais, protams, ir tā trūcīgiem domāta palīdzība veselības aprūpe neņemot vērā, ka trūcīgumu nosaka nevis ienākumi, bet konkrētā slimība, kuras izmaksas, tai skaitā valsts budžetam, var ļoti atšķirties. 

Māris    11:33  |  25.11.2009.

Šībrīža situācija Latvijā ir līdzīga Vācijas situācijai starpkara periodā, tikai pie mums tas ir atbilstoši 21. gadsimta praksei. Nenormāls bezdarbs,augsta inflācija, reparācijas (drīz jau sāksim maksāt aizņēmuma procentus) un spiediens no uzvarētājvalstīm, mūsu gadījumā, valūtas fonds. Un tas beidzās ar to, ka pie varas nokļuva viens trakais, jo tautai tā likās vienīgā cerība. Baidos, ka nākamajās vēlēšanās mēs piedzīvosim kaut ko līdzīgu. 

Vilnis    11:41  |  25.11.2009.

Likuma "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu", 2.pants. Transportlīdzekļu ikgadējās nodevas mērķis Transportlīdzekļu ikgadējās nodevas (turpmāk — nodeva) mērķis ir veidot valsts autoceļu un pašvaldību ceļu un ielu uzturēšanas finansiālo pamatu. Vai nupat pieņemtā nodevas paaugstināša budžeta caurumu aizlāpīšanai nav vienkāršs valsts rekets? 

es no laukiem    12:17  |  25.11.2009.

Cik var spiest to atsperi(tautu)! vai tiešām nevienam nav bail šo atsperi pārvilk! Transporta ikgadējā nodeva!.. motobraucēji kulāros runā, ka Borobkovs zvanījis Gerhardam lai atvēsinātu prātu par tiem 100Ls, bet ko darīt man, ja braucu ar 2005 gada golfu?, man uzliks nodokli dubultā, bet tam krējuma vairākumam kuri brauc ar apvidus automašīnām tikai 70%, Dambrovskim un Repšem laikam ir iestājusies mazspēja uz taisnīgu lēmumu pieņemšanu. 

Jānis2    12:38  |  25.11.2009.

Tā vietā,lai metodoloģiski pareizi noskaidrotu kādu darbību un darboņu rīcības rezultātā ir radušās sekas un mēs esam tur ,kur esam,valdība ir izrakusi kara cirvi un uzsākusi cīņu ar tautu,kaut gan visiem no vēstures piemēriem ir zināms,ka šāds karš vienmēr beidzas ar valsts zaudējumu.Bez tautas atbalsta nav iespējams izkļūt no lejupslīdes,bet, bez vēlēšanās atklāt patiesos krīzes cēloņus un to autorus ,uz tautas atbalstu nav ,ko cerēt.Acīm redzot valdību dezinformē tautas relatīvais mierīgums,taču nevajag aizmirst,ka ,pastāvot šādai pretimstāvēšanai,arī apakšā norit nemitīgs "darbs"pie valsts pasākumu neitralizēšanas.Tā piemēram līdz šim man samērā sekmīgi izdevies "kompensēt"jau visus samazinājumus,kurus valsts veikusi attiecībā pret mani,un domāju,ka pietiks izdomas tikt galā arī ar nākošajiem.Tā ka cerētā labuma gušana vismaz no manis nav un domāju nebūs,drīzāk zaudējums. 

Jānis    12:43  |  25.11.2009.

Vakar biju "Zvaigzne ABC" outlet veikalā, tur pa LVL 1 pārdod grāmatu "Ekonomikas pamatziņas" vai kas tml. Pašķirstīju, sapratu, ka laikam cienījamais Repšes k-gs šajā veikaliņā nav bijis iegriezies, jo, ja būtu un ja viņš prastu lasīt, šobrīd rīkotos savādāk. Sanāk, ka cilvēks, sēžot tik augstā amatā, nepārvalda škietami tik elementāras un brīvi pieejamas patiesības. Skumji 

Ilze  skulte@tvnet.lv  13:15  |  25.11.2009.

Es protams atvainojos par politisko nekorektumu , bet kāda velna pēcmēs aizņemamies naudu no SVF vai tad citur naudu nevar dabūt, kau vai aizņemamies to no ķīniešiem, vai Emirātiem, pasolam pretī ka varēs palietot kādu no ostām, tie no laimes vispār noteikumus neuzstādīs.... 

Dealer    13:36  |  25.11.2009.

mani arī moka nesaprašana, par to ko jau augstāk Vilnis rakstija. Līdz šim automašīnu ikgadējā nodeva, vismaz teorētiski, skaitijās, ka tiek izlietota autoceļu uzturēšanai utt. Tas cik saimnieciski tā tika izlietota, tas protams ir cits jautājums. Bet tagad visut šis paaugstinājums tiek pasniegts, kā budžeta caurumu lāpīšanai, un neviens neuzskata par vajadzīgu runāt par to kam vispār šis nodoklis bija radīts. Nesaprotu, kāpēc tad tiek aplikti tikai auto īpašnieki? tas ir tāds kā progresīvā nodokļa elements?? Tipa, ja tev ir mašīna, tad tev būs maksāt vairāk valsts budžetā? Jo, tie, kam nav auto, tie nepiedalās šīs summas iepludināšanai budžetā. Cik saprotu, ar papildus ceļu remontu par ieņemto naudiņu te nav nekāda sakara. Un otrs, ko es gribētu vairāk dzirdēt / saprast par to darba mašīnu izmantošanu privātām vajadzībām. Kā to varēs administrēt? Kā var pierādīt, ka es to izmantoju privātām vajdzībam? Šai gadijumā es domāju par privātiem kantoriem. 

latgaliets    13:50  |  25.11.2009.

vai Visu LATVIJAI būs ,man šķiet ka viņi ir vadošākie opzīcijas pārstāvji,ļoti gribetos dzirdēt viņu viedokli šinī jautājumā! 

Uldis    14:04  |  25.11.2009.

Nebūs šogad ceļu uzturēšana, būs tikai administratīvā aparāta uzturēšana Latvijas valsts ceļos + zila ceļa zīme ar ieteicamo ātrumu 70 snigšanas laikā, ja notiek negadījums, apdrošinātāji remonta izmaksas nesegs, jo droši vien nebūsiet ievērojuši ieteicamo ātrumu! 

Jānis  garozas92@apollo.lv  14:43  |  25.11.2009.

Es ļoti apšaubu ,ka budžeta deklarētais mērķis ir ekonomikas atveseļošana. Manuprāt Godmaņa valdība,slēdzot aizdevuma līgumu ar SVF, ir nodefinējusi mērķi- 2014 gadā Latviju pievienot eirozonai. Lai izpildītu šo mērķi ir parakstīts grafiks budžeta deficīta samazināšanai pa gadiem un 2012. tam jābūt ne lielākam par 3%. Šī grafika izpildi stingri kontrolē SVF un neļauj valdībai novirzīties no grafika, t.i. nepieļauj lielāku par plānoto budžeta deficītu katru gadu. Tāpēc tiek pieņemti lēmimipar nodokļu pieaugumu un izdevumu samazināšanu, kas neatbilst teorijai par ekonomiskās krīzes pārvarēšanas ceļiem. Un U.Oša (NRA,22.11), A.Šķēles un citu piedāvātie risinājumi ekonomikas sildīšanai var tik piemēroti tikai tad, ja politiskā vara atsakās no vienošanās ar SVF un plāna ieiet eirozonā 2014. gadā ar visām no tā izrietošām sekām. Pretējā gadījumā ir jārunā tikai par veidiem, kā labāk izpildīt doto solījumu un ne par ekonomijas sildīšanu kā par pašreizējās valdības galveno mērķi. Varbūt kā diletants šajos jautājumos maldos. Vai Jūs Dombura kungs varat noskaidrot: kas un kāpēc , iestājoties ekonomiskai krīzei, par galveno mērķi uzstādīja Latvijai pievienoties eirozonai 2014. gadā, bet ne ekonomikas sildīšanu pat pieļaujot budžeta deficīta palielināšanos( kā Vācijā šobrīd). 

Zilze    15:00  |  25.11.2009.

Rokas nost no darbaspēka nodokļiem! Vai tiešām Repše un Dombrovskis nesaprot, ka IIN celšana nu nekādi nesekmēs nodarbinātību, ko nesen V.Zatlera sasauktajā valdības sēdē pasludināja par prioritāti? Vai viņi nesaprot, ka tas nozīmēs vēl lielāku ekonomikas iegrimšanu pelēkajā sektorā? Tad jau labāk būtu cēluši to pašu PVN, daudz lielāku noteikuši NĪN likmi mājoklim, bet celt IIN vai UIN nekādā gadījumā nedrīkst! Tad jau tiešām pārdodiet kāda valsts uzņēmuma akcijas un nesēžiet uz siena kaudzes, tādejādi neļaujiet daudziem noiet pagrīdē vai vispār nogrimt, atstājot vēl vairāk bezdarbnieku. 

Zilze    15:05  |  25.11.2009.

Un vienotajā atalgojuma sistēmā jāiekļauj VISI BEZ IZŅĒMUMA - arī Latvijas Banka un FKTK kaut vai solidaritātes pēc, nemaz nerunājot par pašvaldību darboņiem. Nu nedrīkst šajā grūtajā laikā taisīt šādus izņēmumus. Cilvēki nesapratīs, īpaši tie, kuriem būtiski samazināta alga vai kuri pat zaudējuši darbu un nav no kā pārtikt. Runājot alegorijās, paēdušais izsalkušo nesapratīs. Vai tiešām valdība un deputāti dzīvo uz Mēness? 

Jurģis  jurgis84@gmail.com  15:22  |  25.11.2009.

Es priecātos ja nesaņemtu šo kredītu un būtu jāsamazina budžets par 1,5 miljardiem latu nevis par 0,5 un visu uz nodokļu maksātāju rēķina. Ja būtu 1,5 uzreiz tad nevarētu izvairīties no reālām reformām. Tagad tikai palielina agoniju iedzīvotājiem un uzņēmējiem, bet pēc būtības kāpēc mēs šeit esam nonākuši - paliek pa vecam. Vai tiešam Repše domā ka Latvija ir nonākusi tādā ekonomiskā beziziejā jo līdz tam nebija pareizais IIN nodoklis vai arī pietiekami paprasīts par motociklu reģistrēšanu? Tak domājiet globāli! 

Fix    15:40  |  25.11.2009.

Uz doto brīdi izskatās, ka valdošā koalīcija jau ir zaudējusi realitātes izjūtu, kā izstrādāt 2010. gada budžetu. Publiskajā telpā no valdības vīru puses skan tikai versijas, ko gan vēl Latvijā varētu aplikt ar nodoļiem jeb arī par cik celt pašreizējos nodokļus. Lausoties valdības paziņojumus jau kuro reizi nākas pārliecināties, ka nav plāna, kā beidzot izkļūt no krīzes, ir tikai haotiska grābstīšanās ap cipariem. Ņemot vērā priekšlikumus, ka vajagot finansēt atsevišķas politiskās partijas no valsts budžeta un kurām vajagot pusmiljona latu nodokļu maksātāju naudas, rodas jautājums, vai nav laiks šo naudu novirzīt kārtējā referenduma rīkošanai par Saeimas atlaišanu. Šiem kungiem, diemžēl, nekad nebūs drosmes pateikt:" Sorry, trūkst mums kompetences,mēs aizejam, lai iet citi, kas var un prot vadīt valsti!!!!" 

Daina  eszuzite@tvnet.lv  17:08  |  25.11.2009.

Varbūt lai partijas vispirms atmaksā iepriekšējās vēlēšanās pārtērēto???Tas atkal viss aizies nebūtībā?Kāpēc man ir jāaatmaksā pat 1.52 ls(pirms ~gada,draudēja pat ar pantiem,ja to neizdarīšu)par auto nodevu vispār sviests-ja godīgi,tad man nāk raudiens par šo visu un rodas naids pret speķmūļiem... 

Didzis  mexsikan@inbox.lv  17:17  |  25.11.2009.

Jautājumu,jautājumu viņiem visiem!!!Kad viņi,beidzot,beigs slaukt nabagos un ķersies klāt RESNAJAM galam??? 

Gunārs Rodins  uwix@inbox.lv  17:34  |  25.11.2009.

Jautājums ēteram: a) Cik valdība/saeima ir sagatavojušies plānam "Ž" - SVF pateiks nē, sāksies politiskais kašķis - kurš vainīgs un kuram iekost + finanses nobruks un aizplūdīs? Vai pašlaik likts tikai uz vienas kārts? b) Par cik Igauņi jau ātrāk iestāsies EiroZonā, vai mums ir būtiski par visām varītēm ielīst tajos kritērijos līdz 2014 gadam? Varbūt atliekam to līdz krīzes pārvarēšanai, kad dabiskā veidā rādītāji nonāks līdz tam? Mūsu naudas cenu tāpat vairs nekas neapdraud (viss sliktais jau noticis, izņemot otro valsts izlaupīšanu SVF iteresēs). 



1-20 ; 21-40 ; 41-55 ;
Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

Partneri:



         Dalibnieki         


Autors: