noskatijos raidijumu. ko lai saku, ja jauna sistēma sāks stradāt, tad izglītības kvalitāte strauji kritisies, jo skolas nebus ieinteresētas atbrīvotes no nesekmīgajiem skolniekiem, vienkarši viņus uztaisīs par sekmīgiem, ka jau tagad tas daudzās skolas notiek, lai tikai noturētu nepieciešamo skaitu skolnieku. Protams ka skolnieks to apzinsies un ja jau tagad nav izstradāti disciplīnas standarti skolas, tad tas vel jo vairāk degradēs pusaudžu uzvedību. ES uzskatu, ka jalikvidē mazās skolas, tās kurās tad mācas zem 100 skolniekiem un tā vietā nodrošināt sabiedrisko vai skolas autobusus, kas tad nodrošinās šo skolu audzēķņu nokļūšanu uz citu skolu, bez tam vajadzētu attīstīt skolās internātu, jo ne visi var izbraukāt. Bez tam būtu jāpadomā vai pagastos kur apdzīvotība nav liela ir nepieciešama skola - varbūt izdevīgāk nodrošināt transportu! Par skolotajiem, kas paliek bez darba - domāju ka labi skolotāji nepaliks bez darba, būs lielāka konkurence un skolotaji paši būs ieintresēti pacelt savu kvalifikāciju, lai varētu konkurēt darba tirgū. Protams tam janodrošina pienāciga alga, lai skolotajiem nebūtu jadomā, kā apģerpties, samaksāt par dzivokli, pabarot savus bērnus, jo tikai pēc tam var domāt par gadiem kvalifikācijas kursu apmeklēšanas, kā nekā tie ir papildus izdevumi. Uzskatu, ka algas veidošanas principi jāsaglabā pašreizejie, jadod lielākas pilnvaras pašvaldībām un skolu direktoriem. Ministrija paliek kontrolēt izglītības līmeni, programmu izstrāde (ar tieksmi uz tehniskajām zinātnēm). \ Domaju ka Pašvaldībām ir jānorāda, kuras skolas viņiem būtu jāslēdz, jo brivprātīgi to neviens nedarīs.
labdien, vakar noskatījos raidījumu par izglītību, gribu padalīties pārdomās pēc raidījuma. Esmu skolotāja ar 28 gadu darba stāžu, strādāju lauku vudusskolā visus šos gadus. Klausoties raidījuma dalībnieku runās, argumentos, radās divējādas izjūtas- kad daļa no runātājiem pēdējo reizi bija skolā un redzēja kas tur notiek, vai kāds bija arī lauku skolās pavasarī vai rudenī un redzēja pa kādiem ceļiem bērni tiek vesti uz skolu, jo Latvija nav tikai Rīgā. Un vēl, kļūst baisi, ka cilvēki, kuri, labākā gadījumā skolu ir redzējuši TV pārraidēs, spriež un lemj par izglītības nākotni Latvijā. Runātāji bieži piesedza savas nekompetences izglītības procesos ar skaistiem un gudriem vārdiem- reorganizācija, pārstrukturēšana, optimizācija u.t.t. Pēc šī raidījuma noskatīšanās, es sapratu, ka nevienu neinteresē tas kā es strādāju, kādos apstākļos, ka nevienam nav vajadzīgs man maģistra grāds un pieredze. Un vēl, nemērīsim visu skolotāju darba kvalitāti ar vienu mērauklu, ne tikai Rīgā ir tie labākie skolotāji, atbrauciet uz laukiem, mēs Jums parādīsim kā var iemācīt bērnus ar tiem resursiem, kas mums ir , ka arī mūsu mazā lauku vidusskola ir starp 100 labākajām skolām Latvijā.
Piekrītu Kristīnei. Pēc raidījuma noskatīšanās, palika iespaids, ka jebkuršs piedāvātais risinājums darbosies sekmīgi Rīgas, varbūt vēl Daugavpils ietvaros.Pārējie - kas tie tādi?
Vai ir kāds, kurš varētu man paskaidrot, kā tad varētu notikt ministres ierosinājums skolotājiem pensionāriem pateikt "paldies" par darbu? Vai ir kāds likums, vai MK noteikumi, kas šādu atlaišanu paredz? Vai skolas direktoram ir iespēja atbrīvot no darba skolotāju, kurš savas stundas "atsēž", lai pieņemtu viņa vietā labāku? Par kādu konkurenci mēs varam runāt ("labs pedagogs bez darba nepaliks"), kurš direktors uzdrošināsies "slikto" skolotāju atlaist (pēc kādiem kritērijiem)? Un nevajag stāstīt, ka darba kvalitāte ir kāds rādītājs, lai palūgtu aiziet no darba! Diemžēl skolā kvalitātes jēdziens ir ļoti subjektīvs! Metāls - lielisks komentārs!!!
Es te netaisos kadu vairak aizstavet, jo neesmu skolotajs tas nav manaas intereses, bet jau ir kaadi 130-150 tk cilveku bez darba, bezdarbs ir 13%, sola itkaa 15% liidz gada beigam bet es neticu, jo atlaisanas tempi un daudzums ir liels bus varbut pat visi 25-30% par ko neviens ne runaas ne reklamees, domburs vakar ar mierigu sirdi tantei jautaja - nu nu cik vajadzetu samazinat? par pusi? oooo ...(taa telaini es un neprecizi bet tomer lidzigi), klaat 130tk piebiedrosies veel daudzi tukstosi tad un Janim protams jau viegli tantei jautat un tantei atbildet jo abiem stabilitate garanteta, vieglak tad spriest par citiem, nekada cilveciskuma... Ne par Taadu Jani Dombur Latviesi pirms neatkaribas Latviju cinijusies, ne par taadu Latviju baltiesi staaveja Baltijas celjaa un ne par taadu Jani Neatkarigu Latviju Latviesi atdeva Savas dzivibas!
Lai tās skolotājas tik daudz nekliedz,viņas saņem pat ļoti labu atalgojumu.Nevajag visur deklarēt tikai samaksu par likmi,kur paliek tās n-tās piemaksas,kopā tas algu veido pat ļoti labu.Citiem cilvēkiem vispār nav gandrīz ko ēst.Kam vēl ir tik gari atvaļinājumi,un,lai nestāsta,ka gatavojas jaunajam mācību gadam,skolā var satikt tikai tehniskos darbiniekus.Ko lai dara invalīdi no bērnības-tiem 'jāiztiek ar pabalstu ap 70 ls apmērā,viņi taču nav vainīgi,ka tādi piedzimuši.Manī ir radies liels riebums pret tām skolotājām,nespēju tās bļāvējas vairs cienīt.
..Izskatās, ka lielajiem kliedzējiem sāk palikt bail sak, ka Neatlaiž!!!Tad pat nebūs, kam prasīt to algu paaugstinājumu!!! ..Atkārtošos 100-to reizi, bet diemžēl labi ja 4 skolotāji no 10 spēj kaut ko bērniem iemācīt, pārējie vienkārši kaut kā nosit laiku, pārdzerās kafiju, izklačojās pa skolēniem un viņu vecākiem, kā arī gaida ALGAS DIENU!!! Vienādā algu atmaksas sistēma skolotājiem ir absolūts murgs!!! Katrs ir jāvērtē atsevišķi, kā arī katra personīgā darba kvalitāte, ieguldījums, bērnu sekmes, ražigums utt...Sia taču arī visiem nav vienāda alga;-) Esmu tikai un vienīgi par- SKOLOTĀJU SKAITA SAMAZINĀŠANU, MĀCĪBU KVALITĀTES UZLABOŠANU, SKOLU APTIMIZĀCIJU u.c VAJADZĪGAS LIETAS...NOST AR STAGNĀTU LIKUMIEM UN DOMĀŠANĀM, IR 21 GS.!!!!!
izskatas ka esi parpratusi skolotaju centienus. nav jau runa par algu samazināšanu. ir runa par taisnigu attalgojumu ari pec reformas. tas ka izmaksā atvaļinājuma naudu pēc nostrādātā, nevis kā pašreiz plano, ka maksās pēc jaunā tarifa un tikai pa vienu menesi un tad parejos divus dzivo ka vari. Taka iepazisties ar faktiem un tad komente.
bernam galva zinasanas nevar iebāzt. Pasam bernam ir jamacās, skolotajs ir domats, lai tas notiktu struktuāli pareizi. Ja berns negrib macitis, lai nemacas - te jau vecakiem problema. Un par skolotaju kvalifikaciju atbildiga ir skola nevis ministrija. Ja skola var izpildit ministrijas izvirzitos izglītibas kriterijus, tad kur tad ir pedagoga vaina????
bernam galva zinasanas nevar iebāzt. Pasam bernam ir jamacās, skolotajs ir domats, lai tas notiktu struktuāli pareizi. Ja berns negrib macitis, lai nemacas - te jau vecakiem problema. Un par skolotaju kvalifikaciju atbildiga ir skola nevis ministrija. Ja skola var izpildit ministrijas izvirzitos izglītibas kriterijus, tad kur tad ir pedagoga vaina???? HA:DDDD LAIKAM JAU TĀPĒC, KA MUMS IR TIK SPĒJĪGI PEDAGOGI, ESAM KONKURĒT NESPĒJĪGI EU VALSTĪS!!!PIEMĒRĀM, NORVĒĢIJĀ MŪSU IZGLĪTĪBAS PAPĪRU NEVIENS NEŅEM AUBĒ, JO ZIN, KA MUMS IR MĀCĪTA 100% VECA TEORIJA UN LABI JA 10% PRAKSE...TAD PAR KO ŠEIT VAR BŪT RUNAS?!..LV IZGLĪTĪBAS SITĒMA PAŠOS PAMATOS IR NOVECOJUSI UN KLIEDZ PĒC PĀRMAIŅĀM!!! PADOMĀJIET TAČU VIENREIZ ARĪ LOĢISKI UN PAR BĒRNIEM- JAUNAJIEM SPECIĀLISTIEM, NETIKAI PAR SEVI UN SAVU KABATU!!!
Es nezinu,kāpēc Rigas Amatniecības vidusskolai vajadzētu ko taupīt,jo viņiem pašiem ir savs bizness-skolēnu darbu pārdošana.Un skolotaji var atļauties aizbraut atvaļinājumā,piemēram,uz Itāliju.Un tajā skolā vispār notiek daudzas interesantas lietas,par kurām VID nezin.
Kur tad paliek nauda? Latvijas skolotāju algas ir ntās reizes mazākas par Eiropas kolēģu algām, bet izdevumi uz vienu skolnieku lielāki...Jau sen laukos varēja atstāt sākumskolas un lielākos bērnus vadāt uz tuvāko skolu. Vai vajadzīgas proftehniskās skolas,kuru absolventi nav pieprasīti darba tirgū un nestrādā savā profesijā?Vai vajadzīga katrā miestā augstskola, kas sagatavo nevienam nevajadzīgus speciālistus?Un tiešām ir smieklīgi, ka studentam ir viena vai divas lekcijas dienā,un ceturtdienā jau var doties uz mājām. Cik līdzekļu aiziet nevajadzīgu mācību iestāžu uzturēšanā?Skolu akreditācija ir formāla, mācību procesa kvalitāte un programmu kvalitāte nevienu neinteresē, ka tik ir darbs pasniedzējiem.Ja students studē budžeta grupā, viņam pienāktos vismaz četrus gadus atstrādāt apgūtajā profesijā savā valstī, vai arī atmaksāt mācību izdevumus.Ļoti sāpīga tēma- nenormālais mācību grāmatu un darbu burtnīcu(tās pēc būtības vispār nav nepieciešamas) skaits par nesamērīgi augstu cenu.Tiek klaji lobēts izdevēju un grāmatu autoru bizness,nevis skolnieku intereses.
Kāpec nemaz netika izvērsta tēma par izglītības sistēmu un tās spēju iemācīt domāt un atrast informāciju? . jauns.blogiem.lv
...gribu "pateikties"vecākiem,kas lamā skolotājus...domāju,ka savās mājās savu bērnu klātbūtnē darat topašu...Jūs savus nepadarītos darbus gribat pārvelt uz skolotāju pleciem-es sūtu skolā,jūs māciet,audziniet,izglītojiet...Ko var iemācīt tādam mērglim,kurš jau nāk uz skolu vecāku naida piesūcināts,kurš ir neaudzināts,nemāk pat elementāro pieklājību un uzvedību,nekādas cieņas pret skolotāju...savas tiesības gan labi ieborētas...Arī skolotājs ir tikai cilvēks...JUMS,VECĀKI,VAJAG ROBOTUS,bet tas jūs arī neapmierina,jo bļaujat pēc iejūtības,sapratnes,pacietības...Audziniet savus bērnus paši,bet,izskatās,ka paši vairs netiekat galā,tāpēc sākat uzbrukt skolotājam...atradāt vainīgo...GALVENAIS,ATRAST VAINĪGO...visos līmeņos tas tiek aktīvi darīt...vainīgais atrasts-Tas ir SKOLOTĀJS!
Ja jau "učenei" ir šāda attieksme pret bērniem, kas tajos saredz vien naidu pilnus mērgļus, tad par kādu līmeni un izglītības kvalitāti var runāt? Bērns jūt ar kādu attieksmi skolotājs pie viņa dodas. Ja tā ir naida un necieņas pilna, tad bērns atbild ar tieši to pašu. Varbūt pamēģināt ar sapratni un mīlestību pret bērniem ieiet klasē. Cik zinu no savas pedagoģiskās pieredzes, tas vienmēr nostrādā. Ko sēsi to pļausi.
kāpēc visus skolotājus metam pār vienu kārti, mani tas aizvaino. es uzskatu, ka strādāju labi un bērniem varu iemācīt daudz, ne velti pie manis un maniem kolēģiem brauc rajona mācību pārziņi skatīties un mācīties kā mēs strādājam. Par tām piemaksām lielajās pilsētas skolās es nezinu, bet par sevām varu pateikt , ka man ir nepilnas 2 stundas par darbu labošanu , 2,7 stundas par konsultācijām un 3 stundas par gatavošanos mācību procesam . tas viss ir nedēļā, bet es nevaru izlabot divām klasēm pārbaudes darbus un pārējām nelabot, jo par to man nemaksā vai sagatavoties pirmdiena un otrdienas stundām, bēt pārējās iet tāpat, jo man arī par to nemaksā. Nosauciet man vēl kādu darba vietu, kurā strādā par paldies. Mēs jau neprasam noņemt samaksu no citiem, bet kāpēc man būtu jāstrādā gandrīz divas slodzes, lai es varētu kaut cik normāli nopelnīt? Mēs vēlamies saņemt maksu par padarīto darbu. Ja kaut kur ir lielas piemaksas, tad tas nenozīmē, ka arī lauku skolās tādas ir.
apollo.lv/portal/news/73/articles/122841 . delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=22288600 . tvnet.lv/zinas/article.php?id=529772 . delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=23745057 . problēmas ir
Padoms pumpainiem tīņiem. 1. Ja jūs neiemācīsieties pamatprasmes - DOMĀT, RĒĶINĀT, VALODAS UN DABASZINĪBU PAMATUS, tad, visticamāk, nekādus krutos darbus nestrādāsiet. . 2. Ja jūs turpināsiet dzert, pīpēt, narkoties un drāzties bez apdoma, tad, visticamāk, jusu veseliba nebūs nekada labā un Jūsu berni dzims kaut nedaudz, bet apdauzīti un pastulbi līdzīgi jums pašiem un Jums ar viņiem būs daudz kreņķu gan veselības, gan sekmju, gan kriminalitates dēļ. . 3. Ja jūs klasē trokšņosiet, bļaustīsieties un apcelsiet gudrīšus, tad, visticamāk, paši nekā neiemācīsieties un paliksiet pastulbi zemas kvalifikacijas strādnieciņi. Biezīši savas atvases, protams iekārtos siltās vietiņās , tie var uzvesties, ka vien tīk. . 4. Ja Jūs turpināsiet melot, sūdzeties un činkstēt, tad Jums jau pirmajā darba vieta būs lieli brīnumi, kāpēc jūsu unikālo personību autoritārais darba devejs nenovērtē.
....tas ka pie visa ir vainigs skolotājs ir normāla parādība- neprofesionāls, neprot ieinteresēt bernus, neprot pasniegt macību vielu un tt... un to parasti apgalvo vecāki un tie kas ar skolu ir vismazāk saistiti un viņiem un tikai viņiem protams ir taisniba.....ta nu sanaca ka pirms paris gadiem marta menesī atbrīvojas bioloģijas skolotāja vieta un to piedāvāja vienam skolas skolēna vecākam (kas ļoti aktīvi vecāku sapulcēs aktuālizēja neprofesionalitātes jaut.un ttt.),kam bija atbilstoša izglītība, lai vada stundas līdz maija mēnesim.Kā jūs domājat vai septembrī , kad piedāvāja turpināt vadit stundas , šis vecāks piekrita darbu turpināt un ka jūs domajat vai vecāku sapulcēs šis vecāks kaut reizi mēgināja norādīt uz skolotāju neprofesionalitāti un ttt....Atbilde- nepiekrita -norādot, ka " zirgu līdz upei aizvest var , bet piespiest to dzert nevar neviens zvēru dresētājs.." Tad nu tie lielie bļauri... pārkvalificējieties un tik uz skolu....tur liela nauda, daudz briva laika unttt.
Vai Koķe melo par strukturālo reformu plāniem izglītībā? 29.05.2009. Ziņojumā trūkst konkrētu skaitļu un kritēriju un nav skaidrības par 2010.gadu
Kurā rajonā un pilsētā ir „dārgākie” skolotāji un skolēni? 09.04.2009. IZM analīze atklāj būtiskas atšķirības, radot jautājumus par efektivitāti
Kā jāmaina skolotāju atalgojums? 09.04.2009. Ministrija, arodbiedrība un skola – par sistēmu, koeficientiem un kvalifikāciju
IZM:ap 100 vispārizglītojošām skolām būs nopietnas problēmas 09.04.2009. Gruškevics par to, kā lielās skolas var dotēt mazās skolas, un skolu slēgšanu
Cik skolotāji ir jāpatur Latvijas izglītības sistēmā? 09.04.2009. Koķe, Golubeva un Čeksters par 6 un 18 skolēniem uz skolotāju un atlaišanu
Dalibnieki