Nevajag tāfeli, jo tad atklāsies, ka dažs nezina, kas ir procenti un arī stulbi brīnīsies ieraudzījis ciparus, kas lielāki par 3.
Ko godmanis daris ar atri parmacitiem bezdarbniekiem, ja ne valsts ne privata sektora vini nav vajadzigi un tur tik laiz vala cilvekus. Ka dos ja godmanis stutes parex un eksportu, bet pasaules tirgi ir sasalusi un vieteja tirgu iedzivotajiem katastrofali kritis pirktspeja, neviens musu uznemeju preces un pakalpojumus nebus vienkarsi spejigs nopirkt.
Pašiem vīriem, kuri pie šprices deklarācijas gan smukas, tikai no tiem jau nevar ņemt nodokļus...
Dombura kungs, paldies par ļoti sakarīgu izklāstu un kā jau te daži komentāru rakstītāji izteicās, novēlu lai izdodas sakarīga diskusija nevis tikai tukša pļāpāšana. + pie viena varētu pajautāt Valdībai arī sekojošo - kāpēc tā no vienas puses apgalvo ka tarifu regulātors nepakļaujas MK (kas protams tā arī ir) un līdz ar to apgalvo ka Valdība nespēj ietekmēt regulējamo pakalpojumu cenas, bet no otras ekonomikas stabilizācijas plāna ietvaros rosina pieņemt Saeimai likumu kas noteiks algu samazinājumu visās valsts iestādēs, t.sk. tādās kuras nav teiši pakļautas MK + dažas manas pārdomas - ja sākumā man likās ka slepenība ar dažādiem jautājumiem (Parex lietā, sarunās ar SVF) no Valdības puses bija saistīts ar Valdības rūpēm par to lai neradītu lieku nervozitāti sabiedrībā, tad tagad man sāk likties ka Valdība pati nav pārliecināta par šo plānu tik ļoti lai atļautos diskutēt par to piemēram vienu nedēļu pirms iesniegšanas Saeimā!
Rodas iespaids, ka sagatavotā programma ir nepārdomāta un pavirša. Piemēram: PVN samazinātā likme 10% tiks piemērota siltumenerģijas piegādēm. Bet kāpēc gāzes piegādēm iedzīvotājiem tiks aplikta ar 21% PVN ( t.i. pieaugs par 16%)? Tātad tie, kuri mājokļus apkurina ar gāzi būs spiesti ziedot lielāku artavu ekonomikas stabilizēšanai.
Pirmkārt: tas nav valsts ekonomikas stabilizācijas plāns, bet pagaidām zināmā plāna daļa, par kuru vakar 100. pantā stāstīja premjers, ir budžeta caurumu aizlāpīšanas plāns. Gribētos tiešām redzēt konkrētos plāna punktos un skaitļos plānotās aktivitātes ekonomikas stabilizēšanai. Otrkār: pie tik milzīga šī gada budžeta deficīta, kāds ir šobrīd, Latviju līdz galam noveda Parex banka. Faktiski banka pārspēlējās finanšu tirgos, par to būtu normāli jāsamaksā šīs bankas īpašniekiem, bet tā vietā par to maksāsim mēs visi ar paaugstinātiem nodokļiem. Treškārt: vakar Godmaņa kungs kaut ko minēja par tiesiskās paļāvības principu attiecībā pret nodokli no dividendēm un kapitāla pieauguma. Tas esot iemesls, kāpēc nevar šos nodokļus piemērot no 1. janvāra. Vai attiecībā uz esošo algu samazinājumu valsts budžeta algu saņemošajiem nav spēkā tiesiskās paļāvības princips?
Nu es laikam īsti nepaskaidroju kapē deflācija ir tik slikta! Tātad Cenas krīt, Ja mums ir uzkrājumu, viņi kļūst vērtīgāki, bet parādi dārgāki. Tas vēl nebūtu nekas, bet deflāciju apkarot ir ļoti grūti, Japāna 90 gados Japāna deflācijas dēļ zaudēja 10 gadus ekonomikā, bet Latvijai nav ne Japānas ienākumu, ne galvu izmantojošas valdības. Slikta ziņa arī visiem strādājošiem, parasti ja viss kļūst lēts arī darbaspēkam ir jākļūst lētam - nu ko samazinām algas!!!! Brīdinājums ja alga ir 600 latu to samazina uz 400, tad tas nenozīmē ka 200 latu kredītmaksājumi arī tiek samazināti, tā tas nemaz nenotiek. Un tas ka kredīts ir jāatdod nu būtu tak skaidrs. Vēl jo vairāk, parasti jau arī uzņēmumi mēdz bankrotēt un bezdarba līmenis pieaug. Un neatdoto kredītu skaits ar. Un deflāciju var pārtraukt tikai ar lieliem, pat ļoti lieliem tirgus stimulēšanas pasākumiem, lai cilvēki sāktu pirkt, tas nozīmē, ka katram ierindas Latvietim būtu jādabū kādi lieki 5000 Ls, Japānas gadījumā jā, Par Latviju šaubos. Tā Tas arī būtu īskurs Deflācijā. Jauku dienu! Vēl jaukāku Ministru izģērēšanu, sen jau bija laiks tos ākstus nolikt pie vietas.
He,vēl arvien sapņojam par kaut kādas stabilizācijas iespējamību:) Vēl arvien domājam, ka krīze Latvijā ir tikai un vienīgi pasaules krīzes sastāvdaļa un beigsies līdz ar pasaules krīzi:)) Tā arī neesam sapratuši, ka krīzes pirmceloņi meklējami jau 1991.gadā, kad toni noteica klubs 21 un tā bērns LC. Tā, arī neesam sapratuši, ka pašrezējā Latvijas valsts ir uzcelta bez pamatiem un līdz ar to nav rekonstruējama. Tā neizbēgami sabruks un tikai tad varēs sākt ar jauniem pamatiem. Viss tas ko pašlaik dara valdība it tikai ugunsgrēka dzēšana,bet ugunsgrēka cēlonis jau saglabājas un pat ja uz brīdi uguni izdosies noslāpēt ( ar miljardu aizņēmumiem), viss uzliesmos no jauna ar vēl lielāku spēku. Labāk padomātu, as ir tie valsts pamati, kuru mums nav un pie kuriem agri vai vēlu nāksies atgriezties. Nu nekas, drīz jau viss sāks atrisināties un paģiras būs smagas.
He,vēl arvien sapņojam par kaut kādas stabilizācijas iespējamību:) Vēl arvien domājam, ka krīze Latvijā ir tikai un vienīgi pasaules krīzes sastāvdaļa un beigsies līdz ar pasaules krīzi:)) Tā arī neesam sapratuši, ka krīzes pirmceloņi meklējami jau 1991.gadā, kad toni noteica klubs 21 un tā bērns LC. Tā, arī neesam sapratuši, ka pašrezējā Latvijas valsts ir uzcelta bez pamatiem un līdz ar to nav rekonstruējama. Tā neizbēgami sabruks un tikai tad varēs sākt ar jauniem pamatiem. Viss tas ko pašlaik dara valdība it tikai ugunsgrēka dzēšana,bet ugunsgrēka cēlonis jau saglabājas un pat ja uz brīdi uguni izdosies noslāpēt ( ar miljardu aizņēmumiem), viss uzliesmos no jauna ar vēl lielāku spēku. Labāk padomātu, as ir tie valsts pamati, kuru mums nav un pie kuriem agri vai vēlu nāksies atgriezties. Nu nekas, drīz jau viss sāks atrisināties un paģiras būs smagas.
Domāju, ka "Labais"plāniņš - vispirms samazina algas par 15%, tad pēc laiciņa atbrīvo, jo vēl joprojām ir ekonomiskā lejupslīde un tādā gadījumā arī pabalsts jāmaksā mazāks, jo vidējā jau ir nokritusies par 15%. TAUPĪBA!!!
Valsts pārvaldes aparāta samazināšana 2 gadu laikā vismaz par 15 %, uz kadu aprekinu pamata tas viss ir veikts, kapec ne 14 vai 16%, kapec jasamazina ne japalielina. Atalgojuma līmeņa samazināšana – pieskaņošana tautsaimniecības produktivitātes sniegtajām iespējām - mums ir zemakas algas eiropa, ko vel samazinat???? tas veicinas tikai cilveku muksanu uz iriju, kad krize bus cauri. Vai tiesam latviesi ir tik dumi un slinki ka slikti strada:))) ka celt produktivitati valsts parvalde - ugunsdzesejiem vairak pasiem rikot pazarus, lai ir vairak izsaukumu, vai ieredniem taisit birokratiju un razot vairak papirus...
Būtu tomēr interesanti uzzināt kāpēc valdība tik ļoti iebilst pret progresīvo IIN? Ja pret to iebilst labējās ideoloģijas dēļ, tad tā lai arī saka un skaidri pozicionējas - neaizstiksim turīgākos, viņi jau tā vairāk mmaksā absolūtos skaitļos utt.Bet, lai tad arī atbild vēlēšanās un ievāc to balsu ražu ko tiem dod lielo ienākumu pelnītāji.
Varbūt samazināsim atalgojumu 2000-Ls un vairāk par 40 proc. atalgoj. no 1000-2000 Ls par 30 proc. Atalgoj. no 600-1000 Ls par 20 proc. BET algu no 400-600 Ls par 15 proc. Algas zem 400 Ls neaiztikt vispār.Tieši otrādi minim. algu palielināt līdz 200 Ls.Vispār samazinājumu veikt diferencēti katrai algai nevis vienādi. Liela daļa iedzīv. dzīvo no algas līdz algai.
Šovakar ceru sagaidīt atbildi uz jaut.par publiski izskanējušo info, ka Zviedrija (kā galvenais donors) aizdos Latvijai ar mērķi balstīt Latvijā esošo zviedru banku meitas? Cik veselajam saprātam tuva ir versija, ka Latvija parakstīsies uz šādiem noteikumiem? Nevelk uz līdzību ar sagriezto zviedru kuģi? Par aizdevuma procentiem arī nav nekādas info,lai gan pie jebkuras sarunas par aizņēmumu tas ir viens no pamatelementiem.Jeb tagad jau piekritīsim uz jebkādiem % - ka tik aizdod?
Izskatās ka nebūs kas piedalās tai šovā jo ir ārkārtas sēde 19:00 un uzliek mīksto Domburam.
A var būt visiem deputātiem,ministriem un ierēdņiem par viņu smago darbu piešķirt algas 2 minimālo algu apmērā, lai varētu saprast, ka dzīvo cilvēki?
No likuma Par valsts vai pašvaldības institūciju amatpersonu atlīdzību 2009.gadā 5.panta 2.daļa (2) Valsts vai pašvaldības institūcijā netiek izmaksātas: 1) prēmijas, naudas balvas un citi mantiski labumi atlīdzības nozīmē; 2) piemaksas, izņemot piemaksu par prombūtnē esošas amatpersonas pienākumu pildīšanu; 3) kompensācijas, izņemot kompensāciju par neizmantoto atvaļinājumu; 4) atvaļinājuma pabalstus; Un kur tad vadības līgumi?
Ir bažas par algu samazināšanu valsts pārvaldē strādājošajiem... Dievs dod, ka kādam no ''augšas'' ar lielajiem ienākumiem algas samazinātu... šķiet reāli samazinās algas jau tā maz pelnošajai darbinieku grupai, kā policisti, ugunsdzēsēji u.t.t.
Jautājums - vai plānota vienāda 15% nogriešana visam, vai arī plāna ietvaros paredzēts pārskatīt un likvidēt dublējošās un nevajadzīgās valsts funkcijas, sakārtot un vienkāršot normatīvos aktus, izvērtēt n-to valsts aģentūru lietderību, ieviest reālu e-pārvaldi? Pašreizējais lēmumu pieņemšanas temps rāda, ka valdība to ir spējīga izdarīt! Piemēri - vai ir normāli, ka sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumā pie sienas jāpiekar 4-5 dažādu valsts institūciju - UR, VID, PVD utt. izsniegtās reģistrācijas apliecības un atļaujas? Ka jāveic regulāras formālas pārbaudes un sertifikācijas, kuru izmaksas pārsniedz teorētiski iespējamos zaudējumus to neveikšanas dēļ (ūdensskaitītāji, ugunsdzēšamie aparāti, arodārsta apskates un šoferu komisijas)? Ka ir saražoti simtiem likumu un tūkstošiem MK noteikumu, kas ir pretrunīgi, neizprotami arī to pieņēmējiem, un ko katru pavada desmitiem izpildiestāžu instrukciju, ko ierēdņi, pat strādājot pēc labākās sirdsapziņas, ne vienmēr spēj izpildīt...
Jautājums par algas samazināšanu, Ir darba likums kurš paredz, ka lai samazinātu algu ir jābrīdina (ja nemaldos 3 mēneši iepriekš), tātad jāgroza likums, bet ja grozīs šo likumu tad privātajā sektorā neviens darbinieks vairak nebūs aizsargats un sāksies masveida atlaišanas:)
Nepateiktais nepabeigtajā ekonomikas stabilizācijas plānā 16.12.2008. Budžeta izdevumi pārsniedz 2007.gada līmeni, par uzraudzību skaidrības nav
Vai Godmanis nosauca Krīgeru par idiotu? 11.12.2008. Ministru prezidenta strīds ar arodbiedrību vadītāju
"Varat teikt šodien, ko jūs gribat, es vairs tam neticu!" 11.12.2008. Nevalstiskās organizācijas, politiķi un žurnālists par „baiso” komunikāciju
Kā Saeimai jālemj par ekonomikas stabilizācijas programmu? 11.12.2008. Pozīcija, opozīcija un eksperti par uzraudzības padomi, PVN un jaunu valdību
Strazds pret Godmani: vai vietējie eksperti ir muļķi? 11.12.2008. Premjers: nebija ekonomikas ekspertīzes; ekonomists: neesat gribējis uzklausīt
Dalibnieki