"Ko jāmaina valdības plānos, lai stabilizētu ekonomiku?" - ikdienas jāstrādā! Tb, ikdienas valdībai ir skarbi jāvērtē savu padoto struktūru, iestāžu darba kvalitāte un lietderīgums. Nevis pēc 10 mēnešiem Godmanis "pēkšņi pamodies" - "Ai, budžets nepildās - mēs grimstam! Es neko nevaru izdarīt!" Labrīt! Turiet vien Godmani, turiet vien... Ja vēl neesat apjēguši, ka Godmanis nav strādātājs, kur vēl darba kolektīva vadītājs, tad varēsiet atskatīties bez jēgas uz viņa žēlo un pārsteigumiem izvaikstīto rugaini - viņš jau skrien un skries vēl daudziem vilcieniem nopakaļ... Šādu jautājumu Godmanim bija jāuzdod pirms desmit mēnešiem, Jāni! Ne jau vairs šodien! Nav valstij laika un resursu, ko šķiest, lai varētu viens dumjš nerealizējies drāmas aktieris mācīties strādāt, atvainojiet, "plānus mainīt". Manuprāt, ne jau nejēgas premjera dēļ šī valsts un tās grimstošā ekonomika vēl mazliet dveš, bet gan premjers valsts, lasi, visu labumam domāts. Kaut kad sen, sen mūsu senči tā vismaz bija domājuši, kad šo posteni valstī izdomāja...
Rimševiča kunga algu no 10000Ls mēnesī uz 2000Ls nomainīt tad jau arī inflācija būtu mazāka. Jo tādu neliešu, ka Rimševiča kungs mūsu valstī ir vairāk nekā vajag. Vēl vieta kur var dabūt naudu ir Latvenergo valde, kurā ir 5 nelieši(tautas ienaidnieki) tur arī alga ap 8000Ls mēnesī. Ja samazinās visu valžu un padomju algas desmitiem milj. Ls var ietaupīt.
Kad pāris mēnešus atpakaļ Štokenbergs un JL piedāvāja likvidēt sekretariātus un apvienot dažu labu ministriju, tad uz viņiem skatījās, kā garā tērētiem. Tagad, redz, tā sauktā "koalīcija" izdomājusi kautko baigi progresīvo. Ja vēl pietiktu drosmes un godaprāta amputēt visas partiju barotavas uzņēmumu padomēs.
Pēdējos trīs gadus no valsts budžeta finansētajām nozarēm katru gadu darba samaksa ir pieaugusi par 20-30%, t.i., tā pieauga stipri ātrāk nekā inflācija, kas veicināja valstī neadekvātu preču cenu un pakalpojumu maksu pieaugumu. No šī te riņķa danča visvairāk ir cietuši maznodrošinātie un pensionāri, kuru ienākumi nepieaug, vai pieaug tikai daļēji, sedzot daļai pensionāru inflācijas, bet ne vidējās darba algas pieaugumu valstī.Manuprāt, rezerves valsts budžetā ir jāmaklē štatu samazināšanā valsts aparātā (arī finansētajās nozarēs, piem., skolās šogad mācās par 16000 skolēnu mazāk, tātad jāsamazina skolotāju skaits un jāvirzās no 7 skolēniem uz vienu skolotāju, uz vidējo līmeni ES - 14 skolēniem uz vienu skolotāju, tml. veselības aprūpē, izvērtējot esoša budžeta ietvaros, iespēju paliekošajiem paaugstināt algas).Tā to dara uzņēmēji, kuriem ir finansiālas problēmas, tā to darīja arī vecajos padomijas laikos, katru gadu ministrijām pieprasīja par 5% samazināt štatus, lai nevajadzīgos bikšu deldētājus, kas uzkrāti gada laikā kādu programmu apgūšanai, varētu atlaist. Algas šādā valsts ekonomiskā situācijā var paaugstināt tikai tad, ja parāda līdzekļu resursus, bet nevis uz naudas aizņemšanās rēķina.
Smalkie kungi saņem algas, kas mērāmas tūkstošos, bet valsts pārvaldes izdevumus mazinās uz mazo iestāžu rēķina. Viens piemērs - Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācijā tiek likvidēts Piedziņas departaments, kas 'apkaro' uzturlīdzekļu nemaksātājus. Absurds!!!
1. Menedžmenta kļūdas - juridiski neprecīzi un nepārdomāti rīkojumi par štata vietu skaita likvidāciju utt. jau daudz ko ir sabojājuši. 2. Ja turpinās malties tikai pa izdevumu sadaļu, sabrauks vēl lielākās auzās - nu nevar tos ierēdņus tik viegli iznīdēt - viņi ir kā nezāles; 3. Jāpievēršās iēņēmumu daļai, BET - atkal jau nepārprotiet - ne jau niknāk tos iekasējot, bet gan laužot pretestību, piemēram, samazinot iedzīvotāju ienākuma nodokli, reālie budžeta ieņēmumi palielinātos. Taču! VID ir jānodrošina, lai tie tiek iekasēti gan no Jāņa, gan no Pētera - nevis jāvērtē pēc katra acīm.... Pie reizes tas būs kā papildus arguments, kāpēc nepaceļ algas, jo strādājiošie uzreiz izjutīs naudas pieaugumu savā makā.
Labdien! Pirmkārt, vēlos pateikties Jānim Domburam par raidījumu kā tādu pēc būtības! Runājot par valsts budžetu: 1. pilnīgi piekrītu Godmanim, ka algas ir "jāiesaldē" un visiem budžeta ietvaros ir "jāieslēdz" taupības pārnesums. 2. policisti prasa paaugstināt algas, bet kā ar to gadījumu,kad ministrs ierodas policijas nodaļā un tajā lielākā daļa to pašu policistu nav darbā. Ja es neesmu darbā man nevis pieliek, bet noņem no algas. Šajā sakarā nav dzirdēti pat nekādi sakarīgi attaisnojumi no policijas vadības, vai ka kāds par to būtu saņēmis kādu sodu. Pieredze no manas saskarsmes ar policiju: man mašīnai izsita logu un nozaga magnetolu , es kā paklausīgs pilsonis zvanu policijai, bet man jautā vai mašīnai esot KASKO, tā ka man nebija, tad ieteica viņus labāk netraucēt, jo tā tik un tā būšot tikai papīru smērēšana un nekādu zagli viņi neatradīšot. Es tomēr pastāvēju uz savu un lūdzu viņus atbraukt. Pēc apt. 3h atbrauca un aizbildinoties ar steidzamu izsaukumu, pastāvēja pie manas mašīnas savā busiņā minūtes 10 aizbrauca. Pēc tam atbrauca vēl pēc 3h un trīs policisti pat neizkāpa no sava transporlīdzekļa. Viena policiste minūtes 20 aizpilīja iesniegumu un es to parakstīju. Manuprāt tā ir absolūta manas nodokļu naudas izšķērdēšana. 3. policistu algas aptuveni 2.st. transports plus degviela. Visu šī notikuma gaitu es negāju pie savas mašīnas lai nejauktu pēdas. Vismaz būtu noņēmuši pirkstu nospiedumus un pievienojuši datu bāzei. Šo notikumu atceroties pārņem niknums un vēlme tādus vienkārši atlaist no darba, jo labāk tad tādu policistu, no kuru darbības nav nekāda rezultāta vispār nebūtu - paliktu vairāk naudas tiem kuri strādā. Mūsu ministriem vajadzētu būt daudz stingrākiem tādā ziņā, ka ir jāprasa no padotajiem sīki izklāstītas atskaites par patērētajiem līdzekļiem un iegūtajiem rezultātiem. Tā lai ministrs iebikstot ar pirkstu latvijas kartē, no norādītās vietas varētu diennakts laikā saņemt augstāk aprakstītu atskaiti. Cilvēkus izlaiž bezatbildības sajūta. Nav bailes zaudēt savu darbu un nav nekādas personiskās atbildības. Katrā valsts un pašvaldības iestādē jāveic tās lietderības - patērēto līdzekļu attiecība pret veikto darbu - izvērtējums. Tam noteikti būtu jāpieaicina neatkarīgi ārzemju eksperti kuru algas būtu procentuāli atkarīgas no veikto izmaiņu ieguvuma naudas izteiksmē. Domāju, ka ietaupījums būtu ļoti iespaidīgs! Ja valsts izšķērdē naudu izpildvaras iestādēs, tad ko var prasīt no vienkāršā cilvēka, kurš strādā un redz , kā ierēdņi tērē. Šāda aina nemaz neraisa vēlmi būt godīgam nodokļu maksātājam!
LAtvijā ir 600 miljonāru, valsts pārvaldē nodarbināta pus Rīga. Kurā valstī vēl tā ir??? Kāda taupība. Kam??? Cilvēkam, kas pelna 200 latu mēnesī. Cik daudz viņš var ietaupīt? Kādēļ nevar taupību uzlikt tiem, kas pelna 5000 latu? Vai nav nesamērīgi likt pelnīt tiem, kam izmisuma situācija, kamēr tiek ministrjas remontētas, auto pirkti un dzīvots zaļi. Kur ir balanss???
Katram valsts un partijas darbiniekam vajadzētu uzdot vienu vispārēju jautājumu(no šodienas intervijas LA): Kāpēc mums vienmēr vissliktāk?
valsts sektorā tika radīta noslāņošanās. Elite - bagātīgi atalgota uz citu rēķina. Valsts sektorā absolūts necaurspīdīgums. Ja ir ko slēpt, tad taču kaut kas nav kārtībā.
tik novēloti premjers atzīst, ka starpība starp lielajām un mazajām algām valstī ir nenormāla?
Valsts pārvaldes iestāžu centrālo aparātu darbiniekiem, kas uz rokas saņem vismaz 1000 Ls, ļoti bieži ir laika strādāt paralēli vēl citos uzņēmumos. Tātad pārstrādājušies šie cilvēki nebūt nav. Centrālo aparātu štati ir pārlieku uzpūsti, bet reālie strādnieki reģionos tiek ''saīsināti"' un saņem niecīgu atalgojumu.
Ietaupīt var visās nozarēs, būtu tik vēlēšanās, bet neredzu tālāku risinājumu. Mēs valstī vairs neesam spējīgi saražot sev iztiku - gaļu ievedam, graudus arī, cukuru, pienu vedam uz Lietuvu un pēc tam atpakaļ, zvejas kuģus arī samazina, drīz paši arī zivju konservus neražosim utt.. Brīnamies IKP mazs, no kā ta viņš būs liels? Bet visādas ministrijas papilnam. Kāpāc tas ir tā? Kas Latviju ir tādā stūrī ievedis? Lielākā daļa deputāti tautas izticību zaudējuši, bet algu saņemt it nemaz nav kauns. Budžeta finansētajām iestāžu darbiniekiem alga varētu būt līdz 1500LVL vadītajam, ne vairāk. Par padomēm, brāļiem u.c. nav ko runāt nemaz. Piemērs: Pilsētā uz viļņa valsts iestādē strādā ap 200 personām, trīs grāmatveži sastāda bilanci, apreiķina izdevumus, algas. Iestādes priekšn. dienesta a/m, dieviem vietniekiem katram sava dienesta a/m, četru nodaļu vadītājiem arī katram pa savai dienesta a/m, kuru izmanto braucot uz darbu un no darba, pusdienās aizbrauc un dienesta vajadzībām aizbraukt uz Rīgu pie priekšniecības.
1.Vai vel kada cita ES valsti ir lidzigas problemas - kada(nosaukt)? 2.Kapec Latvija ekonomiskaja un socialaja joma ir pedeja vieta ES valstu vidu? (Lai valdosie politiki paskaidro vienkarsa un tautas vairakumam saprotama veida) 3.Kapec nevar likvidet visas tas nevajadzigas padomes un valdes,kuras sasedinati valdoso partiju parstavji,sanemot par neka nedarisanu desmitus tukstosus (itka "algu"),pie tam,daudzi no viniem,vairakas? Cik stundas diena vini "nostrada"?
Jautājums Godmaņa kungam! cien. Godmaņa kungs sekritariātu likvidacija ir sākotnēji labs sākums, bet kāpēc netiek izskatīts jautājums par pilnvarnieku, valžu locekļu, kas nereti ir vairākās organizācijās un reāli neveic darbu, likvidāciju vai samazināšanu, viņu algu apcirpšanu un nevajag teikt ka tas ir uzņēmuma lēmumi pacelt vai ne, ja valstij pieder akcijas. Kā var paskaidrot to ka valstij piederošajos uzņēmumos valsts maksā tādas nenormālkas algas. lattelekom šefs saņem vairāk nekā FIB šefs amerikā.
Kāpēc mēs visi (valdības vīrus ieskaitot) jau gadiem runājam par to, ka vajag attīstīt un veicināt ražošanu Latvijā, bet JOPROJĀM reāli pasākumi netiek veikti? Kāpēc valdība nemācās no citu valstu pieredzes? Vai visi muļķi ir sakoncentrējušies Latvijā???
vai kāds no attiecīgo minisrtu padomniekiem u.c.ierēdņi ir ar vismaz 5 g.stāžu attiecīgajā nozarē praktiskajā darbā.baidos,ka nē,no tā arī visas nelaimes.ir tikai radu undraugu iebīdīšana attiecīgos amatos un pēc tam ļoti precīza norādījumu pildīšana nevis brīžiem arī domāšana
Nepieciešama valsts pārvaldes reorganizācija,sākot ar vēlēšanu likuma izmaiņu.Par patreizējo situāciju vispirms jāatbild deputātiem,viņi taču apstiprina valdību,pieņem lēmumus u.t.t.Kam mēs varam paprasīt konkrētu atbildību par paveikto?Kas var atbildēt par sagrauto rūpniecību,lauksaimniecību?Jāievēl konkrēti cilvēki no konkrētas vietas,ar tiesībām viņus kontrolēt-atsaukt.Mūsu "saima"ir viena liela cūku kūts,kur uzbarojas nekaunīgākie-stiprākie,aizmirstot pārējos.
Atvaino Jāni, bet vai vēl lielāku ierēdņu armiju nevarēji savākt? Te jau varēs aizmigt pēc 5 min...
Ar kādiem auto valsts pārvalde iebrauc taupības režīmā? 26.09.2008. Valsts kontrole atklājusi izšķērdību arī valsts transportlīdzekļu saimniecībā
Desmit baušļi valsts budžeta (pār)veidošanai 22.09.2008. Būtiskākie jautājumi un principi strīdos par valsts budžetu, algām un nodokļiem
Izmaiņas 2.pensiju līmenī: FKTK iebilst, koalīcija dara 19.09.2008. Iemaksu likmes iesaldēšana – ielāps budžetam vai nākotnes pensionāru krāpšana?
Kā veidot valsts budžetu un kam jāvērtē tā samazinājums? 18.09.2008. Valsts kontroliere pret Finanšu ministriju par pieeju un mērķiem
Vai valdībai ir griba ko mainīt? „Ar ministriem ir švaki” 18.09.2008. Nevalstisko organizāciju pārstāvji apšauba valdības mērķtiecību un stratēģiju
Ko darīt ekonomikā un kā taupīt budžetā? 18.09.2008. Kurp virzās sarunas starp valdību, darba devējiem un arodbiedrībām
Ko valdībai prasa arodbiedrības un darba devēji? 17.09.2008. Publicējam LBAS un LDDK priekšlikumus premjeram par budžeta projektu
Dalibnieki