Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 17.11.2024.
 
Ar Ministru prezidenta Valda Dombrovska paziņojumu un Valsts prezidenta Valda Zatlera uzrunu 18.jūnija Saeimas sēdē temats par atvainošanos starp varas pārstāvjiem un sabiedrību ir ieguvis papildus aktualitāti. V.Zatlers deputātiem norādīja, ka ir ne tikai jāatzīst, bet arī jāuzņemas atbildība par to, ka lēmumi un rīcība bieži ir bijuši kļūdaini un ir trūcis politiskās gribas un tālredzības. Viņš aicināja godīgi atzīt sev un valsts iedzīvotājiem, ka politiķi ir slikti pārvaldījuši valsti. „Mums ir viņiem jāatvainojas katram personīgi,” norādīja Valsts prezidents. Taču gan 17.jūnija publiskās debates „Kas notiek Latvijā?” (KNL), gan šodienas notikumi liek domāt, ka politiķi publiskai un patiesai vainas atzīšanai nav gatavi.
savelejies    19:59  |  18.06.2009.

sarautas saiknes ar citiem, neiekrats miljons nav problemu iemesls, bet ir sekas. atbildibai nav jaizpauzas protestos, prasibaas, sodos no citiem. viens no atbildibas aspektiem ir speja veidot sevi laikaa, veidot savu skaistu likteni pasam, nevis atdot to citiem kidasanai, kritizesanai, attaisnosanai, laika neizskerdesana. skaists liktenis ir tads, kad nav iespejams izdarit kaut ko tadu, par ko pec tam kads atvainosanos gaidis. 

pavei -    15:37  |  19.06.2009.

naivais ganu zēns - idealists - bez maz dullais dauka ! Tam nav nekādas nozīmes, ka segliņš saka, ka viņam neesot uzņēmumu, BŪTISKI ir tikai tas, ka visus gadus PIEDALĪJIES VALSTS NOZAGŠABAS TEORETISKĀS BĀZES VEIDOŠANĀ - cik kuram saimnieki par to maksājuši, un kur naudas glabājas, tas uz vainas pakāpi neattiecas. 

marina  jura2912@inbox.lv  19:35  |  19.06.2009.

Visvairāk mani pārsteidza Segliņa nievājošā attieksme pret kāda repliku par ražošanas nepieciešamību Latvijā. Tā viņa atgaiņāšanās-ko jūs visu laiku par to ražošanu, tā nav nekāda panaceja, nav jēgas no ražošanas, ja saražotajam nav noieta. Vai tiešām, ražošana nav viens no galvenajiem normālas valsts kases pildīšanas avotiem? Jā, noieta tirgiem ir jābūt, bet ja nav tad jāmeklē. Vai tāpēc, ka nav noieta tirgu, ir jāatmet ar roku ražošanai?Paši jau šie tirgi klāt nenāks. Vai valdībai arī nebūtu jāpiestrādā pie tā, lai šie tirgi veidotos? Par atvainošanos. Tas viss ir skaisti, bet man ir interesanti, vai pieļautās kļūdas bija apzinātas vai aiz neprasmes strādāt vai aiz bailēm, vai vēl kaut kā? Manuprāt, nozīmīgāk būtu tagad noskaidrot, kas bija kļūdu cēlonis, tikai tad tās varēs nepieļaut turpmāk. 

zubla  netaisnigi.lv  19:53  |  19.06.2009.

cik mehāniska, tupa, matemātiska agu apcirpšana, meli un izraidīšana no darba vietām, tik mehāniska, tupa, matemātiska atvainošanās - trīsgadnieki, kādu netrūkst visos līmenos 

prātotājs  upeter@apollo.lv  07:05  |  20.06.2009.

Atvainošanās ir laba lieta, bet vēsturei tā neko nenozimē. Vēsturē jāpaliek savu "varoņu " izvērtējumam. Ne cars ne varoņi ne dievi mums jaunus laikus nenesīs... tā dziedāja mūsu senči 5. gadā vienā revolucionārā dziesmā. Tās jāapzinas arī mums. Tādēļ arī pensionāru bļaustīšanās pēc atbildības ir glupa. Šī Saeima nav spējīga uz radikālu lēmumu par politiķu atbildību. Ir jāievēl jauna Saeima, kas spējīga pieņemt likumu par līdzšinējo partiju lideru noziedzīgās darbības izvērtēšanu. Vēsturē tādi gadījumi zināmi. Kerenska valdība Krievijā vērtēja cara valdības darbību, arī mēs paši vērtējām kompartijas darboņu rīcību un dažus pat ietupināja. Nedomāju, ka kādu notiesās uz tā likuma pamata, bet jāpanāk šo izmanīgo politiķu ievietošana politiskajā mēslainē. Apmēram tā kā tagad viņi paši izrīkojas ar Lembergu. Tieši viņu dēļ Latvija palaida garām unikālu iespēju uz privatizācijas fona veidot pilsonisku sabiedrību, līdzīgi, kā notika 20. gados zemes reformas gaitā. Kas vadīja un virzīja šos procesus, kas bija labumu guvēji. Tas jāvērtē un jānovērtē, lai nekas netiek aizmirsts, lai neviens nav aizmirsts. 

Ligita    09:16  |  20.06.2009.

Ne jau atvainošanos tautai jāpamet sakostiem zobiem,bez sacītā apzināšanās,bet JĀLŪDZ PIEDOŠANA,kas ir pilnīgi divas dažādas lietas!Atceroties,kā JL. iesvētīja savu karogu,kļūst ļoti neomulīgi.Vai tikai Kādu neizaicinājāt,kura priekšā tauta uz ceļiem Dievu lūdza,lūdz un,neskatoties uz valdošo augšu noziedzīgajām,patiesi bandītiskajām rīcībām pret to,lūgs arī rīt.Lai tuvotos Dievam,ir jāsaprot,ko dari.Viņš var nepiedot .Moralizēšana? Nedomāju gan,jo Viņš nav mācījis zagt,iedzīvoties uz citu rēķina,ne atzinis to par pieļaujamu izņēmuma kārtā. Nu ,kā es jebkādos apstākļos varu uzticēties finanšu ministram,ar kura palīdzību pirms vairākiem gadiem tauta jau tika aplaupīta? Vai tiešām,ierodoties pie Raiņa pieminekļa ,bija jāsagaida,lai bruģakmeņi lidotu?Nevajag latvieti tracināt! Kā es varu saukt bijušo veselības ministru par gaišu , godīgu,vīrišķīgu,kad pats izzadzis ar aģentūru palīdzību valsti,izveidojot absolūti nevajadzīgu augsto tehnoloģiju ģimenes biznesu?Kaut kā neviens nerunā,kādi miljoni tur apgrozījās?!Un tad "godīgais"demisionē.Varbūt varēja cēlu mērķu vadīts aizklapēt ģimenes kantorus un tās summas ieskaitīt valsts veselības aprūpē? Kā lai izprot valstī radīto izglītības sistēmu,ja nebūs vairs cilvēku ar normālām zināšanām,tai skaitā,jaunu skolotāju,ārstu,mūziķu,rakstnieku u.t.t.Kas paliek pāri no valsts?!Visi ies druvā? Ir labi aicināt māsiņas,ārstus nedomāt par algām.Ilgi jau strādājuši cēlu mērķu vadīti.Tik mērķu vairs nav un spekulēt uz atdevi ar tukšu vēderu nedrīkstētu neviens,jo neesam atgriezušie ne 2004.ne 2005.gados!Arī 90-os nē,jo tad ar tukšiem vēderiem tauta cēlās pret okupācijas režīmu,par brīvību,bet šodien viņas asinis izsūkuši vietējie vampīri! 

Vija-Ligitai    10:29  |  20.06.2009.

Pilnīgi piekrītu, ka politiķu pompozā rosīšanās pa baznīcu ar laiku kļūst smieklīga. Ja pieminam JL, tad toreiz viņu naivā cerība, ka ar Dieva palīgu uzreiz valstī tiks ieviesta kārtība, mazliet attaisnoja karoga iesvētīšanas rituālu, ko, esmu pārliecināta, šodien vairs nedarītu, jo tā tikai paspilgtinātos mūsu valsts politiķu morāles augstā degradācijas pakāpe.Ko lai šodien saka par LPP-LC, kas visus savus nelietīgos darbus (kā Oliņiete!) dara "ar Dieva vārdu uz lūpām"?! Pat piedošanu par izdarītajām nelietībām cietušo līdzcilvēku priekšā no viņu mutēm neizdabūt?! Par Repšes darbību,( ja domāta ministru algu pacelšana)nepiekrītu, jo tā arī bija savdabīga un naiva ticība, ka tas būs ministru u.c. vienīgais ienākums. Iespējams, ka Eglīša ciešā sasaiste un atkarība no birokrātijas nocietinājuma mūriem neļāva tālāk pildīt obligāti veicamos uzdevumus, bet uz labām pārmaiņām gan veselības, gan izglītības jomā tuvākā nākotnē nevaram cerēt, jo valsts ir izzagta, izsaimniekota un naudas ir tik, cik varam aizņemties! Nebļausim un nevaimanāsim,nevainosim Dombrovski, kurš cenšas mūs izvilkt no bedres, jo ar naidu un streikiem naudu nevairosim!Mūsu uzdevums ir prasīt atbildību no valsts izsaimniekotājiem, vērtēt un sekot līdzi, kā notiks valsts pārvaldes reforma, lai daži nebūtu vienlīdzīgāki par citiem, karot ar birokrātiju un nepieļaut zagšanu, korupciju un dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, kas nu jau "iegājusi asinīs". 

ikdiena šņukst    11:03  |  20.06.2009.

spekulēt uz atdevi ar tukšu vēderu nedrīkstētu neviens. tieši tā, velss ar ārā!!! 

LīgaD    15:13  |  20.06.2009.

„Mums ir viņiem jāatvainojas katram personīgi” biju sapratusi tā, ka atvainosies man personīgi, jau sāku priecāties, bet tas tak neiespējami. Kā skan "es personīgi atvainojos!!!"! Kā - personīgi? Kā melis? Kamerā savam spoguļattēlam? Dažiem blakusstāvošiem? 

Beatrise  beatriseozola@inbox.lv  16:11  |  21.06.2009.

Valdība melo! Visu laiku apgalvoja, ka valstij naudas nebūs vairs jūlijā, tāpēc steidzami bija jāpieņem budžeta grozījumi, kad sociālo budžetu sagraujošie budžeta grozījumi ir pieņemti, Dombrovskis saka, ka naudas būtu pieticis līdz septembrim. Rodas jautājums, kurā brīdī viņš tieca taisnību? Visticamāk, ka nekad. Atņemot strādājošajiem pensionāriem 70 % no pensijas, tika apgalvots, ka tas tiek darīts, lai atbrīvotu darba vietas bezdarbniekiem. Diezgan absurdi, bet gandrīz noticējām, vismaz valsts prezidents un sociālie paretneri noticēja. Bet tiek sperts nākošais solis, tiek palielināts pensionēšanās vecums, kas bezdarba apstākļos ir pilnīgi absurdi. Secinam, ka esam mānīti un valdības mērķis ir brutāli aplaupīt pensionārus, nevis aizsargāt bezdarbniekus. 

Redz-Beatrise    23:10  |  21.06.2009.

Jūlijs vai septembris, - kāda tur liela atškirība! Cik saprotu, tad nevar jau precīzi pateikt, jo ieņēmumi vairs neieiet nekādos cik necik apjaušamos rāmjos. Skaidrs gan ir viens, ka esam mēslos līdz ausīm: viss izzagts, izsaimniekots līdz ubaga tarbai.Ko tad var glābt prezidents vai sociālie partneri?! Daudziem tā rosīšanās noder, Krīgeru ieskaitot, pašu "spalvu" spodrināšanai.Gan jau kāds uz šīs dižķibeles rēķina uztaisīs spožu politisko karjeru. 

LīgaD    00:44  |  22.06.2009.

nu jau! spožu karjeru! Redz-Beatrise, vai tiešām tam ticat? un Jūs tādu karjeru taisītu? :) 

domātājs  briezadels@inbox.lv  13:08  |  30.06.2009.

Mm jā! Man un kaimiņam reiz bija kopējs bizness. Kaimiņš savu artavu uzņēmuma kopējā budžetā maksāja tā paslinkāk - biežāk nemaksāja nekā maksāja un pat pamanījās reizēm izņemt naudu un vienkārši to notriekt, bet es turpināju pildīt sākumā norunāto, un apzinīgi maksāt no manis pienākošos summu - pilnā apmērā. Pagāja laiks un naudiņa mūsu uzņēmuma budžetā, protams, sāka ievērojami sarukt, līdz kamēr kādu jauku dienu atskārtām, ka nu mēs esam tukšā. Tomēr partneris nevis, lai atvainotos par notikušo un censtos nozagto naudiņu atgriezt, vai vismaz apsolīt to darīt, sāka apsūdzēt mani par pārlieku lieliem tēriņiem, uz ko viņš neapstājās, bet apvienojoties ar citiem biznesā iesaistītajiem sāka spiest mani strādāt vēl vairāk un nu jau gandrīz par brīvu. Vai šajā stāstā nav saskatāma līdzība ar pašreiz valstī notiekošo, kur lielu daļu budžeta veido nodokļi no valsts sektorā strādājošo algām un aktivitātēm privātajā sektorā? Domāju nevienam nav noslēpums, ka ne "treknajos gados" nedz arī šodien, mūsu valstī komersantu nomaksātais nodoklis ne vienmēr atbilst patiesajiem ienākumiem, kā arī to, ka bieži tiek izmantota dubultā grāmatvedība, un aplokšņu algas. Tajā pašā laikā tā saucamais birokrāts, jeb ierēdnis savus nodokļus maksā pilnā apmērā, līdz ar to birokrāta nomaksātais nodoklis ir budžeta konstants lielums, pie tam, atļaušos uzsvērt – regulāri ienākošs, bet komersantu maksātais nodoklis ir svārstīgs un nenoteikts, kas atkarīgs ne tikai no komersanta ienākumiem, bet arī no viņa iegribas, proti, pēc sekojoša principa: man netīk, ka valsts palielināja nodokļus, vai arī mani neapmierina pašreizējās valdības politika, līdz ar to es nodokļus vispār nemaksāšu. Diemžēl komersants nodokļu-nemaksātājs ne tikai mazina ienākumus budžetā, bet arī kropļo brīvā tirgus vienādās konkurences pamatprincipu, proti, komersants, kurš nemaksā nodokļus, vai maksā tikai daļēji, ir konkurent spējīgāks par to, kurš 100% apmērā apzinīgi tos maksā. Domāju, ka viens no budžeta deficīta būtiskākajiem iemesliem ir nodokļu neienākšana pilnā apmērā tieši no privātā sektorā strādājošajiem (darba devējiem un ņēmējiem), līdz ar to būtu nepieciešams nostiprināt nevis mazināt nodokļu maksāšanas kontrolējošās institūcijas (VID u.c.), pret ko pašreiz stingri iebilst tieši darba devēju konfederācija un vairums uzņēmēju kas pieprasa birokrātijas mazināšanu. Vēlos norādīt to, ka birokrātija (valsts iestādes un tajā strādājošie ierēdņi) veic arī noderīgas funkcijas, proti, nodokļu maksāšanas uzraudzību, kas komersantiem nav tīkama. Protams, svarīgi ir ne tikai kontrolēt, bet arī izveidot nodokļu maksāšanas stimulējošus mehānismus, kura izveidē idejas varētu smelties no visliberālākā brīvā tirgus un pasaulē lielākās demokrātijas, proti, ASV kur par nodokļu nemaksāšanu draud reāla brīvības atņemšana. 

ideja    16:53  |  01.07.2009.

SIS BIEDRS VAIRS NESAPROT ,KO TAD VINS IR NODARIJIS TP VARDA -KO PARTIJA LIEK TO DARA.MUSU PARTIJAS IR TALU NO TIKUMA UN MORALES -TE SEZ VEL POSTKOMUNISTISKA DOMASANA - VINI NEZINA KAS IR MORALA ATBILDIBA,VAI JELKADA ATBILDIBA -VINI TIKAI BIDA S A V A S LIETAS ---KUR CITUR CIVILIZETA PASAULE VINU PARTIJA BUTU JAU IZNICINATA UN BIEDRI NO KAUNA NEZINATU ,KO DARIT.VINIVISI BUTU POLITISKIE LIKI.JA DZIVOJAM 21 GADSIMTA -UN NOZELOJAMI CIK APROBEZOTI VAR BUT CILVEKI. 

vasjad    10:40  |  28.07.2009.

Mēs visi esam vainīgie! Mes visi esam zagļi un noziedznieki! Bez tiesām un spriedumiem. Jo mēs VISI atmaksāsim valsts parādus. Un nevaram neka atteikties no ta. Jo valsts institucijas ir tikai starpnieki starp mums un pasauli, jo vara pieder tautai. Ne pārāk lielus % ņem starpnieki par savu nespidošu lomu šajos laikos? Vai nevajag atteikties no tiem - tad aizdevumu būs mazāk - jo viņiem iet lielā daļa no budžeta. T.k. valsts ieķilata, tad mēs dzivojam Lielajā Muiža ar iesauku "Latvija". Un esam dzimtļauži tagad. Līdz laikam, kamēr valsts neatdos parādus. T.k. tas nenotiks ša gadsimta 1. pusē, tad un mūsu bērni ir dzimtbērni. Bet šadi dzimtcilvēki ir sava saimnieka kalpi. Kalpiem nav lauts paust savus viedokļus/ Tiem tikai jāstrādā saimnieka labad. T.p. mēs nevaram piedalīties nekādās vēlēšanās, nevaram but vēlētie. T.k. visi tadi esam, tad vēlēšanas nedrīkst rikot - ne EP, ne PV, ne SV!!! Sveiki, dzimtcilvēki, Lielajā muiža Latvija!!! Agrāk muižnieki varēja zaudēt savu muižu karšu spēlēs. Tagadējie mūsu pārvaldnieki ari zaudēja savu muižu pret saviem interesiem. Nekas nav mainījies kopš 18. gadsimta. Tikai dzimtcilvēki ir izglitotāki, dzīvo pilsētas, brauc ar autiņiem. Bet pēc būtības tie tādi paši "smerdi-lopini", kā un to senči. Bet visvairāk vainigie tie kuri sliktājos laikos izglabuši Kargina un Krasovicka vecākus un ļava tiem savairoties, izaudzinot Pareksa īpašniekus... 



Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

         Dalibnieki         


Autors: