tad sanāk, ka janvārī nāksies vien grozīt? Nekas, varbūt Latvijā uzurbs naftu :)
pirms budžeta aizbrauca prom tie, kam tobrīd jau vairs nebija naudas; pēc budžeta aizbrauks prom tie, kam vēl, iespējams, ir kāds uzkrājums (zeķē, protams), lai neatņem pēdējo. valdība, manuprāt, šobrīd var celt nodokļus, cik grib, da kaut līdz debesīm - maksātspējīgie vnk nosies dziļā (vai vēl dziļākā) pagrīdē vai vnk aizbrauks. paliks te uz sociālo pabalstu adatas "uzsēdinātie", kam vnk nav naudas aizbraukšanai un penZionāri... piemēram, mūsu ģimene, līdz šim kārtīgi nodokļus, rēķinus utt. maksājusī, aizbrauc un neplāno atgriezties... Latvija mums izrādījusies PAR DĀRGU. un ko nevar celt, to nevar nest :) gribētos zināt - KAM (!!!) VALDĪBA TO BUDŽETU "stāda"???? KUR VIŅI ŠAJĀ VALSTĪ REDZ VĒL MAKSĀTSPĒJĪGOS (protams, atbildē viņi drīkst pieminēt arī sevi)?????
vienu es nesaprotu, ar ko īsti nodarbojas darba devēju konfederācija un tirdzniecības rūpniecības kamera. Tās abas vadones "raud" vismaz reizi mēnesī KNL raidijumā. Kāpēc uzņēmeji nav pirmie, kas apkaro viens otra ēnu ekonomiku? Viņi tikai bļauj, lai neceļ nodokļus, vai nogriež, piem, izglītībai, bet jo mazāk viņu biedri maksā nodokļus, jo lielāki nodokļi būs pārejiem, tas tak ir loģiski. Nu tak lai cīnās savā starpā, kurš gan cits, kā ne uzņēmēji paši zinās kurš un kā, un kur var "apčakarēt" valsti.
Labprāt dzirdētu komentāru, kāds ir piedāvātais motivācijas modelis cilvēkiem maksāt nodokļus? Piemēru ir daudz, bet tikai pāris no tiem ir sekojoši - bezdarbniekiem pabalsti tiek apcirpti, māmiņu algas tiek apcirptas, iemaksas 2. pensiju līmenī tiek apcirptas, iemaksas pirmajā pensiju līmenī pēc būtības nekad nav bijušas, sabiedrisko pakalpojumi kļūst arvien komerciālāki, utt utjp. Vai tas nav "mesidžs" nodokļu maksātājam - maksā lielākus nodokļus, taču par to pretī neko adekvātu tu nedabūsi.. paliksi bez darba vai saslimsi - pats vainīgs.. utt. Piemēru varētu būt ļoti daudz. Vai nesanāks tā, ka cilvēkiem arvien racionālāk kļūs dzīvot pelēkajā zonā - pie tam ar tīru sirdsapziņu?
Budžetu var pieņemt ātri,var arī nepieņemt līdz nākošajam gadam.Tas nav svarīgi. Es neticu,ka bija pietiekoši daudz laika tikko ievēlētajiem deputātiem pat izlasīt budžeta projektu,nerunājot par pieņemšanu n-tajā lasījumā.Piemēram,kā lielā ģimenē.Pirmkārt samaksā parādus.Otrkārt,atlikušo naudu rūpīgi,ar taupību sadala starp pārtiku,higiēnu, siltumu un sēklu nākošā gada ražai,kā arī krājkasītei. Neesam mēs uz plika lauka,noteikti jābūt pamatam zem kājām un jumtam virs galvas,citādi nedabūtu naudu paradā. Ar pārtiku domāta daudznozaru lauksaimniecība. Higiēna saistās ar nepiesārņotu dabu,iedzīvotāju veselības profilaksi,ātri pieejamu medicīnisko palīdzību. Dabas gāzes dotais siltums ļoti dārgs.Latvijā ir dažādi uzņēmumi,kas piedāvā savu ražojumu.Tātad,darba vietas uz vietas. Jādomā par rītdienu,jāzin,ko sēsi nākošajā gadā un ko rudeni pļausi. Ģimenē sliktas lietas negaida,bet gatavojas.Vajag valstisku programmu katra cilvēka veselības apdrošināšanai.Nedrīkst pieradināt pie domas,ka nestrādāt var,gan jau kāds pabaros.Pat brokastis no rīta jānopelnī.Ja netrādā,tev nebūs ēšt!!!
Kad valstij bija klāt bankrots, tad visi šie gudrinieki sabēga krūmos, tagad lieli gudrinieki, runāt ir labi, bet vajag darīt. Pateikt, kā tieši to darīt nevar, tikai bļaustīties.
Dombura kungs! Vai esat dzirdējis kādu sakarīgu argumentu par vieglo automašīnu nodokli: kas traucē to darīt kā Lietuvā - nodokli ņemt no caurbraucošā smagā transporta (fūres, autobusi,...). Cik dzirdēts, viņu vieglās automašīnas tādu ceļu nodokli nemaksā vispār un tehnisko apskati iet reizi 2 gados.???? Mūsu ģimenes (tai skaitā ar bērniem) savukārt nosponsorē caur Latviju braucošo smago transportu, kas, kā zināms, ceļa segumu bojā visvairāk. Kāpēc tāds mazohisms - uz to es tā arī neesmu dzirdējis sakarīgu atbildi. Varbūt kādam esošā sistēma ir izdevīga? Bet tie noteikti nav vienkāršie auto īpašnieki.
Latvijā pašreiz ir 480 tūkstoš pensionāru 300 tūkstošu pašvaldībās un valsts iestādēs strādājošie,160 tūkstošu reģistrēto bezdarbnieku ,apmēram 100 tūkstošu neriģistrēto bezdarbnieku, un pašreiz kas strādā un reāli maksā nodokļus un uztur valsti ir tikai 500 tūkstošu strādājošo.Kā viens strādājošais var uzturēt 4 valsts iedzīvotājus?
Faktiski jau ir kā Jānis Domburs jautāja, - organizācijas pārstāv vairāk savas mbīcijas, nevis sabiedrības viedokli. Kura tad ir tā organizācija, kas vāc sabiedrības domas un kaut ko dara?
Budžeta gatavošanas laikā sanāca brist caur kupenām gar Teikas puķu tirgu un dzirdēju kā balss mikrofonā sauc, cik viss slikti, nodokļus paaugstina. Ļoti konkrēta asociācija ar multeni par Laimes lāci. Lāpstas paņemt un ceļu notīrīt neviens negrib, tikai skaļi bēdāties :(. Paldies tiem, kas nezaudē cerību un dara labus darbus.
Mēs esam nonākuši tur, kur esam. Kas traucē veikt nepieciešamās strukturālās reformas? Un vispār, kas tas par zvēru "strukturālās reformas"? Visu laiku un visapkārt ir dzirdams tas, bet reālas darbības nav notikušas. Manuprāt, aizdevējiem ir jāparņem varu savās rokās, reāli veikt visas nepieciešamas budžeta izmaiņas. Tas protams, būtu nepareizi un šur tur netaisnīgi un sāpīgi, bet valsts galu galā būtu savesta kārtībā. Šis budžets ir tikai ķeksītis - "izpildīts mājasdarbs" "skolotājs" gan jau ieliks pozitīvu vērtējumu, kas "skolniekam" būtu svarīgāks, nekā "skolotāja" aizrādījumi un piezīmes.
Mani patiesībā nedaudz izbrīna, ka joprojām visi klusē par tēmu "Lata devalvācija". Ja šobrīd FM mājas lapā var atrast Exceli, kurā kopējie valsts budžeta izdevumi plānoti 4,812,548,925Ls apmērā, tad konsolidāciju 300 miljonu apmērā var panākt devalvējot latu par aptuveni 7-8% (tā būtu monetārā nevis fiskālā konsolidācija). Nebūtu arī jāfantazē par jauniem nodokļiem. Manā uztverē labākais no iespējamiem risinājumiem dotajā situācijā. Pie reizes tiktu noņemta diskusija par sociālo taisnīgumu - jo visiem tiktu absolūti vienādi (pensionāriem tajā skaitā), bez liekas moralizēšanas. + ja vēl tam visam piemest klāt piesauktās strukturālās reformas, tad konkurētspēju varētu atjaunot relatīvi ātri
Budžeta’2011 meli: 1/3+2/3 proporcijas un 1,2 miljardi 21.12.2010. Izdevumi arvien lielāki nekā 2007.gadā, samazinājumu aprēķins – fiktīvs
Vismaz 50 miljonu papildus konsolidācija: kur to darīt? 17.12.2010. Viņķele nosauc prioritātes, Staķis klusē, Cilinskis iesaka tērēt konsultantiem
Vai Latvija nepilda starptautiskā aizdevuma programmu? 16.12.2010. Zemītis: spēlējam strausa politiku; Egle: esam vajadzīgi kā pozitīvais piemērs
60 miljoni no ēnu ekonomikas – drosme vai šaušalīgs stils? 16.12.2010. Viņķele: VID rīcības plānā nomainījās dažas lietas; Zemītis: vajag arī „burkānu”
Pozīcijas daba vai bailes: kāpēc ignorē citu priekšlikumus? 16.12.2010. Egle: politiskā vienošanās ir pārāka par ikvienu ekonomiski loģisku priekšlikumu
Dalibnieki