1. Mani izbrīnīja Bičevska reakcija, kad tika runāts par Igaunijas pozitīvo piemēru, ka reinvestētajai peļņai Igaunijā peļņas nodoklis ir nulle, bet kopējais ir augstāks nekā pie mums. Igaunijā šajā gadījumā ir divi plusi, un tas, ka pie mums viens nodoklis ir tik salīdzinoši zems, 15%uzņēmumiem, tiešām kropļo kopējo ainu, un atstāj legālu caurumu, kā NEO gadījumā, kuru izmantojot uzņēmēji var maksāt aplokšņu algas samērā legāli, vienkārši daloties ar saviem darbiniekiem. Atceros tos laikus, kad uzņēmumiem bija jāmaksā 40% peļņas nodoklis, un tad jau 25% likme ļoti iepriecināja, viss ir jāskatās salīdzinājumā un kontekstā ar pārējiem nodokļiem. 2. Vēl skatoties uz kopējo uzņēmējdarbības ainu, uzņēmējus disciplinētu tā iespēja,ka tas ir reāli, ka nodokļu inspektors ierodas pārbaudīt uzņēmuma faktisko situāciju un grāmatvedību dzīvē,salīdzinot to ar iesniegtajām atskaitēm. 3. Medijiem ir reāli jāparāda, ka nodokļu nemaksāšana draud ar smagām sekām. Es tikai ieteiktu paraugprāvām izvēlēties pietiekami bagātus uzņēmumus, kuri pēc tam nebankrotētu, un sabiedrība nezaudētu darbavietas. Vienkārši žēl uzņēmējus un cilvēkus, jo viņi pašreiz vienkārši rīkojas saskaņā ar valsts radītajiem apstākļiem. Mūsu nelaimē tiešām ir vainojama līdzšinējā likumdošana, kurā bija lobētas noteiktu grupu intereses,un nebija ievērotas makroekonomisko procesu kopsakarības. Tas vienkārši ir apbrīnojami, ka pieņemot atsevišķus likumus,pirms tam netiek izvērtēta to ietekme uz pārējiem procesiem.
Ar 10% apliekot dividendes, iepriekšminētais NEO caurums tiek samazināts, bet man vienalga igauņu variants patīk labāk,jo tas veicina investīcijas uzņēmējdarbībā, bet šeit atkal vajadzētu nodokļu inspektoru kontroli, kā nauda ir izlietota reālajā dzīvē. Mani Amerikas radi ir samērā trūcīgi pensionāri, bet arī viņu īpašumu regulāri apseko nodokļu inspektori, lai aprēķinātu ikgadējo īpašuma nodokli, kas var būt pilnīgi atšķirīgs blakus esošām vienā laikā celtām mājām uz identiskiem zemes gabaliem atkarībā no pēc tam ieguldītajām investīcijām.Nodokļu inspektoru darbs, skatoties īpašumus reālajā dzīvē, palīdz īstenot sociālā taisnīguma principu.
man jau liekas ka ar enu ekonomiju vajag cinities nevis runat par to ka to izdarit,enu ekonomika tapec lielako tiesu pastav visa pasaule,ja intensivi ar to nodarbotos likumu ietvaros panakumi butu pie mums jau ir tik talu ka gandriz pasi saka ka greko,neviens uznemejs nemaksas nodoklus lai cik mazi vini butu ja nebus spiests to darit to zin visur iznemot pie mums un uznemeji vienmer teiks ka nodokli ir par lielu.
Liela ēnu ekonomika manā skatījumā ir visīstākā nevardarbīgā pretošanās visam notiekošajam - un tieši ar nodokļu nemaksāšanu cilvēki parāda savu attieksmi pret šīs valsts politiku... un ļoti labi - tas ir šo cilvēku ierocis un spēks - valsts mūs neaizsargā, tā ka mums nerūp valsts - mēs cīnamies katrs pats par sevi, saviem tuvajiem utt.
Ēnu ekonomika būs vienmēr, kamēr cilvēki nesaņems pienācīgu atalgojumu par savu darbu, lai nodrošinātu savu personīgo, izsapņoto vai iedomāto labklājības līmeni. Un sapņi rodas, ja ir pārāk liela klasu atšķirība sabiedrībā un nav vidusslāņa, parasti tiecamies uz labāko un kā to sasniegt - līdzšinējās valdības ir parādījušas.
ēnu ekonomika parādās situācijā kad sods par nedokļu nemaksāšanu ir mazāks par ieguvumu, kads tiek iegūts pašu nodokli nemaksājot. tīrā ekonomika (peļņa-zaudējums). atvainojiet, bet šeit visi uzņēmēji čakarēs no jebkuras valsts par šo tēmu - runājot skaidrāk tiem, kas nesaprot - ieguvums no nodokļu nemaksāšana ir lielāks par sodu, ko samaksā (brīžiem vienkārtīgi) par piem., darbinieku soc nodokli, vai arī peļņas nodokli utt....
Lielāks NĪN – kā aizsargās mazturīgos, kā apliks vidusslāni? 04.03.2010. Bičevskis, Ošlejs un Tauriņš par progresivitātes pamattēzi un 115 miljoniem
Kas ir mērķis, gatavojot nodokļu sistēmas pamatnostādnes? 04.03.2010. Par un pret – zemi nodokļi, ekonomikas atveseļošana un nevienlīdzības mazināšana
PVN pazeminātās likmes – jāatceļ vai jāpiemēro arī tūrismam? 04.03.2010. Zelmenis: Viņi vēl izdzīvo tāpēc, ka ir aizgājuši simtprocentīgi ēnu ekonomikā!
Vai nodokļu pamatnostādnes paredz sociāli taisnīgu politiku? 02.07.2010. Jaunsleinis: minimums jāceļ līdz 90; Egle: nav skatīts, kā atveseļot ekonomiku
Konkurētspējai prasa mazāku IIN, bet dabūs „progresivitāti”? 04.03.2010. Tauriņš: neapliekamo minimumu rēķinām atlikt atpakaļ aptuveni uz 80 latiem
Termiņi cīņai ar ēnu ekonomiku – reālistiski vai bezkaunīgi? 02.07.2010. Dombrovskis: pieļauju, ka var ātrāk; Bičevskis: šī Saeima to neieviesīs
Dalibnieki