Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 21.12.2024.
 
Valdības vakar pieņemtā „Latvijas ekonomikas stabilizācijas un izaugsmes atjaunošanas programma”, ar to saistītie budžeta un nodokļu likumu grozījumi, politiķi, uzņēmēju, pašvaldību, arodbiedrību un citu vērtējumi un versijas būs šīvakara „Kas notiek Latvijā?” debašu temats.
Gunta  antioks@inbox.lv  17:20  |  10.12.2008.

Būtu interesanti uzzināt kaut ko vairāk par tām Latvijas zelta rezervēm, kuras visus okupācijas gadus glabājās Anglijas bankās. Vai tad tās var izmantot tikai LATA stabilitātes nodrošināšanai? Varbūt šajos spiedīgajos apstākļos var arī kādu drusciņu paņemt? Vai varbūt tā]as zelts jau sen ir izlietots? 

stella  stellastellarum@inbox.lv  17:22  |  10.12.2008.

Principā es esmu neesmu pret augstākiem nodokļiem, saprotu, ka reformas vajadzīgas. Mani uztrauc tas, ka neredzu nevienu, kurš tiešām saprot, kas notiek valstī, ko iesākt šajā situācijā. Gribētu pajautāt kādam ekspertam, kāpēc neviens neatzīmē to, ka lats tika piesaistīts eiro vēlu (salīdzinot ar kaimiņvalstīm), izdevīgi tas bija tikai eksportētājiem, kuru ir salīdzinoši maz. Es domāju, ka šī neizdevīgā piesaiste veicināja lielo inflāciju, gan arī zināmā mērā šo krīzi. 

gaišas domas    17:33  |  10.12.2008.

Es tā klausos, klausos un nevaru saprast kā pie mūsu daudzjiem speciālistiem varam nonākt šādā situācijā, kur pati valdība par visu brīnās? Tāda sajūta pārņem it kā b'tu jāatjauno valsts ekonomika pēc kara. (jo nekā jau vairs nav). Varbūt neskaldīsim matus- kam nu tiks šī nauda, bet domāsim, kā turpmāk dzīvot -- izmantot ES līdzekļus, piešķirot līdzfinansējumu dzīvojamo māju siltināšanai un jaunu māju celtniecībai. Man nu vienreiz ir skaidrs, KA NEDARBOJĀS PARTIJU SISTĒMA kĀDA tAUTAS PART. VALDOŠĀ-- REDZAMS, KA NEPAVISAM NEATLIEK LAIKA DOMĀT PAR TAUTU. Zinām, jau ka zivs bojājas no galvas, TIKAI TĪRA NO ASTES. 

(_o_)    17:44  |  10.12.2008.

algu samazinājums valsts pārvaldē - ~15%... no kurienes tie cipari?? pēc kāda aprēķina, lia publicē kaut 1 pētījumu, kas liecinātu, ka ar to viss mainīsies un valsts tiks izstūrēta no grāvja. Strādāju policijā (maza amatpersoniņa). Klīst baumas, ka mums ne tikai 15%, bet arī uzturnaudu noņems, tas jau aiziet lielos mīnusos. Kā mums izteikt savu neapmierinātību, ja streikot ir aizliegts ar likumu?? Un vispār no kurienes tie mistiskie cipari un procenti? Kādēļ netiek likvidētas nekam nederīgās priekšnieku, priekšnieku vietniku vietas, veselas nodaļas un birojus var likvidēt, jo viņi nekam nav vajadzīgi, priekš kam stratēģija, priekš kam plānošana, kaut 1 jēdzīgu darba rezultātu lai parāda. Tas ir bezpredjels, kas ir izveidots Valsts policijas aparātā, tas ir vienkārši pizdjets, bet redz algas vajag samazināt un pie tam tiem, kuri strādā uz ielām.. TAUTA, VAI TIEŠĀM DOMĀJAT, KA ES IELIKŠU VISU SAVU SIRDI UN DVĒSELI, LAI JŪS AIZSARGĀTU VALSTĪ, KURA MANI DRĀŽ UN PAT NESARKST ? 

inga  ingalux@inbox.lv  17:52  |  10.12.2008.

Lūdzu, koriģējiet plāna pareizo nosaukumu: Latvijas Ekonomikas Destabilizācijas plāns! Un lietojiet to visā raidījumā - sauksim lietas īstajos vārdos! inga 

PAMELA  J.D.  18:00  |  10.12.2008.

Vakar kārtejo reizi Godmanis nāca ar trīspirkstu kombināciju.1) Meli par Slaktera pārmērīgo darbošanos.Kad pieņēma budžetu ,viņš ar I.Gulbi bija ASV.Var pat sēdēt naktīm,bet būt idejiski tukšai ālavai.Ja cilvēks nav spējīgs izteikties,tad viņam kaut kas pelēkajā vielā sagājis uz īso.Te vietas maz lai visu pateiktu.1)par progresīvo nodokli - nevar,jo bagātie jau saplānojuši 2009.g.izdevumus 2)PVN palielina precēm kas skars plānā maciņa turētājus a)zāles lietojot par daudz,jāpalielina cena.KĀDS MURGS!Jau tagad nevar nopirkt!Ārsts dārgi,sl-ca dārgi,zāles dārgi.KAS ATLIEK - kapsēta?ARĪ TĀ BŪS VĒL DĀRGĀK!Sanāk,ka mazturīgajam var līst makā uz velna paraušanu BEZ līdzjūtīgas stenēšanas?4)Godmanis ar pirkstu bakstot ekrānā atbild,ka viņam no tautas neesot kauns!5) elngailis drosmīgs ?!Māte mana ,pēc konsultācijām ar Karginu ,par 12000Ls.mēn.??6)Komun.maksājumus iesaldēt nevarot,BET PROGRESĪVO VAR!Ja nemaksāsi - izmetīs no dzīvokļa,bet PILS jau būs norakstīta!!7)samazinās tēriņus valsts akciju sabiedr.PUPU MIZAS!Šlesers/Lesčinskis tam Godmanim slaidi spļuj virsū un PALIELINA locekļu skaitu ar Dripi un 1000Ls.algu.8)samazinās skolotājiem,policistiem.KAPĒC???samazini batjkām,dripēm,požarnoviem u.t.t. par tūkstoti vai patriec vispār.Izmaini MK noteikumus,samazini koeficientu ierēdņiem no tā ko skaita no pamatalgas.MAn pieliek no 160 uz 180 Ls.,BET ierēdnim 600-800Ls.9)lUKSUS PRECĒM NEVAR pvn PIELIKT,PIRKS ZIMBABVĒ.Godmaņa vakardienas murgos bija nu tiešām pretīgi klausīties.Nabagam ādu pār acīm velk,BET maibahu īašniekiem uzlabo apstākļus zagšanai.POLITKRETĪNI 

Warez    18:03  |  10.12.2008.

Šovakar sasaukta valdības ārkārtas sēde, tā ka nekāds Godmanis un Slakteris raidījumā droši vien nebūs. 

Hiacinte    18:03  |  10.12.2008.

Par PVN. Intuitīvi pirmajā mirklī liekas, ka ēnu ekonomika šādas stingrākas fiskālās ekonomikas gadījumā pieaugs, ēnu darījumi patiešām varētu palielināties, bet lai cik paradoksāli, domāju, ka nodokļu ienākumi būtiski augs. Kādēļ: ja Karnīte (uzvilkos noskatoties Karnītes komentāru Letā) saprastu atšķirības ēnu ekonomikas aprēķina metodoloģijās, tad zinātu, ka ražošanas un izdevumu pusēs ir zemākā ēnu ekonomika, un uz to arī lielā mērā attiecas PVN. PVNs ir vieglāk administrējams, var jau andelēt zem letes un vest kontrabandu, bet to ir vieglāk "pieķert" kā ofšorizētos un izdevumos norakstītos ienākumu nodokļus, jo IKP ienākumu pusē ir vislielākā ēnu ekonomika. Piekrītu Mortenam Hansenam, ka patērētāji to tik lielā mērā neizjutīs, bet budžetam tas gan nāks par labu. Piekrītu arī Andrim Strazdam, ka IIN likmi varētu samazināt līdz 20% un ka PVN nevar būt sociālas politikas instruments. Preces, kas patlaban tiek apliktas ar zemāko nodokli, patērē ne tikai mazturīgie, bet arī vidējais slānis, kā arī turīgie iedzīvotāji. No mazākā nodokļa labumu gūst viņi visi, taču valstij iet secen potenciālie ieņēmumi. To vienmēr var kompensēt ar iedzīvotāju rīcībā esošo ienākumu palielināšanu, un lai arī neesmu sociāldemokrāte, tomēr nupat nosveros par progresīvo ienākumu nodokli, lai līdzinātu neadekvāto Gini indeksu. Tāpat ir dažādi citi instrumenti. Palielināt mācību grāmatu iegādei vajadzīgos izdevumus pašvaldībām. Kas attiecas uz Strazda izteikumiem par viesnīcu nozari, tad es īsti nevaru piekrist, ja kāds lemj vizitēt Latviju, tad viņam viesnīcas cena nebūs izšķiroša, turklāt viņš jau tā ir pieradis pie augstajām Eiropas viesnīcu cenām. Kāpēc gan lai mēs atteiktos no šiem nodokļu ieņēmumiem, ja faktiski te nav iespējas palielināt pieprasījumu?! Mēs domājam, ka tad Eiropas ierēdņi te mazāk brauks? Ja mēs baidamies, ka iekšzemē pieprasījums mazināsies, tad to labāk stimulēt caur rīcībā esošo ienākumu palielināšanu caur to pašu IIN samazināšanas instrumentu. Domāju, ka viesnīcu nozarē pieprasījums ir neelastīgs, bet var jau būt, ka neesmu gana kompetenta šajā jautājumā. Vēl daži komentāri, kas ņemti no diskusijām, un kuriem es piekrītu: (1) Latvijai Eiro būtu jāievieš pēc iespējas ātrāk, kas nozīmē, ka būtu jāizlīdzina akcīze ar Eirozonu (jāpaceļ tā), un šobrīd būtu tālredzīgi pieņemt šādu lēmumu, jo pasaules naftas cenas krīt. ja šodien nepacelsim, tas varētu mums dārgi maksāt 2012.gadā, kad plāno ieviest Eiro. (2) Kas attiecas uz komentāriem par neatbilstību citu valstu šībrīža nodokļu politikai, tad Latviju nevar salīdzināt ar lielāko daļu ES valstu, jo iekšzemes pieprasījums Latvijā lielā mērā veidojas no importa. Lai atgūtu konkurētspēju ārējos tirgos, ir jāsamazina eksportējamo preču un pakalpojumu izmaksas. Un iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšana ir labs instruments šim nolūkam. Lai kompensētu iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu samazināšanos tiek paaugstināts PVN. Tas Latvijas gadījumā palīdzēs arī samazināt pieprasījumu pēc importa, jo maz mūsu gala patēriņā ir pašmāju preču un arī tajās ir importēto energoresursu komponente. Mēs ekonomiku sildīsim mērķtiecīgi - veicinot eksportu, kas vienlaicīgi mazinās mūsu valsts parādu, nevis sildīt to valstu ekonomikas, no kurām Latvija importē preces un pakalpojumus. 

Hiacinte    18:14  |  10.12.2008.

precizējot. Ēnu ekonomika ražošanas pusē ir ap 11%, savukārt ienākumu pusē ap 25%, tas nozīmē ka palielinot PVN un samazinot IIN nodokļu ieņēmumi būtiski palielināsies, jo tas samazinās ēnu daļas neiekasētos nodokļus. 

versija  jautājums bez oranžas šliptes  18:15  |  10.12.2008.

ja šis kredīts nav plānots kā G24, tad kāda velna pēc valsts iepirkumus bez konkursa varēs veikt līdz 90000Ls, agrāko 10000ls, tas liecina ka naudu vajag atri izsaimniekot. vai valdošie var atbildēt, muļķibas par grūtību konkursu rīkošanu var nestāstī, tās ir muļķības. 

Māris  marissio@tvnet.lv  18:16  |  10.12.2008.

Jautājums: Pārņemot Parex banku valdība ATLAIDA Parex bankas akcionārus (vadību) un ievēlēja SAVU valdi, jo iepriekšējie vadītāji "esot" vainīgi, ka banka ir nonākusi tur, kur viņa ir nonākusi. Vai to pašu nevajag darīt ar LV valdību, jo viņi ir vainīgi pie tā, kur dotajā brīdī atrodas Latvijas Valsts?! 

Lotārs    18:17  |  10.12.2008.

Valdība varēja aiztikt jebkuru nodokli tikai ne PVN. Es brīnos, ka latviešu tauta nav vienojusies lai ietu ielās un protestētu pret šādiem valdības absurdiem soļiem. PVN maksā gala patērētājs. Kas ir gala patērētājs - jebkurš vienkāršais valsts iedzīvotājs. Pensionāriem pieliek klāt LVL 10.00 latus, taču tūlīt pat šiem uzmet virsū PVN zālēm, gāzei, ūdenim - nu tā 21% atdodiet no savas pensijas uzreiz atpakaļ. Iedzīvotāju ienākuma nodoklis šos neskar, jo to maksā tikai no lielākajām. Ir saprotams, ka visi sēdīsies mašīnas un brauks iepirkt produktus uz nedēļu Lietuvā vai Igaunijā, kur PVN likme būs mazāka. Tas novedīs pie tā, ka kritīsies apgrozījums veikalos, Latvijas ražotājs nevarēs pārdot savu preci, slēgs ciet rūpnīcas utt. Vienkārši viss ies vēl lielākā pagrimumā kā ir tagad. Lai palielinātu pieprasījumu - cenas ir jāsamazina nevis jāpalielina. Tas ir vienkāršs ekonomikas likums. 

Aigars    18:42  |  10.12.2008.

Saprotu, ka nav jēgas jautāt, jo šovakar nekas no pārraides nesanāks (glābēji lemj kā rīkoties), bet gribētos zināt vai valdība ir pieņēmusi lēmumu par pabalstu likvidēšanu bijušajiem MK locekļiem un Saeimas deputātiem, kuri aiziet, jo ir zaudējuši darba devēja (tautas) uzticību un netiek ievēlēti Saeimā vai arī MK atkāpjas? 

Aivars  aivars.bakis@lu.lv  18:53  |  10.12.2008.

Budžeta izdevumu samazinājums ir līdzīgs naudas summai, kas, pēc dažām prognozēm, aizies Parexam. Šajā bankā ir daudzi Krievijas un citi ne Latvijas miljoni. Tātad Latvijas strādājošie glābs Krievzemes un citurienes turīgos. Vai varam uzzināt ko mēs glābjam, izglābjot Pareksu. Kāpēc visiem jāpiedalās, lai samestu naudiņu, ko nospēlēja Kargins? 

laura    19:11  |  10.12.2008.

URAAAA! Zanders buus. 

Andris    19:22  |  10.12.2008.

Šī valdība ir nākusi klajā ar PVN nodokļu likmju paaugstināšanas programmu, kuru patiesībā būtu jānosauc par antisociālu programmu tautai, kuras realizācijas sekas, šīs programmas radītāji tā arī nav spējuši izanalizēt un paskaidrot tautai. Ja šodien valstī zem nabadzības robežas dzīvo 21% iedzīvotāju, tad, cik tādu būs, pēc PVN paaugstināšanas ūdenim, kanalizācijai, atkritumiem, presei (no 5% uz 21%), zālēm (no 5% uz 10%), gāzei (no 18% uz 21%) un t.t.? Uz kurieni iet šī valsts, ja turpina visu laiku palielināties plaisa starp nabadzību un turīgo slāni valstī, jo vidusslāņa, kā tāda, valstī tikpat kā nav (tas jau tā ir mazs, bet pēc šiem pasākumiem, tas pavisam saruks). Samazinās "uzpūstās" valsts sektorā un iestādēs darba algas tikai par 15% (piemēram,regulatoram no 5000 latu mēnešalgas, tā būs 4250 latu liela), bet šīs algas vienalga lielākajai daļai desmitiem reižu pārsniedz vidējās pensijas un minimālās algas apmērus - kapēc šāda starpība ienākumos un par ko, cilvēki, kas neražo nekādu produkciju, var saņemt tik lielas algas par "papīru darbu"? Kāpēc nodokļu "smagums" netiek mūsu valstī piemērots atbilstoši ienākuma (peļņas) lielumam (ieviests diferencēts, IIN, peļņas nodoklis, īpašuma nodoklis un t.t.)? Labējo partiju valdības ir morāli bankrotējušas vēlētāju acīs, t.sk. Godmaņa valdība, jo bēdīgākus rezultātus mēs varētu "saniegt" tikai dabas katastrofas vai pēckara periodā! 

krista    19:33  |  10.12.2008.

Rozem, Slakterim pilnībā jāuzņemas atbildība par savu neprofesionālismu. Atradušie darītāji. 

Andrejs    19:34  |  10.12.2008.

Dombura kungs, pārdomājiet jautājumus un jautājiet korekti. Nevienam nevajag pierādīt to, ka Jūs "visu" zinat. PVN varētu būt pat 25%, jo tauta pērk kam ir atlaides vajag vai nē. Noperk un pēc tam domā. Skumīgi, ka iemācīsies taupīt tikai tagad, kad naudas būs kritni mazāk. Valdībai naudu aizņemties varbūt arī vajag, bet ne jau tikai tāpēc, lai varētu tērēt kā iepriekš. Aizņemamies svešu naudu, bet jāatdod būs sava nauda. 

cielava    19:36  |  10.12.2008.

Iesaku Godmanim un citiem šīs bēdīgās valdības ministriem un Saeimas pozicījas deputātiem neuzvesties kā "tautas glābējiem", iesniedzot PVN paaugstināšanas programmu izskatīšanai Saeimā. Labējo partiju valdības ir valsti novedušas līdz šādam stāvoklim un parādu jūga nākotnē. Laiks atkāpties, un jo ātrāk, jo labāk! 

Nellija    19:40  |  10.12.2008.

Vakar viens no valdības izteicās, ka Zviedrijas bankas ir pret lata devalvāciju, bet šodien Zviedrijas avīzē "Dagens industri" ir skaidrots, ka Zviedru bankas neiebilst pret lata devalvāciju 15-20% apmērā. Nesaprotu, kas melo un kam ticēt? Man, tāpat kā vairumam interneta lietotāju, nav ticības shai valdībai un tāpēc es nevēlos, ka shiem diedelētājiem būs iespēja rīkoties ar mūsu Latvijas tautai(tai skaitā arī man) aizdoto naudu! Ja gimenē starp sievu un vīru nav uzticības, tad jāshķiras... 

Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

         Dalibnieki         


Autors: