Uzņēmēji varēs saņemt ar kāju pa dibenu, kā tas ir visu laiku noticis un notiek arvien intesīvāk. Sliktie uzņēmēji nav apmierināti. Nauda aug kokos un rodas no Godmaņa un Dombura muldēšanas un savstarpējas cieņas apliecināšanas. Ar uzņēmējdarbības iznīcināšanu naudai nav nekāda sakara. Iznīcinot uzņēmējus nauda radīsies vairāk. Tāpat kā tad, kad vajadzēja ekonomiku bremzēt, tad tā tika kurināta, tagad, kad jāstimulē, tā tiks bremzēta. Uzņēmēji vainīgi. Hopā un lecam no 12 stāva uz galvas.
Dombura kungs, nosēdiniet reiz savā studijā pretī abus parādes diriģētājus Lembergu un Šķēli un pajautājiet viņiem abiem, kas jādara, lai Latvija gada laikā atkoptos. Un pieslēdziet uz raidījuma laiku abus melu detektoram.
gaidu precedentu, kad reali tiks saukts pie atbildibas kada amatpersona par valsts ekonomikas sabrukumu vai vajinasanu. Velams, Kalvitis, kurs, budams LR PM, vienigi ieteikumu limeni reguleja valsts ekonomikas parkarsanu.
Es tā kā principā apšaubu šo bijušo komuņaku,oficiantu,skolotāju spēju un zināšanu kapacitāti jebko atrisināt.Pat ja gribētu. Godprātu pat neminot.Tagad pasaulē mobilizē visus intelekta resursus, lai atrastu pareizo atbildi- ko darīt. Pie mums? Tie paši nejēgas stostās un kombinē savus sīkmanīgos plāniņus.Un ar gadiem pieaugušajā lumpeņu uzpūtībā dikti aizvainojas par jebkādu kritiku, uzreiz vainīgi žurnālisti, sorosisti,tīkla struktūras, pati tauta, re, uzņēmēji arī viņuprāt, ir pajoļi..Šiem zēniem trūkst elementāru zināšanu, ko tie sparīgi kompensē ar parupju stilu, ko izkopa vēl Kalvīts." Gāzi grīdā" turpinās.Cik nu vairs ilgi.. uz pavasari varēs meklēt kur vēl aizņemties.
Man ir nelabas aizdomas, ka ministri īsti nedraudzējas ar galvu vai nekad to nav darījuši. Valsti var uzbūvēt pāris gadu laikā, mūsu pašu K.Ulmanis ir labs piemērs, BET- ja to grib. Nekur nav minēts, kas tiks veidots, kā tiks veidots. Kaut kādas trulas diskusijas par kaut ko neko. Vai tiks būvēts kāds jauns cehs, vai tiks atbalstīti ražotāji, varbūt lauksaimnieki. Nav runāts par konkrētiem mērķiem, nav nekāda plāna. Kā vispār var dzīvot nedomājot kaut piecus gadus uz priekšu, nedomājot, neplānojot.
Kāpēc jau šodien vairākos tīklu veikalos mainīja cenas uz augšu, ja jaunā PVN likme ir ar 01.01.2009?
dara, dara, jau gadiem, tikai razošana kā grimst, tā grimst. Godmanis jau gadu atspēries velk - vai pats neredz, ka grāvī? Kas zemnieki nebrēca par iepirkuma cenu samazinājumu un izmaksu pieaugumu? Brēca. Valdība izlikās nedzirdam, jo taču svētais lielveikalu lobijs - kā tad būs, ja ražotājs pelnīs vairāk, kā pārdevējs? Kupi-prodaj- tie, protams, valstij svarīgāki, kā ražotāji. Kādēļ bail pateikt, ka valdības daudzie un dažādie plāni dzīvē nedod nekādu uzlabojumu, tiem nav tautsaimnieciska efekta? Kur bija reāls atbalsts ražošanai visus šos gadus?? N E B I J A . Kas traucēja atbalstīt? Mafija? Naudas nebija? Stulbie - ražošana IR TĀ, kas naudu rada! Un lai Godmanis nemelo, ka viņi kaut ko saprot un tagad grib labot. Jāņirdz!
Protams, ka tāda plāna valdībai nav! (ja būtu, sen jau tiktu parādīts) Iemesls tam varbūt meklējams Latvijas Lauksaimniecības Universitātes un varbūt kādu citu Universitāšu bijušo kadru sagatavotībā. Padomju tradīcijas diemžēl ir nomācoši graujošas. Pārmantotība 90. gados un aktīva darbība ir ieslīgusi visaptverošā korpucijā. Pat ja arī programmas tiek veidotas pēc Vakareiropas parauga, tiek aizmirsta ārkārtīgi svarīga lieta. Netiek vērā ņemta vietas kultūra, konteksts mazās Latvijas sarežgītājā vēsturē. Tāpēc mani tracina, kad piem., Ivars Godmanis un citi augsta amata cilvēki salīdzina, jā bet Eiropā dara tā un tā. Kāds sakars Jeruzālemei ar Konstantinapoli, kāds sakars Latvijai ar teiksim Dāniju?! Ja neskaita pēdejo divu valstu atrašanos vienā reġionā, tad citos rādītājos tie ir nesalīdzināmi lielumi (piem., biju redzējis vienu filmu par LTV 7 kanālu, par tūrismu Dānijā, pieminēt gribētu vienu faktu. Kāda ġimene [no ārzemēm] uz vienu Dānijas kūrortu brauc jau vairāk kā 35 gadus! Un pavada vasaras brīvlaiku), tādēļ tie nav adekvāti salīdzinājumi! Latvija tūristi pavada vidēji, ja nemaldos 2-3 dienas. Cilvēkam ir galva, jutekļi ar kuriem uztvert infromāciju to apstrādāt, izdarīt secinājumus. Ja tā programma/programmmas arī izstrādātas „jau visa gada garumā” un viņas nedarbojas, tad viņām nav jēgas. Un tās programmas arī nedarbosies, jo viņu darbības princips ir šablonisks. Shematiski varētu pateikt tā - Vispirms izšauj, tad nomērķē, pēc tam domā un salīdzina. Bet varbūt tā lode ir trāpījusi dārgos, senos porcelāna traukos, kuru vērtība ir neatgriezeniski zaudēta. Interesantākais, ka daudzi "šavēji" zina, ka tā sistēma ir aplama, bet kā zināms virsotnēs brāzmaini vēji pūš neuzdrošinās tai stāties pretī. To pašu var teikt par Izglītības problēmām. Piem. ar jaunu kadru piesaisti. Strādāt skolā, tas ir - pieņemt sistēmu, ja tajā pastāvošā kārtība neapmierina, tur nav iespējams pastrādāt, jo tā vienpusīgā attieksme, runtinētais formālisms, vienkārši nervus saēd, ka jauns taureņa kāpurs kāposta lapu. Nav jēgas iet tādās sadursmēs. Kad runājam par plānošanu, der atcerēties pēc kara Eiropu. Pateicoties ASV finansēm un programām, piem Māršala plānam. Eiropa strauji atguvās no postošā kara. Bet tas nenotika tikai naudai, bet gan mērķtiecīgai tās izlietošanai. Autora virsrakstā minami divi svarīgi vārdi valsts un plānošana, tas nebūt nav kaut kas padomisks, kā varētu šķist un varbūt arī šķiet cilvēkiem, kuri dzīvoja vēl pirms 30 gadiem pastāvošā iekārtā. Lai gan īstenībā tieši tie cilvēki jau aŗī pieņem valstī nozīmīgus tālejošus lēmumus. Cilvēki kuri ir pie varas, bet tomēr neprot piedāvāt orġinālus risinājumus. Nepareiz akcents un vispār uzskats, ka Latvija var būt "baigā" banku valsts. Tā nekad nav bijis un nebūs. (bet vienmēr ir bijusi lauksaimiecība). Ja tā nauda tiek virzīta banku atveseļošanai un klientu uzticibas stiprināšanai, tad tās finanses ir vējā izmestas. Tādu lielumu finansēm, vajadzīga nopietna programma, vismaz 15 gadu ilgtermiņā. Tās puiciskās dižošanās no Satiksmes ministra Šlesera puses, kad, redziet, mēs netkarīgā valstī parvedam pirmo reizi (!) cik tur tonnas tranzītkravas nav nopietnas. Tas nav sabalansēts bizness, ja cilvēkiem tajā pašā laikā, jāmaksā dārgas biļētes un tas ietekmē pārvietošanos!!! Un tā ir vairums politiķu nelaime, kad izvelk no konteksta kādu faktu un "trallina", bet neskatās ka kopējais stāvoklis ir dramatiks. Piem Francijas lauksaimniecība ministrijā, plānošanas politikā ir pateikts, ka visefektīvākais lauku uzņēmumu attīsības veicinošais līdzeklis ir kreditēšana! Latvijā tādēļ ir svarīgs kopskats - vides problēmas, jūras krastu stiprināšana, kāpu aizsardzība piem., lai bagāti stulbeņi ar džipiem neizbraukā pelēkās kāpas (!), zivsaimniecība, mežsaimniecība, tirgus aizsardzība, un vietējā tirgus nodrošināšana ar precēm, kuras var Latvijā audzēt un ražot, - kontekstā ari izglītību, veselīgu dzīves veidu, kultūras līmeņa celšanu, nodarbinātību, tas viss ir jāpatur prātā - visa kā mums ir mazs! Svarīga ir pārvalde, tai jābūt vienkāršai, un efektīvai, nevis pārvaldei pārvaldes pēc, bet kur tiek ievērots subsidaritātes (Šveicē) princips - tas nozīmē, kad augstākstāvoša vara nejaucas zemākstavošas varas kompetencē, katrs atbild par sava sfēru. ZM dokumentos, kad runa par valsts politiku lauksaimiecība, tur "džeki" saraksta mērķus, kuri domāti lauku atbalstu dienestu kompetencei. Ai runāju par laukasaimniecību atkal un atkal; mīļi man tomēr tie. Ja es būtu ministrs, tā es to naudu izlietotu. Paldies par uzmanību :)
Neatkarīgā policistu arodbiedrība (NPA) iekšlietu ministram Marekam Segliņam pārmet nevēlēšanos apturēt nodokļu maksātāju naudas izsaimniekošanu, portālu «Apollo» informēja arodbiedrībā. Tiekoties ar ministru, arodbiedrība Segliņam un klātesošajiem priekšniekiem ierosināja aizliegt izmantot dienesta transportu personīgām vajadzībām: braukšanai no mājām uz darbu un otrādi, medībās, uz tirgu, uz teātri un tml. Šāds aizliegums papildus ietaupītu ik mēnesi ap 50-70 tūkstošu un pat vairāk latu. No minētas summas varētu ik mēnesi prēmēt pa 100 latiem no 500 līdz 700 policijas, robežsardzes, ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekus. Taču ministrs šo ierosinājumu noraidījis, jo nevarot pieļaut, ka policijas priekšnieks Aldis Lieljuksis nevarēs steidzami ierasties pie ministra, ja pēkšņi tiks izsaukts. Taču ministrs nav paskaidrojis, kāpēc arī citiem 400-500 darbiniekiem, kurus ministrs neplāno pēkšņi izsaukt pie sevis, būtu jāizmanto dienesta mašīnas diendienā un arī brīvdienās personīgām vajadzībām. «Ministrs un klātesoši dienestu priekšnieki nevēlējās turpināt sarunu par šo, diezgan samilzušu problēmu, jo noteikti tas skar arī viņu personīgās intereses. Nav noslēpums, ka dienesta transporta izmantošana personīgām vajadzībā rada tā izmantotājam papildus ienākumus, par kuriem netiek maksāts iedzīvotāju ienākuma nodoklis un sociālais nodoklis,» norāda NPA. Arodbiedrība skaidro, ka izmantojot dienesta mašīnu, netiek maksāta atlīdzība par tās izmantošanu, par degvielas nodedzināšanu, par amortizāciju, kā arī pievienotas vērtības nodoklis, kurš ar 2009.gada 1.janvāri nu jau būs 21%. Tajā pašā laikā vairāki tūkstoši Iekšlietu ministrijas dienestu darbiniekiem nav tiesības saņemt papildus atlīdzinājumu par sava personīga vai sabiedriska transporta izmantošanu braukšanai uz darbu, braukšanai medībās un tml. Šie darbinieki spiesti apmaksāt ceļa izdevumus no savas algas. NPA uzskata, ka šāda nevienlīdzīga attieksme notiek ar ministra kluso atbalstu, jo nekas neliecinot par Segliņa vēlmi ieviest kārtību, lai apturētu gan nodokļu maksātāju naudas izšķērdēšanu, gan nevienlīdzīgu situāciju vai pat diskrimināciju.
Latvijas valsts plānu izrādās nevienam nemaz nevajag! Tāds ir tikai SVF un mūs varbūt ar to iepazīstinās, kaut gan, kāda starpība, ja ir izlemts, ka nevienam šeit nav nekādas lemt, domāt, piekrist vai nepiekrist tiesības.
Man tikai gribetos zinat ka valsts atpelnis to naudu kuru bus aiznemusies ni SVF. Redzot kas Latvija notiek nemaz negribas atgriezties majas.Ta vieta lai samazinatu PVN valdiba paaugstina.
Ta neviens tur augšās nemaz necentīsies to naudu atpelnīt, grābs vēl vairāk, jo būs jau atkal ko grābt. Mums jau te ir iestrādāts kurss: šodien dzīres, pēc mums kaut ūdensplūdi!
Sveicināti! Jau gadus 6 atpakaļ ar darba kolēģiem nospriedām, ka mūsu valsts ir "pārdota" - izsniegto kredītu summa jau bija pārsniegusi Latvijas biznesa vērtību. Ja tajā laikā kāds negaidīti atprasītu visas aizdotās summas, Latvija nevarētu norēķināties pat pārdodot valsts simboliku, nerunājot par valstī esošo infrastruktūru. Kopš ta laika mūsu valstsvīri nav spējuši strādāt sabiedrības interesēs un situācija ir vēl ļaunāka. Vietējās rūpniecības un lauksaimniecības iznīcināšana situāciju neuzlabo, jo to praktiski nav. Tātad "naturālā" saimniecība nav iespējama, bet eksportam tikpat kā nav ko piedāvāt ... Es jūtos pārdots reālā verdzībā - tā ir, kad brīvību uzskata par mērķi, nevis instrumentu nācijas izdzīvošanai.
Kas uzraudzīs starptautiskā aizdevuma izmantošanu Latvijā? 30.12.2008. Pirmie līdzekļi no SVF jau saņemti, bet uzraudzības padome nav izveidota
Kādu plānu EM piedāvā uzņēmējdarbības vides uzlabošanai? 29.12.2008. Asociācijas – pasākumi nav būtiskākie; termiņi ir pārāk gari
Kādi ir Starptautiskā Valūtas fonda nosacījumi Latvijai? 18.12.2008. LB prezidenta vietnieks un premjers par iespējām mainīt stabilizācijas programmu
Dalibnieki