blefs par skolotāju stipendijām - uz novadu 10-15 stipendijas. un tikai dabaszinību, matemātikas un informātikas skolotājiem? bet humanitāro un sociālo zinību skolotāji - tie jau ir zemākas kategorijas, jo viņiem šīs tiesības liegtas. konsultācijas, fakultatīvi, interešu izglītība, gatavošanās stundām - tā taču nav! kādēļ mānīt cilvēkus? cik ilgi mimistre nerros skolotājus. labāk lai vispār nerādās TV. ko mazāk runās, to būs vairāk skaidrības un mazāk melu. Bauska tikai sākums. kas būs rudenī?
Dombur, kā ISEC var tā sastādīt fizikas eksi, ka gandrīz nekā nav par darbu, jaudu un gāzēm? Iekšdedzes dzinēji, enerģijas ģenerācija vairs nerullzzzz?
Ja par katriem 10 sākumskolas skolēniem klasē valsts skolotājam samaksā par 7,5 skolēnu mācīšanu, tad pārējie 2,5 skolotājam jāmāca par brīvu, no sava laba prāta, vai ne? Tad skolotājs pilnīgi oficiāli var teikt, ka par šo 2,5 skolēnu zināšanām un drošību skolā viņš neatbild? Un ja tas 9. ir mans bērns? Varbūt es kā sākumskolas skolēna vecāks varu maksāt arī nodokļus 75% apmērā? Un vidusskolas klasēs skolotājam maksā par 12,5 skolēnu mācīšanu, ja klasē sēž 10. Nesaprotu, arī mans sākumskolnieks ir pelnījis visu naudas summu, kas seko katram skolēnam!
Runāju vakar ar bērna skolas direktori, viņu skolā algu fonds samazināts par 52% - es par Rīgas centra skolu runāju, kur nav problēmas ar bērnu skaitu klasē. Tā nu gan nav reforma, bet absurds. Skaidri un gaiši esot pateikts, ka, lai māca, kā var. Vēl lielāks absurds- pirmo klašu vecākiem pēc noteikumiem ir jāizņem bērns no skolas. Kā to izdarīt, ja vecākiem jāstrādā? Labs risinājums bija pagarinātās dienas grupas. Tagad tās būs pa maksu!!!! Labi, arī tas vēl nekas, bet vajag pajautāt, kā paredzēts tās organizēt - esmu dzirdējusi, ka skolotājiem būs jāatver privātprakses, jāreģistrējas kā pašnodarbinātiem un vecākiem jāslēdz ar šo skolotāju līgums. Šis nu ir totāls sviests!!!
1) Gribētos dzirdēt atbildi, cik tad Ls ir paredzēti uz vienu skolēnu? 2) Vai kāds ir pētījis dzimstības palielināšanos kopš 2006 gada? Ka tikai ar vietām skolā nesanāk tāpat kā ar bērnu dārziem, kurus 90 gadu sākumā slēdza un izīrēja privātfirmām, kuras tos privatizēja un pārbūvēja, bet tagad uz vietām Rīgā garās rindās jāstāv.
Ja spēkā ir jaunie pedagogu darba samaksa noteikumi (no1.09.2009.),vai IZM ir iedalījusi atbilstošu finansējumu? Kas kontrolēs procesu, lai nauda sekotu skolēnam līdz skolai?
Skolas administrācijai ari vajadzētu rotāciju,savādak direktori uzskata,ka tas ir viņu īpašums un viņš ir karalis.
nauda seko skolēnam uz novadu. es neesmu pret mazajām skolām, bet kādēļ jācieš pilsētu skolām, uz kuru rēķina tās tiek saglabātas? tas arī nav normāli, bet tādi ir MK noteikumi, kuros viens no punktiem paredz, ka par šo naudu lemj un tālāk dala pašvaldība. tādi ir noeteikumi "nauda seko skolniekam".
Vai skaolas direktors ir tiesīgs atteikties maksāt par kādu no darba samaksas noteikumos minētajiem darbiem-1.Burtnīcu labošana 2.Gatavošanās stundām.3.Individuālais darbs ar skolēniem.
Labvakar! Vidusskolās šajā mācību gadā jāsāk īstenot jaunie standarti kulturoloģijā. Ir iznākusi mācību grāmata "Kulturoloģija vidusskolām", kuras cena ir Ls 6,09. Skolu bibliotēkām naudas mācību grāmatu iegādei nav, arī pašvaldībai finansējums mācību grāmatu iegādei nav paredzēti. Tajā pat laikā līdzekļi skolas akreditācijai atrodās. Kā Jūs domājiet, kas būtu lietderīgāk, izšķiest naudu akreditācijai (apm. Ls 1000) vai nopirkt jaunas mācību grāmatas, kuras tiks izmantotas vairākus gadus? Vai tiešām valstī nesamazināsies birokrātiskais aparāts?
Izglītības sistēmai būs jāmainās, vai arī tā vienkārši izjuks.
Labvakar! Vidusskolās šajā mācību gadā jāsāk īstenot jaunie standarti kulturoloģijā. Ir iznākusi mācību grāmata "Kulturoloģija vidusskolām", kuras cena ir Ls 6,09. Skolu bibliotēkām naudas mācību grāmatu iegādei nav, arī pašvaldībai finansējums mācību grāmatu iegādei nav paredzēti. Tajā pat laikā līdzekļi skolas akreditācijai atrodās. Kā Jūs domājiet, kas būtu lietderīgāk, izšķiest naudu akreditācijai (apm. Ls 1000) vai nopirkt jaunas mācību grāmatas, kuras tiks izmantotas vairākus gadus? Vai tiešām valstī nesamazināsies birokrātiskais aparāts?
Izglītības iestādei nav naudas -vai direktors drīks atteikties neapmaksāt slimības lapas?
Sveika, Tatjana! Lūdzu,iemācies teikt pareizi vārdu: "pašreiz",nevis "patreiz".Briesmīgi kaitinoši un diezgan neadekvāti ieņemamajam amatam un publicitātes vērienam. Nosing spešl,protams,tas nespēj "turēt līdzi"...
Bet vai Ministre zina, kas notiek augstskolas?
kāds šajā auglīgajā diskusijā varētu mēģināt izskaidrot, kā, piemēram, kvalitatīvi ir iespējams mācīt matemātiku 3.un 5.klasē vienlaicīgi, jo tās ir apvienotas? vai tiešām kāds tic, ka šādas reformas uzlabos izglītības kvalitāti?
Vai tiešām Koķes kundze domā, ka jaunais modelis izglītības finansējumā ir lielisks un mudinās skolas strādāt labāk, ka paliks tie spējīgākie skolotāji, kas ieinteresēti savā darbā , bet ne direktoram tuvu stāvošas personas, kurām pie jaunās samaksas vajadzēs vairāk nopelnīt....Turklāt, kur paliek izglītības programmu satura pārvērtēšana...
paklausoties Koķes k-dzē,riebums nak virsū.Ja cilvēks ir tik augstā amatā,tad viņš tad kad reforma ir sākta,nedrīkst nezināt konkrētas lietas.Tas ir pilnīgs sviests.Kāda kārtība var būt sistēmā,kura jau no vadības ir viens vienīgs,atvainojiet,sviests.Neko vel nezinu,nemāku pateikt utt.Nu pilnīgs sviests.
Ministre!!!Par kādu kvalitāti var runāt, ja jāmāca apvienotajās klasēs!!!Piemēram,vienlaicīgi jāmāca zooloģija 8.klasei un botānika 7.klasei?????
Vai kāds izņems to kartupeli no Koķes mutes lai arī viņa var pateikt kādu vārdu?
ES fondi skolotājiem: Koķes solījumi un realitāte 07.09.2009. Atlaistajiem nepalīdzēs, strādājošos ierobežo gan nosacījumi, gan finansējums
Kā reformas mainīs izglītības kvalitāti un pieejamību? 03.09.2009. Domstarpības par programmām, neattīstītām pamatprasmēm un segregāciju
Cik daudz naudas Latvijā vajag uz vienu skolēnu? 03.09.2009. Koķe, Vāgnere un Kaša par 462 latiem, 800 latiem un neracionālu tērēšanu
Krieviņš: novadi vēl nezina, kāda būs nauda pedagogu algām 03.09.2009. Arodbiedrības pārstāvis pret ministri par to, cik nopietna problēma ir neziņa
Koķe: ir pāragri runāt par to, vai sistēma sakārtojas 03.09.2009. Pašvaldību un arodbiedrības pārstāvji un eksperti pret ministri par reformu
Kādas izmaiņas izglītības nozarē notiks 2010.gadā? 03.09.2009. Koķe un Aldermane par tālāku skolu slēgšanu, mācību gadu un sešgadīgiem bērniem
Dalibnieki