Vakar paklausījos daļu raidījuma, tas bija šoks arī man par jauno ziņu par maršruta lapām. Es vairākus gadus esmu bijusi grāmatvede, galvenā grāmatvede, tagad mazliet piepalīdzu paziņām grāmatvedības kārtošanā. Pati esmu "spļaudījusies" un lamājusies par šīm maršruta lapām, par to zīmēšanu, esmu teikusi, ka tas ir bezjēdzīgi, bet lai vai kā, sava loģika šim dokumentam bija - tas apliecināja jau konkrētus braucienus, konkrētiem mērķiem. Arī pārbaudītājiem bija iespēja redzēt kur tad īsti ir braukts. Tagad es strādāju kontrolējōšā institūcijā saistībā ar Eiropas struktūrfondiem. Mums pašvaldības, SIA u.c. institūc. iesniedz izdevumus attaisnojošus dokumetus, kas pierāda līdzekļu izlietojumu projekta vajadzībām, tai skaitā arī degviela. Pateicoties šīm māršruta lapām mēs izsekojām, pārbaudījām šos braucienus. Ja mēs zinam , izprotam projekta mērķi,būtību, mēs saprotam šo braucienu mērķi, finansējuma saņēmējs nekādīgi nevarēs uzrādīt braucienu, piem., Daugavpils - Rīga katru dienu, šie braucieni tiek uzrādīti pietiekami reāli. Uz doto brīdi man kontrolējošā viedokļa šis pasākums izskatās jau izgāzies, diezgan neloģisks. Protams, kā grāmatvedis es tikai priecājos, jo mans laiks tiks ekonomēts.
Esmu grāmatvede ar 26 gadu stāžu.Man bija ļoti žēl, ka L.Caune nemācēja izskaidrot diskusijas dalībniekiem problēmsituāciju plašāk. Ne tikai par amortizācijas izdevumiem ir runa, bet arī par jebkuriem citiem ar konkrēto auto saistītiem izdevumiem (nomas līzinga maksājumi, riepas, kasko, apkope u.c.)Jautājumi: 1)Vai par šāda, savām vajadzībām lietota auto, par kuru nerakstīs maršruta lapas, pārējie, augstāk minētie izdevumi pārskata perioda beigās būs traktējami kā ar saimniecisko darbību saistīti izdevumi, par kuriem nebūs jāpalielina gada apliekamie ieņēmumi? 2)Vai valsts gudrās galvas ir parēķinājušas, cik patreizējais traktējums būs "ienesīgs" saistībā ar valsts sektora automašīnām? Pieliekot 70LVL pie bruto algas papildus budžetā jānomaksā : darba devēja soc. 16.86 ls, darbaņēmēja 9% soc.nod 6.30, IIN 26% 16.56Ls. Tātad ieturējumi no darba ņēmēja virtuālā labuma sastāda22.86 Ls, bet no darba devēja 16.86 Ls, kopā 39.72Ls. Visticamāk, ka aprēķins tiks veidots, pie esošās bruto algas pierēķinot klāt virtuālo labumu. Tā rezultātā darbinieks neko nezaudēs , bet darba devējs pārskaitīs budžetam visus 39.72 Ls. Vai šajos taupības laikos valsts budžetā ir ieplānoti papildus līdzekļi ? 3)Neviens nav izskaidrojis, ko lai dara tīri grāmatvediski situācijā, ka pieliekot pie bruto algas (un tādas atskaites aiziet arī uz VSA, gada beigās IIN kopsavilkums)nodokļu aprēķinam 70 ls un ieturot visus nodokļus, paliek sausais atlikums: 70-6.30(9%)-16.56(26%) =47.14 Tad ko, darbiniekam vēl kas ir par šo pasākumu jāpiemaksā? Presē bija redzēts skaidrojums, ka jāveic storno grāmatojumu , samazinot izmaksājamo un bruto par starpību 47.14. Uz kāda pamata? Un kā saskanēs(lasi- nesaskanēs)gada atskaites par uzrādīto bruto algu summu? Manā uzkaitē sanāk viena, VID cita. 4) Vai neradīsies situācija, kad nerakstot maršruta lapas, dažs labs lies un norakstīs uz saimn. darbības izdevumiem benzīnu par sevi un par savu kaimiņu? Vai valsts nav padomājusi, ka šādā veidā gada beigās būs UIN samazinājums par krieti lielāku daļu nekā ieņēmumi par auto nodokli? Daudz prātīgāk to būtu bijis jānodēvē par nodevu , jāietur no darbinieka algas, nepieliekot pie bruto algas un jāsamaksā uz atsevišķu kontu , nevis jaucot klāt Soc. un IIN. Esmu izbrīnīta par mūsu vadošo speciālistu seklo jautājuma izpratni.
vakar pārraidē sapratu: - tautas kalpiem nav laika audzināt savus bērnus, -par valsts līdzekļiem jābrauc mājās un pie vēlētājiem,
Es daudz domāju par vienu aspektu - kāpēc parasti salīdzināšana notiek galējībās? Piemēram, ja nebrauks ar dienesta mašīnu, tad jābrauc ar tramvaju vai vilcienu, vai nu ko vēl. Bet ir taču privātais transports. Kāpj savā mašīnītē (un tās nu gan ir lielākajai daļai cilvēku) un aizbrauc līdz darbam vai tuvākajai vietai, kur bez maksas var novietot auto. Tad uz darbu - pie klientiem un uz binesa tikšanām brauc ar dienesta auto. Vakarā uz māju - atkal ar savu. Tas ir pietiekami vienkārši. Nedomāju, ka es esmu vienīgā LV iedzīvotāja, kas tā dara. Kāpēc šādu risinājumu neviens neapskata, tikai spriež par "dienesta auto vai arī jābrauc ar trolejbusu"... Tāpat arī - kāpēc spīdzinam Mūrnieces kundzi ar nejēdzīgām replikām, bet nerunājam par vienkāršu risinājumu - aukli vai omīti. Miljoniem sieviešu bērnus no skolas uz mājām vai pulciņiem nogādā tieši auklītes vai vecvecāki...
Kāda valstij darīšana ko SIAs u.c. zņēmēji dara ar savam privātajām mašīnām, jo bizness ir privātais nevis valsts uzņēmums. Tas ir valsts legalizēts rekets. Ar ko viņi ir labaki par bandītiem. Viņu nostaja ir tāda - ja mēs nevaram jūs izčak***t ta, tad mēs jūs šitā! Lai prasa Kalvītim un citiem no tās "politiķu" kliķes kurā ānusā ir Latviju iebāzuši. Ātrāk uz lidostu...
Visus izdevumus transporta lietošanai privātajām vajadzībām ir jāsedz katram pašam no savas kabatas pilnā apmērā. Izņēmums var būt ceļš no mājvietas līdz darba vietai un atpakaļ. To pilnībā varētu ieskaitīt uzņēmuma saimnieciskās darbības izmaksās, bet var arī segt no darbinieka kabatas. To jānolemj tikai uzņēmuma vai iestādes vadītājam katram gadījumam individuāli. Gadījumā ja darbinieks veic personīgos braucienus, ko viņš sedz no savas kabatas (ne darba no uz mājām), šim uzņēmumam vai iestādei viņam mēneša beigās ir jā piestāda rēķins par transporta pakalpojumiem, kā to dara taksometru firmas pēc tiem pašiem principiem. Atšķirībai no taksometru firmām jābūt tādai, ka mašīnu nav obligāti jāaprīko ar km skaitītāju, bet par faktisko kilometrāžas un mašinas laika uzskaiti uzņēmuma vai iestādes vadītājam ir jāvienojas ar darbinieku līguma veidā, kā tas tiek darīts. Ir jānosaka arī zemākais tarifs, ko darbiniekam par auto ir jāmaksā par paraugu ņemot kādu no taksometru firmām Latvijā. Šajos gadījumos, kad tranports kalpo privātajām vajadzībām, mašīna ir pelnošs pamatlīdzeklis. Kontrolēt visu šo procesu var tikai ar novērošanu, pārbaudēm un administratīvajiem sodiem. Ceļazīmes nevajadzētu padarīt par obligātām.
Es te laukos tādu Hammeru pat nezinu...!Uzlieciet man 5-10 latiņus ,maksāšu ar lielāko prieku un pat paslavēšu jūsus. Tās mistiskās summas no manis Jums neredzēt.es teikšu tā:MAN pašlaik ir grūti, man ir krīze un šādu nod.nevaru atļauties maksāt tad izdariet secinājumus mani mīļie kakla kungi!
A.Birums un A.Kampars atkārtoti apstiprināja, ka jaunā nodokļa maksātājiem ceļazīmes vairs nav jāraksta, taču Baltikons-Centrs rīkotajā seminārā 2010.gada 22.februārī nodokļu konsultants Jevgeņijs Bespaļko, skaidrojot jaunā nodokļa piemērošanas kārtību uzsvēra, ka ceļazīmes ir ne tikai jāraksta gan tiem, kas maksā, gan tiem, kas nemaksā nodokli, bet turklāt vēl ļoti sīki jāatšifrē katrs brauciens, norādot spidometra rādījumu gan uzsākot braucienu, gan atgriežoties, turklāt arī par privātajiem braucieniem. Kā to saprast?
Kādiem jābūt auto izmantošanas nosacījumiem valsts sektorā? 11.02.2010. Kampars par boļševiku prasību, Blate par „melnajām kastītēm” un Jurča par cenu
Šobrīd sodu nebūs, bet pēc 1,5 gadiem – „teorētiski” var būt 11.02.2010. Kā Valsts ieņēmumu dienests grasās kontrolēt „dienesta auto” nodokļa maksāšanu?
Kā no „dienesta auto” nodokļa iekasēs 38 miljonus latu? 11.02.2010. VID pārstāve: pirmajos trīs mēnešos nebūs informācijas, vai kāds nodokli maksā
Dalibnieki