Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 22.12.2024.
 
Veselības aprūpes problemātika pēdējā mēneša laikā no jauna nonākusi diskusiju krustugunīs – lauku feldšeru punktu skaita samazināšana, „Gaiļezera” slimnīcas pievienošanas plāni Austrumu slimnīcai, Liepājas rajona Priekules slimnīcas stacionāra slēgšana līdz gada beigām, rudenī paredzētās veselības aprūpes darbinieku protesta akcijas, tostarp streiks, problēmas ar kompensējamiem medikamentiem. Šo aktuālo jautājumu dēļ veselības ministrs Ivars Eglītis vai ik nedēļu piedalās Saeimas komisiju diskusijās un atbild uz deputātu jautājumiem, tiekas ar ģimenes ārstiem un slimnīcu personālu, skaidro savas vīzijas par veselības aprūpes nākotni žurnālistiem.
1-20 ; 21-26 ;
muna    10:23  |  14.05.2008.

Nekādi nevaru saprast kas vispār notiek Latvijā? Padomju laikā gandrīz katrā ciemā bija jel kāda veselības aprūpes iestāde (ambulance, feldšeris), nemaz nerunājot par pilsētām vai mazpilsētām. Patreiz, cik saprotu, lauku ļaudis tiks atstāti bez jebkādas medicīniskās plīdzības. Nu un kam to vajag? Vai cilvēkiem ir vajadzīgi tie monstri, kurus taisās celt Rīgā? Vai varbūt tomēr tos simtus miljonus vajag novirzīt veselības aprūpei un izglītībai? Es atvainojos, bet patiesi ir tāda sajūta, ka gan saeims, gan ministru kabinets rīko dzīres mēra laikos. Ir nolikvidēts pilnīgi viss: rūpniecība, lauksaimniecība, patreiz tā rāmi un pa kluso sāk likvidēt zvejniecību. Liepājā "Lauma" ir pārdota Baltkrievijai. Cilvēki ir izsviesti uz ielas. Likvidēta cukura ražošana, pienu un piena izstrādājumus ievedam no Lietuvas un no Igaunijas, dārzeņus un augļus no ES valstīm, utt. utj. Pērkam "humpalas", ko citu valstu iedzīvotāji atsviež mums kā "dāvaniņu". No bagātākās republikas esam pārvērtušies 20 gadu laikā par visatpalikušāko valsti Eiropā, ar inflāciju, kurai ir tendence palielināties, un kas būs rudenī un ziemā, kad būs jāsāk maksāt par apkuri? Ko darīs pensionāri, invalīdi, maznodrošinātie? Vai tos visus izliks uz ielas, jo pansionātu tak visiem nepietiks? Kas te notiek? 

Andris  andrkrav@delfi.lv  10:43  |  14.05.2008.

Salīdzinot ar padomju laiku veselības aprūpe ir palikusi sliktāka, īpaši maznodrošinātajiem. Veselības aprūpē notiek reforma pēc reformas, bet priekš kā un kam šīs reformas tiek taisītas? Vai tās tiek veiktas, lai uzlabotu pacientu aprūpes kvalitāti un pieejamību - nē, vai tās tiek veiktas, lai paaugstinātu mediķu atalgojumu - daļēji jā, vai tās tiek veiktas, lai mazāk līdzekļu no valsts budžeta novirzītu veselības aprūpei - pavisam noteikti tas pašreiz pie varas esošajiem ir galvenais. Mūsu veselības aprūpe ir cieši saistīta ar mūsu iedzīvotāju dzīvošanas ilgumu, kas ir viens no zemākajiem ES valstīs. Kamēr paši mediķi veiks reformas veselības aprūpē, tikmēr kārtības šai nozarē nebūs un veselības aprūpes pieejamība tikai pasliktināsies, jo par pacientiem neviens nedomā un viņu intereses šajās reformās netiek pārstāvētas. Veselības aprūpe ir kļuvusi daudziem par biznesu (arī ministrijā), arī farmācija, tāpēc mūsu aptiekās, atšķirībā no lielākā vairuma ES valstīm, vairs nevar bez receptes nopirkt pat vienkāršākās sirdszāles un zāles pret saaukstēšanos, sāpēm, vai citām vienkāršākām kaitēm. Laukos cilvēki pilnīgi neizprot šādu "reformu vajadzību", jo cilvēkiem veselības aprūpe, tās pieejamība t joprojām turpina pasliktināties. Reāli cilvēki ātrāk mirst, vai tiem sniegta palīdzība, kad ir jau par vēlu. Kad šādos apstākļos sāk runāt par mediķu algu paaugstinājumu, tad tiešām negribas klausīties. 

alias    11:13  |  14.05.2008.

Šobrīd situācija ir absurda. Piemēram, bērnam tiek izrakstīts nosūtījums pie kāda noteikta speciālista. Kur šo speciālistu meklēt? Vienības gatves bērnu slimnīcā. Rindas pa trīs un vairāk mēneši. Citur bērnu speciālistu noteiktās nozarēs vienkārši nav. Finansējuma, protams, arī nav. Privātspeciālistu, pie kuriem aizvest bērnu, arī nav. Kamēr sagaidi rindu pie ārsta, tikmēr visas analīzes novecojušas un jātaisa no jauna. Tad atkal rinda trīs mēnesī un tā riņķa dancis bez diagnozes gada garumā. Vai tiešām ir nepieciešama tik izteikta centralizācija un kam tas galu galā ir izdevīgi? Lai nu kam, tikai ne pacientiem. 

Krā    12:34  |  14.05.2008.

Gribētos uzzināt, ko darīs tie pacienti, kuriem ikdienā nepieciešamas zāles, kuras var iegādāties tikai pret ģimenes ārsta izrakstītu recepti, ja ģimenes ārsti atteiksies slēgt līgumu ar valsti??? Maksās 20 latus par vizīti, lai tiktu pie receptes un pēc tam vēl desmitiem latus par zālēm? Izskatās, ka tad jau īstenosies vakar radījumā Skats no malas Sallijas Benfeldes teiktais, ka tieši šādu politiku izvēlas, lai atbrīvotos gan no daudzajiem pensionāriem, gan no visiem trūcīgajiem cilvēkiem, kuru pie mums nav mazums. Ja nu izņēmuma kārtā valsts tomēr vēlētos cilvēkiem palīdzēt, tad būtu jāatceļ tie likumi un noteikumi, kas liedz iegādāties zāles bez receptēm. Uz receptēm atstāt tikai tos medikamentus, kurus var izlietot kā narkotikas. Visus pārējos jāļauj iegādāties bez receptēm, ieskaitot pretsāpju līdzekļus. Ir necilvēcīgi lik cilvēkiem ciest sāpes tikai tādēļ, ka uz vizīti pie ģimenes ārsta jāgaida mēnesi un vairāk. Vēl derētu ņemt vērā arī to, ka apdrošināšanas sabiedrības savus procentus apmaksā tikai tām zālēm, kuru receptes iesniegtas 10 dienu laikā pēc to izrakstīšanas. Bet ja nu rinda pie ģimenes ārsta pienākusi, bet cilvēkam tieši tai laikā nav tādas naudas? Miljonāriem jau to nesaprast, kā var nebūt nauda, bet cilvēkiem tā gadās bieži. Tie cilvēki, kuri jau gadiem ilgi lieto noteiktas zāles, bez kurām, viņu veselība un dzīvība būtu apdraudēta, zina, kas viņiem vajadzīgs un ir pilnīgi nevajadzīgi nīkt stundām rindās un tērēt ģimenes ārstu laiku, lai tikai tiktu pie receptes. 

Ieva  romuls@apollo.lv  13:07  |  14.05.2008.

Esmu smagi un acīm redzot nedziedināmi slima, taču, ja regulāri apmeklēšu n-tos ārstus, dzeršu zāles un veikšu nepieciešamās operācijas.....Un visu to darot mani ļoti uztrauc sistēmā valdošā baismīgā birokrātija. Ne tikai tāpēc, ka tas ir apgrūtinoši man un ģimenes ārstei, bet arī tāpēc, ka tos neskaitāmos norīkojums kāds noteikti pārbauda un par šo pārbaudīšanu saņem algu. Es, piemēram, nesaprotu, kāpēc man ir jāiet pie ģimenes ārsta, lai saņemtu kompensējamos medikamentus, kurus man visticamāk būs jālieto visu mūžu un par kuru pārtraukšanu var lemt tikai veicot vairāk vai mazāk sarežģītus izmeklējumus? Kāpēc nevar iztaisīt elektronisko reģistru, lai mēs, kompensējamo zāļu lietotāji, varētu reizi mēnesī ieiet aptiekā, uzrādīt personu apliecinošus dokumentus un saņemt zāles? Kāpēc man jāiet pie ģimenes ārsta gan, lai saņemtu norīkojumu uz operāciju, gan lai veiktu pirms operācijas veicamās standarta analīze? Vai tad ķirurgs ar anesteziologu nezina ko dara? Kāpēc es ar savu hronisko neārstējamo slimību nevaru uzreiz aiziet uz konsultāciju pie speciālista? Ministrija baidās, ka saskries visādi hipohondriķi? Bet viņi jau tāpat saskrien, un jebkurā gadījumā ļoti noderētu reģistriņš, kurā dakteris ierakstītu slimnieka vārdu uzvāru, diagnozi un datumu, kad nākamo reizi jāierodas uz vizīti vai jāveic tas vai cits izmeklējujms! 

Ieva  romuls@apollo.lv  13:14  |  14.05.2008.

Vēl es nesaprotu Ministrijas attieksmi pret diagnostiku. O.K. magnētiskās rezonanses aparāti viņgad esot bijuši noslogoti tikai par 40%, taču, lai tiktu tajos izmeklēties, Rīgā rindā ir jāgaida turpat gads! Tad nu atliek vien cerēt, ka slimnieks ar neiroloģiskām vai kaulu-locītavu problēmām to gadu spēs nogaidīt viņu stāvoklim nepasliktinoties vai arī ņems un nomirs, nevis daudz smagākā stāvoklī nonāks slimnīcā, kur ārstējoties iztērēs daudz vairāk valsts līdzekļu. Otra iespēja, ko ārsti izmanto, ir ielikt konkrēto slimnieku slimnīcā, kur viņš bez īpašas vajadzības aizņem gultu, tādējādi pagarinot rindu, toties, tiek ātrāk aparātā. Vārdu sakot skaties kā gribi, vienalga sanāk lieki tēriņi, nevis līdzekļu taupīšana. 

Gučulis    14:02  |  14.05.2008.

Uzticēties aptiekāriem, farmaceitiem šodien vispār nevar. Ja farmācija agrāk bija prestiža joma, tagad tā ir visparastākā tirdzniecība, kur iesaka konkrētas firmas produktus, vajag vai nevajag. 

Vecais    14:35  |  14.05.2008.

Arodbiedrības ir kļuvušas par Latvijas Mefistofeļiem.Visus un visur kārdina ar naudu.Lielākas algas,lielākas piemaksas,labākus darba apstākļus,īsaku darba dienu u.t.t..Darba devējam reāli nav ko likt pretī šim kārdinājumam.Ja slimnīcas kopējais budžets ir 100%,tad 64%-68% aiziet algās,piemaksās,sociālā nodokļa nomaksai.Pacientu aprūpei paliek tikai un vienīgi 32-36%.Te ir tā -iesi pa labi-palielināsi algas,neapmierināti būs pacienti,iesi pa kreisi-mazākas algas-arodbiedrības streikos. Bet tam visam ir vēl viens jautājums-vai palielinot algas uzlabosies attieksme pret darbu-pacientu ārstēšanu un aprūpi.Palielinot algas māsām un ārstiem jau nepieaugs viena lieka roka un viņi varēs apkalpot viena pacienta vietā pusotru. Par pamijas laikiem-vai patiešām tā bija.Bija gan rindas,gan aploksnes.Bez rindām tika apkalpoti 1812.gada Tēvijas kara veterāni,politruki un citi vajadzīgie.Tā kā labāk nepieminēt tos labos laikus. Par apvienošanos-vai patiešām Latvijā vairs nav gudru cilvēku.vai patiešām visi uzskata,ka ministrijā ir muļļas.Nu nav tā.Ministrija nejaucas islimnīcu iekšējā darbībā,dariet,strādājiet,domājiet.Bet te notiek savādāk-slimnīcas sāk jaukties un komandēt ministriju. Paši-ārstu biedrība,ģimenes ārstu asociācija,arodbiedrības un visi citi sabiedriski gudrie jau piedalījās Māsterplāna izstrādē,akceptēja,bet tagad ir pret.Jokaini. Ja grib streikot,lai streiko-bet tad arī pacientiem ārstnieki lai pasaka-Jūsu nāve ir ar ārstnieku rokām un klaigām radīta.Lai uz mediķu sirdsapziņas ir miruši cilvēki,gan jau arodbiedrība arī tam atradīs skaidrojumu un līdzekļus parakstu vākšanai. Un beidzot, arodbiedrībām- māsa un ārsti ar lielām algām vajadzīgi tikai un vienīgi priekš biedru naudas nokāšanas. 

divu beernu maam  ,kura nedziivo paardaugavaa...  15:46  |  14.05.2008.

divu beernu maaminja, kura nedziivo paardaugavaa..., 06.05.2008 19:04 kad pirms paaris gadiem "beernu gailjezeru" [ar varu, preteeji kolektiiva viedoklim] pievienoja lielaakajai vieniibas gatves slimniicai shii pasha maasterplaana ietvaros - kaadus tik ieguvumus nesoliija! ;-) un ne jau tikai "administratiivo izmaksu samazinaashanos", bet galvenokaart PACIENTU [muusu beernu!!!] APRUUPES UZLABOSHANOS, PIEEJAMIIBAS PALIELINAASHANOS, ..., ... rezultaats - vesela virkne (ne viens vai paris, bet tuvu desmitam) pakalpojumu ir "prasti" likvideeti - un nekas cits neatliek kaa nabaga vecaakiem ar slimu beernu braukt cauri visai pilseetai... pat traumu punkts nav... par sho te lielisko piemeeru kaa reiz dereetu zhurnaalistiem paintereseeties - vai sheit arii [nu jau gan cits, bet taas pashas partijas] ministrs nesaskata konkreetu rezultaatu voluntaaram leemumam? un vai no daudziem viedokljiem praatiigaak nebuut "beernu gailjezeru" pievienot "lielajam" - jo tad retaak vajadziigaas konsultaacijas/izmekleeshanas/specapar atuura buutu pieejama vien paarsimt metru izbraucot cauri mezham?.! 

divu beernu maam  ,kura nedziivo paardaugavaa...  16:40  |  14.05.2008.

divu beernu maaminja, kura nedziivo paardaugavaa..., 06.05.2008 19:04 kad pirms paaris gadiem "beernu gailjezeru" [ar varu, preteeji kolektiiva viedoklim] pievienoja lielaakajai vieniibas gatves slimniicai shii pasha maasterplaana ietvaros - kaadus tik ieguvumus nesoliija! ;-) un ne jau tikai "administratiivo izmaksu samazinaashanos", bet galvenokaart PACIENTU [muusu beernu!!!] APRUUPES UZLABOSHANOS, PIEEJAMIIBAS PALIELINAASHANOS, ..., ... rezultaats - vesela virkne (ne viens vai paris, bet tuvu desmitam) pakalpojumu ir "prasti" likvideeti - un nekas cits neatliek kaa nabaga vecaakiem ar slimu beernu braukt cauri visai pilseetai... pat traumu punkts nav... par sho te lielisko piemeeru kaa reiz dereetu zhurnaalistiem paintereseeties - vai sheit arii [nu jau gan cits, bet taas pashas partijas] ministrs nesaskata konkreetu rezultaatu voluntaaram leemumam? un vai no daudziem viedokljiem praatiigaak nebuut "beernu gailjezeru" pievienot "lielajam" - jo tad retaak vajadziigaas konsultaacijas/izmekleeshanas/specapar atuura buutu pieejama vien paarsimt metru izbraucot cauri mezham?.! 

Dace    19:00  |  14.05.2008.

Ļoti ceru, ka šo "cienījamo" kungu un dāmu atbildes nebūs tikai formāls murgojums. Tostarp atcerēsiemies, ka med. personāls joprojām turpina pamest darbu medicīnas iestādēs, arī slavenajā RAS. Mājas lapā tik daudz vakanču... 

Viktors    19:58  |  14.05.2008.

Pie mūsu demogrāfiskās situācijas valstij būtu jāver vēl papildus feldšerpunkti, ambulances, jabraukā pa mājām pie vēl strādājošajiem pensionāriem, mazajiem bērniem un jājautā- vai kas nekaiš!..Ja nevar normāli iedot naudu nopelnīt, vai cienījamu pensiju, tad varētu vismaz normālu veselības aprūpi.Šobrīd gan izskatās, ka reformas domātas " liekā balasta" veco ļaužu ātrākai iegrūšanai bedrē. 

Dace    20:37  |  14.05.2008.

vajag ieviest maksas medicinu! Tad varbut no medicinas pazudis tie, kas paslaik darbaa turas tikai tapec, ka nav kas stradaa, un kurus normalos apstaklos dziviem cilvekiem tuvumaa vispar nedrikstetu laist, tie, kuriem nav kauna pateikt - kaa maksaa, taa stradaa, tadejadi pasludinot, ka vinu kludas ir pilnigi normala lieta. Es uzskatu, ka tie, kas prot stradat - tie dzivo normali no maksas pakalpojumiem. Vismaz arsti, un ceru, ka vini arii padalas ar parejiem. Un tauta, man skiet, nu jau ir apguvusi pakalpojumu "veselibas apdrosinashana" + letas polises pasvaldibas, vismaz Riga, dala arii trucigajiem, taa kaa nekads vajprats lidz ar to neiestasies. Bet izbeigsies cilveku mulkoshana. Ja vel kadreiz, meklejot specialistu, es vispirms domaju, kadu honoraru vins prasis - vai es vareshu samaksat, tad shobrid - es caur pazinam, kas stradaa medicinas jomaa, esmu spiesta meklet arstu, kuram ir verts maksat, nevis nejaushi neklut pie tada, kas Medicinas akademijaa tik vien ir iemacijies, ka izrakstit recepti un nosaukt sev cenu, bet ar to dignozes noteikshanu iet kaa iet. Sobrid es zinu, ka, ja kaut kas notiks man vai kadam no gimenes, tad atslegas vards ir - vai man tajaa briidii bus nauda, lai varetu tikt pie kada arsta, kurs ir cienigs shaa varda (un tie shobrid domaju dzivo normali), jo, ja man ir japalaujas uz to, kas man tiek "garantets" - tad labak jau uzreiz nemt baltu palagu un doties uz kapiem. Diemzel! un es uzskatu, kamer nebus maksas medicina, tikmer nekas nemainisies. 

inese  inese444@fsmail.net  21:02  |  14.05.2008.

Piekrītu Dacei, ka jālaiž medicīna brīvajā tirgū, valstij atstājot tikai uzraugošās funkcijas par pakalpojumu kvalitāti... Tāpat arī piekrītu par apdrošināšanas nepieciešamību, lai beidzot šī sfēra beidz nīkuļot un konkurence lai noliek speciālistus pa vietām... 

ineta    21:51  |  14.05.2008.

Kāpēc tik nesamērīgs atalgojums starp ārstiem un māsām . 

njam    22:20  |  14.05.2008.

kas notiks ar bērnu rehabilitāciju? dzirdēju, ka Vaivarus pārceļ un reitterapiju likvidē? 

Inese    22:26  |  14.05.2008.

Patreiz jau arī paši maksājot variet nesaņemt atbilstošu pakalpojumu, ko vēlējāties. Liekas, ka medicīnā nav atšķirības vai pakalpojumu apmaksā pacients vai valsts, daļai atieksme pret pacientu tikai kā naudas ieguves avotu. Ir daļa mediķu, kas sniedz pakalpojumus, ko apmaksā valsts, bet attieksme pret pacientu ir labāka, nekā mediķiem, kas sniedz maksas pakalpojumus. 

Incis    22:31  |  14.05.2008.

Daudzi ģimenes ārsti tikai staigā pa semināriem, konferencēm, kongresiem, brauc ārzemju braucienos, ko apmaksā zāļu firmas, bet rinda pie ārsta veidojas 2 un 3 nedēļas. Vai arī otrs variants, lai VOAVA neuzrādītu pārkāpumu, ja rinda ir ilgāk par 5 dienām, tad pieraksts tiek veikts tikai pirmdienās uz tekošo nedēļu- un tā ir rinda tikai 5 dienas, tiem kam pirmdien laimējas sazvanīt reģistratūru, tie pierakstās, tiem kam nelaimējas, tie gaida atkal jaunu nedēļu- pirmdienu, lai pierakstītos. Vēl ģimenes ārsti saka , ka viņiem pašiem jāuztur prakse- VOAVA dod 240 Ls mēnesī. Pietiekoši. Bet ārsti saka, ka viņiem taču jāapmaksā, veidlapas, prakses uzturēšana, benzīns. Bet par dažām izziņām , ja kas, tad daži ģimenes ārsti ņem samaksu. Par kādu benzīnu iet runa, ja ģimenes ārsta mājas vizītes maksā 15- 30 Ls, vai tad tajā nav iekļauta arī benzīna izmaksa . Pie tam šie 15-30 Ls ir arī tad, ja pacients dzīvo gandrīz blakus prakses vietai, bet Rīgā taču tālāk par 7 km neatrast nevienu teritoriju (atsevišķi izņēmumi- Bolderājā u. c attālākajos rajonos). Kā tad ātrā palīdzība- neatliekamos gadījumos valsts apmaksā, nepamatotos izsaukumus pacientam jāmaksā 15 LS, pie tam ar NMP brigādi ierodas divu kvalificētu speciālistu brigāde, uztaisa pat EKG, injicē medikamentus un ierodas pie tam 15 minūtēs, bet ģimenes ārstu jāgaida reizēm visu dienu. Ģimenes ārsti tikai šantažē VM un VOAVA-u. Kur tad viņi paliks, ja neslēgs līgumu ar valsti. Tāda leiputrija nebūs nekur un nekad, nevienā privātajā medicīnā. Tagad daža laba ģimenes ārsta mēneša finansējums sastāda līdz pat 3000 un vairāk LS, bet vēl taču viņiem tiek piemaksāts par katru manipulāciju, ko viņi veic un kur tad paliek pacientu iemaksas, tas taču viss nāk papildus valsts finansējumam. Aptaujājot pacientus , ir informācija, ka daži ģimenes ārsti jau gadu gadiem ņem tā saucamos honorārus, un jau sen bez 5 ls pacientu nemaz nepieņēm. Tā kā nevajag ļauties ģimenes ārstu šantāžai. Parunājot ar pašiem ģimens ārstiem, patiesībā daži tikai asociācijas vadībai pakļaujas un klaigā līdzi, jo ir atkarīgi no asociācijas- sertifikāti taču vajadzīgi, bet patiesībā paši nemaz tā nedomājot, un beigu beigās līgumus taču parakstīja. Bet savukārt rindas uz izmeklējumiem veidojas, jo slimnīcas tās veido mākslīgi- pie viena un tā paša ārsta par valsts naudu netikt- rinda, bet par maksu pie tā paša lūdzu - tūlīt, pie tam pa dienu, kad it kā šim ārstam būtu jāstrādā par valsts naudu, nevis peč ši darba laika vakarā. Slimnīca pārdala naudu iekšēji, tiem profiliem, kur ir izdevīgāk. Visnepaskaužamākie ir terapijas profila nodaļu-neoperējošie slimnīcu ārsti. Tie saņem 1/3- 1/4 no ģimenes ārstu finansējuma, nekāda pacientu iemaksa tiem nespīd un arī ar konvertītēm pacienti te tā nemaz nemētājas, tās jau vairāk tiek, tiem kas ar skalpeļiem darbojas. Bet, kas attiecas uz VM, tad vajag palasīt VM ziņojumu ( MK mājas lapā) par telpu nomu VM un VM padotībā esošo institūciju vajadzībām- palasiet cik telpu ir un cik vajag. VOAVA - nesen pirms gada ievācās pilnīgi jaunās telpās 2697,7 kvm, bet tagad redziet pēc gada vajag atkal citas telpas, jo vecajās esot par šauru , bet zinojum;a cipari rāda, ka reāli VOAVA tagad vajagot 2700 kvm, tas ir par 30 kvm tikai vairāk kā ir patreiz (paskatieties kaut vai VOAVA Rīgas nodāļā- cik plaši tur darbinieki ir izvietojušies, vai tad šos 30 iztrūkstošos metrus nevar atrast). Šajā pašā ziņojumā var lasīt, ka ministrijai kopumā ar visām padotībā esošajām institūcijām, kurās kopumā ir ap 1000 štata vietām vajag stāvvietu 700 automašīnām (ministrijas vēlas visas savas padotībā esošās institūcijas apvienot vienviet). Tātad visam šim pasākumam būs nepieciešami simti tūkštoši Ls pārvākšanās izdevumi, tai skaitā VOAVA, kura tikko pirms gada kā pārvācās, vai tad to visu nevarēja saplānot. Vārdu sakot visiem apetīte rodas ēdot. 

elita  zilzils32@inbox.lv  22:46  |  14.05.2008.

ir tāda sajūta kad lauku cilvēki nav nevienam vajadzīgi,nu tikai visas lauku slimnīcas slēgs,lai jau tie laucinieki kaut vai mirst nost.visa labā aprūpe tik pilsētās.kāds vispār ir padomājis par to cik lauciniekam izmaksā brauciens pie pilsētas ārstiem,protams kad ne.man pašai 2gadi atpakaļ notika liela nelaime,kad palīdzēt tikai varēja gaiļezera mikroķirurgi,paldies viņiem,ar šo uzdevumu viņi tika galā lieliski,bet cik man tas izmaksāja,ārprāts,ja mans vīrs nestrādātu ārzemēs,kas ar mani būtu noticis,nezinu!!!priekules slimnīca ir ļoti mums vajadzīga,jo tā ir vistuvāk mums,un atieksme tur ir daudz labāka kā saldus slimnīcā,diemžēl,jo pati esmu no saldus rajona.un ja vēl ar ģimenes ārstu nau paveicies tad nu vispār nezinam ko darīt,jo ģimenes ārsts mūsu ciematā ierodas 2reizes mēnesī,tad padomājat kā mēs uz laukiem dzīvojam!!! 

inese  inese444@fsmail.net  22:53  |  14.05.2008.

Grūti saprotama diskusija - diskusija speciālistiem un attiecīgās jomas profesionāļiem...... Drošs ka mani vajadzētu spēcīgi izglītot medicīnisko iestāžu menedžēšanas jomā, lai kaut pusi no tur runātā saprastu... 



1-20 ; 21-26 ;
Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra
 

     

         Dalibnieki         


Autors: