Arī ar trešo konkursantu - „Austrumu kravu terminālis”, kas pieder „PAREX banka” pietuvinātām personām, konkursa rezultātā līgums netika noslēgts, tomēr tika uzsākta sarunu procedūra. Kā pagājušā gada nogalē solīja satiksmes ministra Ainara Šlesera padomnieks Georgs Lansmanis, sarunas tiks turpinātas pēc nepieciešamo grozījumu pieņemšanas likumdošanā. Taču Saeimā likumu grozījumiem atbalsta nebija.
Tagad SM ir izdomājusi jaunu risinājumu – iekasēt nodevas jeb eirovinjeti no visām smago kravu automašīnām sākot ar nākamo gadu, lai no iegūtās naudas valsts varētu pirkt zemesgabalu pierobežā, kurā tad iebraukšana būšot bez maksas. Kaut arī LVC pārstāvis Māris Zaļaiskalns preses konferencē (25.01.) pārliecinoši norādīja, ka minētā iecere nav turpinājums pagājušā gada konkursam, tomēr sarunas par zemesgabala pirkšanu notiks tieši ar „Austrumu kravu termināli”. „Viņi ir paveikuši lielu darbu un laukums ir gatavs. Turklāt laukums atrodas ceļa labajā pusē un tas atrodas tuvu pie robežkontrolpunkta,” skaidroja M. Zaļaiskalns. Kā norāda „Ziemeļu-Rietumu tranzīts” valdes priekšsēdētājs Andris Līpacis, arī viņi piedāvāja termināla izbūvi 635 automašīnām 500 metru attālumā no SIA "Austrumu kravu termināls" stāvlaukuma.
Ministra padomnieks G. Lansmanis sola, ka gadījumā, ja neizdosies vienoties ar „Austrumu kravu termināli”, SM meklēs citu vietu, kur izveidot kravas mašīnu stāvlaukumu un organizēt tā būvniecību. Stipri gan jāšaubās, vai kāds atteiksies no tik izdevīga darījuma – valsts iegādājas tikai zemi, atstājot „Austrumu kravu terminālis” īpašumā teritoriju, uz kuras atrodas komerctelpas, no kurām gūt vēl papildus peļņu.
Lēmums par zemesgabala pirkšanu būs jāpieņem Ministru kabinetam. Tāpēc ministru rokās un A. Šlesera partijas biedra Ivara Godmaņa ziņā būs izvērtēt, vai akceptēt ekskluzīvas tiesības sarunas sākt tikai ar vienu pretendentu.