Vai ministre varētu kārtējo reizi pamelot, ka augstskolās ir pasniedzēju algu samazinājums par 25% - īstenībā, RTU tas ir 65% salīdzinot ar situāciju uz pagājušā gada 1.oktobri! Bet zinātnieku finansējums RTU vispār samazināts par 07% - patreiz pētnieka alga atlikušajos mēnešos jāsamazina līdz 40Ls/mēnesī (nu, protams, var jau atlaist 9 cilvēkus un tad vienam paliks 400 Ls). Vai ministre to tiešām atal nezin?! Struktūrvienības vadītāja, kurai rīt sakaņā ar Rektora rīkojumu jāatlaiž tie 9 cilvēki vai jāsamazina alga...
Es iesaku Koķes kundzei un valdībai pagaidīt vēl dažus mēnešus,jo tad Latvijā būs palicis vēl mazāk ģimeņu ar bērniem un automātiski atkritīs problēmas, kuras "radījuši" MŪSU BĒRNI, jo mūsu valsts praktizē valdības politiku "Ir cilvēks - ir problēma. Nav cilvēka - nav problēmas"!!!
Kurš un kādā veidā ir izskaitļojis tieši šos 400 latus, ja vēl gada sākumā tika rēķināts virs 900!!! Samazinājums gandrīz UZ PUSI!!! NETIKS apmaksātas aizvietotās stundas- tam nav līdzekļu. Ko darīt ,ja skolotājs slimo ilgstoši? Vest uz mežu?
Kas un kā pārbauda kā skola tērē naudiņu?Ventspili no visām skolām nāk un pērk uz skolas rēķina sev šampūnus,kremus,smaržas,kosmētiku,dāvanas draugiem un radiem un t.t.,bet pavadzīmē prasa uzrakstīt kā tual.papīrs,ziepes,kopēšanass papīrs,pildspalvas un t.t.Un tas ir fakts!!!
kāpec tad nav tās kvalitātes? varbūt tāpēc, ka pārāk daudz nekvalitatīvu skolotāju????
Skatoties kā tiek veiktas reformas viss iet uz to ka mūsu valstī mācīs tikai birokrātijas aparātu. Kāpēc tiek slēgtas arodskolas un tieši lauku skolas. Vai tad tiešām Latvijā pē gadiem 10-15 nevienam vairs nevajadzēs dārzeņus, augļus utt. Laukos dzīvojošie skolēni jau tagad bēg uz pilsētām, vai kas beidz vidusskolu uz ārzemēm jo darba laukos nav, bet zemniekam gadiem jāmeklē piemēram agronoms, bet kaut kādi it speciālisti ir katrs trešais kas beidz pieņemsim RTU. No kā tad mēs dabūsim to ražošanu ja vispār nebūs kas ražo.
Mana sieva ir matemātikas pasniedzēja 5-8 klasei. Viņai piešķirtas ir 11. stundaS. mĀCĪBENES, PĒC LIKUMA DRĪKST IZRĪKOT stundas kā vēlas, nesaskaņojot to ne ar vienu... DALPVSK. Skatoties raidījumu, šķiet Koķes kundze ir sētniece ar deputātes mandātu, jo tieši tā pat runā un domā mūsu mājas sētnieki, kuriem izglītība ir tikai astoņas klases. Nezinu, kā viņa ir tikusi par izglītības ministri, bet noteikti ne jau ar saviem darbiem. Drīzāk ar parakstiem... Un jaunībā čekisti savējos stimulēja no padauzu pagrabiem, līdz direktoru krēsliem... Tamdēļ laikam Latvijā tik daudz neizglītotu padauzu un liekēžu, kuriem svarīgāka ir pašu lojalitāte un nemirstība mīkstajos krēslos, jo laikā kad dalīja vārdus, 'pakaļas' ļoti cieta no vardarbības. Esmu nikns uz šiem deputāteļiem, kuri pieņem neadekvātus lēmumus, kuri nedomā par sekām, kuriem nav stratēģijas... MURGS ne valsts simtnieks...
Kurš ir tas ES fonds, kur var pieteikties JEBKURŠ pasniedzējs?? Diemžēl atrast var tikai vienu projektu, kur paredzēts atbalsts dabaszinātņu skolotājiem...
īstenībā par kkādu reformu vēl vispār nevar notikt nekādas runas.Budžetu(visu) izdalam ar skolnieku,studentu skaita(pieļauju,ka ir kkāda attiecība-kāda,arī rēķināma)-lūk nauda uz vienu skolnieku-tas ir rādītājs daudz vai maz.Cik skolnieks 'kabatā" aiznes uz skolu ir sekundārs jautājums.Jautājums kādu daļu viņš atstāj ministrijā,Rīgā,tad novadā un tikai tad paliek "nauda seko skolniekam"-jautājums,vai pārējā daļa nav par lielu
Tā nav REFORMA, tā ir vaienkārši SAMAZINĀŠANA. Samazinot skolu skaitu un skolotāju atalgojumu, lielajās skolās klašu piepildījumu (20-40 skolnieki un tad vēl naudas nepietiek) ministre cer uz kvalitātes paaugstināšanos !!!!! ?????? :|]})))))))), es teikšu NOPIETNI viņa nav kompetenta savā amatā un šādi cilvēki nedrīkst būt š'dos valstiski svarīgos amatos. Es varu savu domu pamatot ja gribat, bet tas ir gari..
man vairs negribās strādāt par skolotāju, varbūt uztveru dziļi personīgi, bet izklausās, ka "man nav kvalitātes", tikai, kā es varu dot kvalitāti bērnam, kurš piedzimis ar mācīšanās traicējumiem, kā arī skolēnam, kurš ir VIENKĀRŠI SLINKS!!! ja man klasē ir 25 bērni, tad labi, ja puse ir tādu, ar kuriem es tiešām varu strādāt kvalitatīvi, otra puse sastāda tie, kuri ir regulāri apsaucami, ar kuriem jārisina nemitīgas audzināšanas, disciplīnas problēmas utml., kā arī tie bērniņi, kuri patiešām cenšas pēc labākās sirdsapziņas, bet nu nevar iemācīties.... p.s. un tas par tiem internātiem.... ak, Dievs!!! Mēs nudien pēdējos 20 gadus tā reformējāmies, ka nonācām beidzot pie kopsaucēja, CIK SVARĪGA IR ĢIMENE - bāc, tagad lauku bērnus sastūķēs internātos!!!!! p.s.s raidījumā biju absolūtā šokā par to, ka NEVIENS no viņiem nepateica, KUR SARADĀS TIK DAUDZ SKOLOTĀJU??? tas sākās pēc iestāšanās Eiropas Savienībā, pēc kuras prasībām katru mācību priekšmetu bija jāmāca speicālistam, oponējiet kāds, ja es kļūdos, bet nu vispār sēžu pie TV ar atkārtu žokli...
Vai Dombura kungs zin, cik mācību stundas ir mūzikas, mākslas,bioloģijas, vēstures, ķīmijas , fizikas utt.skolotājiem pamatskolā un cik par to var saņemt? Pajautājiet Koķei! Varu pateikt-no 4-10 stundām! Algu aprēķiniet pats- 255 daliet ar 21 un pareiziniet ar 4! Jūs, Dombur, no mūsu problēmām esiet tikpat tālu kā no mēness!
Piebilde manam komentāram iepriekš. Koķes kundzei patīk ārzemju piemēri. Vācija skolotājs saņem 2300-4300 EUR/mēnesī bruto (neto sākot 1300 Eur/mēnesī)(avots dažādi vācu blogi par izglītību) Klasē no 9 (pamatskolās un sākumskolās) līz 40 (arodskolās) Vācijā šobrīd arī trūkstot ap 40 000 skolotāju (vakances). Dānijā skolotājam alga aptuveni tāda pati, klasē gan vairāk skolnieku kā mums, bet viņam ir divi līdz trīs apmaksāti palīgi kuri palīdz gatavoties stundām labo darbus, aizvieto utt. avots cilvēks kurš tur bijis un savām acīm redzējis. Tad kāda "ministra" dēļ mums par aptuveni 355 Euro/mēnesī (bruto) algā skolotājam nevar uzturēt izglītību.
tad vēl - ja tās reformas nenotiktu reizē ar krīzi, tad vēl varētu ticēt, ka tas kaut ko dos, tad varētu mierīgi aprobēt jaunās idejas, bet tagad tas izklausās pēc slima kaķa murgiem...
Es aizvedu savu meitu - 5-klasnieci uz Zviedriju un tieši Latvijas absolūti nenormālās izglītības sistēmas dēļ, jo, faktiski, ir palikusi tā pati padomju laiku sistēma, ar vēl stulbākiem piegājieniem . Vai kāds no IZM ir iepazinies ar JUNESKO atzinumu par isglītības līmeņiem pasaulē.Kādā vietā tiek ierindota Latvijas izglītības sistēma ? Nu tad palasiet ! Vēl tikai piebildīšu : mana meita vairs dzirdēt negrib par atgriešanos Latvijas skolā. Un es viņu saprotu, jo pats esmu ārkārtīgi pārsteigts, gan par izglītības metodēm, gan par attieksmi pret bērniem vispār. Šij valstij ir droša nākotne.
Darba zaudēšanas riska mazināšanai un profesionālai mobilitātei ESF aktivitāte „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” – 17 000 pedagogiem: * jaunu prasmju apguvei darbam citā nozarē vai specialitātē, tai skaitā uzņēmējspēju attīstīšanai, komercdarbības un pašnodarbinātības uzsākšanai - stipendija mācību laikā 100 lati mēnesī ne ilgāk par 6 mēnešiem un 250 lati apmācībām. Atbalsts attiecas uz pedagogu, kam pedagoģiskā slodze ir mazāka par 9 kontaktstundām nedēļā un tuvākā gada laikā ar pedagogu plānots pārtraukt darba attiecības; * pārkvalifikācijai un tālākizglītībai darbam jaunos apstākļos izglītības iestādē (apvienotajās klasēs, cita mācību priekšmeta mācīšanai u.c.) - stipendija mācību laikā 100 lati mēnesī ne ilgāk par 6 mēnešiem un 200 lati apmācībām. Apmācības var nodrošināt akreditēta augstākās izglītības institūcija; * dalība pedagogu kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā un attīstībā - stipendija 100 lati mēnesī 4 mēnešus ar iespēju atkārtoti pieteikties dalībai projektā vēl uz 4 mēnešiem. Atbalsts attiecas uz pedagogu, kam pedagoģiskā slodze ir lielāka par 9 kontaktstundām nedēļā. Aktivitāte no 2009. gada oktobra. Pieteikšanās – pašvaldībās. ĀRPRĀC!!!! UN KURJ JŪS RAIDŪJUMĀ DZIRDĒJĀT TĀS NIANSES??? Tātad, ja man ir pilna likme, es varu sēdēt pie ratiem pat gribēdama! :))))
Izrādās, ka 20% ir problēmas 15 gados saprast izlasītu tekstu un 20 % matemātiku un vienkāršus rēķinus. Kāpēc palika nepajautāts, ka ar balss modulāciju un aktivitati stundās šiem problēmu nav!? tad ko - so del neivens nevar pamacīties un līmenītis ir.
Kur ir informācija par stipendijām? isec.gov.lv runa ir tikai par prioritārajiem mācību priekšmetiem!!! Esmu latviešu valodas un literatūras skolotāja, kas grib kāpt pa tām karjeras kāpnēm, saņemot 100 Ls stipendiju!!! Palīdziet, kolēģi!!! :))
palasi pāris komentus atpakaļ - es iepostēju, tas ir IZM lapā pie sadaļas - pedagogiem!
ES fondi skolotājiem: Koķes solījumi un realitāte 07.09.2009. Atlaistajiem nepalīdzēs, strādājošos ierobežo gan nosacījumi, gan finansējums
Kā reformas mainīs izglītības kvalitāti un pieejamību? 03.09.2009. Domstarpības par programmām, neattīstītām pamatprasmēm un segregāciju
Cik daudz naudas Latvijā vajag uz vienu skolēnu? 03.09.2009. Koķe, Vāgnere un Kaša par 462 latiem, 800 latiem un neracionālu tērēšanu
Krieviņš: novadi vēl nezina, kāda būs nauda pedagogu algām 03.09.2009. Arodbiedrības pārstāvis pret ministri par to, cik nopietna problēma ir neziņa
Koķe: ir pāragri runāt par to, vai sistēma sakārtojas 03.09.2009. Pašvaldību un arodbiedrības pārstāvji un eksperti pret ministri par reformu
Kādas izmaiņas izglītības nozarē notiks 2010.gadā? 03.09.2009. Koķe un Aldermane par tālāku skolu slēgšanu, mācību gadu un sešgadīgiem bērniem
Dalibnieki