Un tā ir tabula no kuras kaut ko var spriest??? Mudaks autors to uzzīmējis pāris latu robežās, lai kaut kas vismaz izskatītos, bet uzzīmē to pašu tabulu sākot no 0 latiem un visi rajoni būs vienādi.
nu neko nevar spriest pēc šī grafika par efektīvu finansējuma sadali. piem. ierīkojam 2 vienādas klases . vienā 20 skolēnu, otrā 30. protams , ka 20 izmaksās vairāk, bet vai tas nozīmē , ka viņiem vajag sliktāk, lai tik cena būtu vienāda? protams ka mācīt 30 būs lētāk, nekā mācīt 20.bet arī tie 20, vai pat 10 ir jāmāca. un nevajag aizmirst par iespējā darīt ko ārpus skolas. tiem 10 diez vai ir liela izvēle. gribu redzēt to drosmīgo, kurš acīs pateiks tiem dārgajiem - jūs esiet par dārgu, tāpēc tikat likvidēti. tas ir grūts jautājums. un patiesībā būtu atstājams pašvaldībām, nevis izglītības ministrijai. uz vietas labāk redzams , kas viņiem vajadzīgs. nu nevar kāds pateikt, ka vienam skolēnam visur jaizmaksā vienādi. p.s. bet varbūt tur , kur uz vienu skolēnu sanāk vairāk , saimnieko efektīvāk? lai tie kam tās mazās summas padomā, ko darīt.
Piedalījos skolotāju protesta gājienā. Tikko iepazinos ar IZM aprēķiniem par finansējumu uz pedagoģisko likmi tabulu. Kauns jūrmalas pilsētas pedagogiem. Tamdēļ jau arī direktori nepiedalīlās, jo zināja īsto stāvokli atalgojumā Jūrmalas pilsētas skolās.
Nauda no ministrijas tiek pārskaitīta pašvaldībai, nevis skolu direktoram. Skolotāji tāpat neko lielu nesaņem, taču pašvaldība var rīkoties ar "pārpalikumu" kā vēlas. Tie nevis prēmē skolotājus, bet rīko paši sev ārzemju braucienus - pieredzes apmaiņu...ar ģimenes locekļiem. Tik krējumiņa, cik ir sasmēlušās līdzšinējās pašvaldības (izglitības pārvaldes)vadītāji un darbinieki - speciālisti, tik mums, skolotājiem i sapņos nav rādījies! Tā kā patreizējā reforma vairs neļaus pārvaldes darbiniekiem zaļi dzīvot. Tāpēc jau tie arī musina skolotājus, sak jums būs slikti...ejiet piketēt pie minisrtu kabineta...bet patiesībā mums būtu jāpiketē pie katra rajona vietējās pašvaldības izglītības pārvaldes.
Koķei, mani neiepriecina, ka Jūsu padotie saņem vairāk par Jums, bet tāpēc jau Marks sen ieteica pareizu sistēmu cik kuram vēdera tiesas pienākas no pīrāga. Jābūt konkrētam procentam no minimālās, un tā, lai arī vergi negribētu sacelties, vai nenosprāgtu savos darbaspējas gados. 10 minimālas tak pietiks Jums ministrei, bet pārējiem attiecīgi mazāk.
Dusmīgā učene ......................................................................... Pilnībā piekrītu Jums. Tā ir taisnība. To mums skaidri arī pateica IZM pārstāvji, kad atbrauca uz sanāksmi..... Tad arī sapratām, ka baumas ir realitāte. Kauns un negods...
Atkal ir svarīgi - kā skaita!!! Ja klasē ir 20 vai 30, tad tas nenozīmēs, ka apmācot 3 klases pa 20 būs daudz vairāk skolotājiem jāsamaksā kā mācot 2 x 30.. Paskaidrošu, kāpēc. 1) lielās klases dalās grupās (valodas, informātika..) t.i. vairāk skolotāju strādā; 2)burtnīcu labošanai, audzināšanai u.c. ir lielāki koeficienti; 3) ... Tagad galvenais: kurā klasē labāk mācītos Jūs paši un Jūsu bērns????
Vai kāds, lūdzu, var noskaidrot vai taisnība, ka IZM nenofinansē (t.i. nauda neseko līdzi skolēnam uz novadu) visus skolēnos novados. J.Baiks (Valmieras izpilddirektors) apgalvo, ka pilsētai NAV PIEŠĶIRTS finansējums 600 skolēnu mācībām!
Vai Koķe melo par strukturālo reformu plāniem izglītībā? 29.05.2009. Ziņojumā trūkst konkrētu skaitļu un kritēriju un nav skaidrības par 2010.gadu
Kā jāmaina skolotāju atalgojums? 09.04.2009. Ministrija, arodbiedrība un skola – par sistēmu, koeficientiem un kvalifikāciju
IZM:ap 100 vispārizglītojošām skolām būs nopietnas problēmas 09.04.2009. Gruškevics par to, kā lielās skolas var dotēt mazās skolas, un skolu slēgšanu
Cik skolotāji ir jāpatur Latvijas izglītības sistēmā? 09.04.2009. Koķe, Golubeva un Čeksters par 6 un 18 skolēniem uz skolotāju un atlaišanu
Dalibnieki