Nodoķļu celšana ir tāds pats ritenis kā personai kas ir parādos līdz ausīm esošās situācijas uzlabošanai jaunu kredītu ņemšana - ieej iekšā un ārā netiec. Dotajā mirklī ar katru nodokli zūd segums no kā to nodokli paņemt. Jo jāpzinās: 1)jo lielāki nodokļi jo vairāk mēģinās no viņiem izvairīties. 2)jo lielāki nodokļi jo vairāk bremzē patēriņu - kurš tā jau nav. 3)jo lielāki nodokļi jo investori meklē vietas ar zemākiem nodokļiem. 4)nodokļu maksātāji ir kā ēzelītis kurš ir pārkrauts ar malku(banku kredītu, līzingu un nodokļu maksājumos) pieliekot pagalīti klāt ēzelīts sabruks, un vairs nespēs. 5)viss beidzot jo lielāki nodokļi jo mazāks ieņēmums no tiem. Tie popolismi , ka mēs jau tūlīt ejam no krīzes ārā - ir pilnīgas muļķības - privātpersonām, juridiskām personām , valstij tā nauda ko esam aizņēmušis ir jāatdod - kamēr viņu neatdos - iekšējā tirgū brīvi līdzēkļi negrozīsies, kas veicinātu izaugsmi, uzņēmējiem un privātpersonām - kas ir galvenie nodokļu maksātāji, paaugstinot nodokļus šo krīzi tikai pastiprina.
Lai būtu interese maksāt nodokli, ir jābūt skaidram, ko no valsts par to dabū pretī. Ja valsts grib ieviest dienesta auto nodokli no 150 Ls ienākuma un tamdēļ dubultot uzņēmuma transporta izmantošanas birokrātiju, tad iznākums ir skaidrs - čiks. Summa par lielu, klapatas par lielu, vieglāk un lētāk ir auto pārrakstīt uz privātpersonu, degvielu pirkt "nelegālo", utt utt utt. Daudzi uzņēmēji uzskata, ka godīgi būtu ieviest nelielu ("Zalāna" 15 Ls) mēnešmaksu par dienesta auto, vienlaikus atceļot prasību pēc transporta ceļazīmju obligātas aizpildīšanas. Mazāk darba grāmatvedībai = samērīgs nodoklis. Firma, kurā ir 6 auto, mēnesī nomaksātu 90 Ls. Viegli saprast, ka 486 Ls firma nemaksās (iespējams, atstās 1 auto, t.i. 81 Ls, uz kuru norakstīt degvielas patēriņu - kas liedz to ekspluatēt 5000 km mēnesī?). Vienlaikus nav saprotams, kāpēc netiek ieviests progresīvais IIN. Repšes kabala, ka neesot pietiekoši daudz tādu maksātāju, lai šis nodoklis ir rentabls, ir vienkārši baltmaizas klaipu barošana klausītāju ausīs. Ikviens var paskatīties Statistikas Pārvaldes datu bāzē, nokonstatēt, ka algu virs 1000 Ls Latvijā saņem teju 50 000 cilvēki, un - ja ir draugos ar matemātiku - tad ar sakarīga progresīvā nodokļa (piem. + 5% par katriem 500 Ls sākot no 1000 Ls, līdz 5000 Ls) ieviešanu valsts ieguvums ir vismaz 70 milj Ls. Ak jā, bet aizmirsu, ka diezgan daudz lielās algas ir visvisādās padomēs un valdēs, no kurām tiek pildītas partiju melnās kases... Nu ja, tad labāk paņemsim no pensionāriem... KAUNS!!!
Tas viss ko viņi stāsta par nabadzīgāko iedzīvotāju aizsardzību ir muļķības. Ja parēķina cik mēs zaudētu, ja IIN paliktu 23% un samazinātu neapliekamo minimumu uz 25.00 LVL, visiem tie būtu 2.30 LVL. Ja rēķina no bruto algas 180.00 LVL ar neapliekamo min. 35.00 LVL un pieņemot, ka nav apgādājamo, tad palielinot IIN uz 26%, šie iedzīvotāji tiešām būs ieguvēji, jo zaudēs tikai 0.69 LVL. Savukārt rēķinot jau no 200.00 LVL bruto algas zaudējums jau būs 4.41 LVL. Būtu labāk samzinājuši to neapliekamo minimumu. Es esmu ar mieru pat 5.00 LVL viņiem samaksāt, lai neciestu trūcīgākie, bet no šitādas "slaukšanas" man raudāt gribas. Tik daudzām mājsaimniecībām ir kredītsaistībās, daudziem otras puses bez darba palikušas. Katrs lats ir tik ļoti svarīgs.
Kas Zalānam ir nianses; kas Gerhardam – ne tik liels kāpums? 26.11.2009. Koalīcija un Egle par dienesta auto nodokli un ikgadējās nodevas palielināšanu
Kāpēc Tautas partija iebilst pret lielāku mājokļa nodokli? 27.11.2009. Zalāns apgalvo, ka iespēja savākt naudu ir ilūzija, bet pēc būtības neatbild
Dombrovskis: vienkāršoti teikts, ka paceļam IIN likmi par 3% 26.11.2009. Egle un Krīgers pret 26%, bet Kristovskis, Brigmanis un Agešins grib progresīvu
Dalibnieki