Te jau ir tas jautājums, kādu iespaidu nodokļa politika un samazinājumi atstās uz valsts ekonomiku? Vai valdība var paskaidrot, kādā veidā nākamgad tiks veikta budžeta deficīta samazināšana vēl par 500 miljoniem? Ar bankrotējošiem uzņēmumiem, aizbraukušajiem cilvēkiem un palikušajiem izmisumā iedzītajiem? Šobrīd veiktie soļi to viennozīmīgi panāks. Nemaz nerunāsim par kaut kādu ekonomikas atveseļošanos, kur nu vēl izaugsmi! Šī fiskālā ciparu bīdīšana ir tuvredzības paraugstunda.
Manuprāt VID pienākumos ietilpst ne tikai PĀRRAUDZĪT - KĀ TIEK MAKSĀTI NODOKĻI( mans secinājums - darbs netiek labi veikts, jo nodokļus puse vasts iedzīvotāju nemaksā nemaz vai maksā daļēji) , bet arī - IEROSINĀT jautājumus, kas skar nodokļu naudas pieaugumu valstī( jautājums - ko VID dara šajā jomā?). Ko domā VID par jauno NĪN ieviešanu? Vai tomēr nebūtu lielāka naudas plūsma Valsts kasē, ja noteiktu progresīvo nodokļa iekasēšanas modeli? Vai VID tomēr atbalsts TP ierosināto un līdz ar to - pieņemto pašreizējo nodokli 0,1 % apmērā visiem vienādi. Vai VID vispār ir kāds viedoklis par nodokļiem?
Visvairak gribetos dzirdet LDDK parstavi Egli, kas ta platas un lien valsts maka un saka ko ka darit, bet nekad no vinas neesmu dzirdejis nekadu planu ka darba deveji cinisies ar peleko ekonomiku, nodoklu nemaksasanu, aploksnu algam....
Ka ar to izskerdeto naudu Kalvisa 'treknajos gados'? To neviens negrasas atmaksat atpakal Valsts Kase? Ir tacu Valsts Kontroles zinojumi par sim izskerdibam. Un ta ari viss paliks? Maksasim tikai jaunus nodoklus par ko atkal kadam uzdzivot? Kas ta par sistemu??? Loti velos dzirdet konkretu atbildi - kKAD ta izskerdeta nauda tiks atmaksata?
Vismaz šoreiz TP viedokli par minimālu NĪ nodokli atbalstu. Ar šo nodokli tiek sodīti visi, kuri savā mūžā ir centušies nodrošināt sev un bērniem normālus dzīves apstākļus, kā arī nav ļāvuši aiziet postā mantotām lauku mājām. Savukārt tiem, kuri runā par sazagtām vērtībām un nelikumīgi būvētām villām, atbildēšu, ka tādā gadījumā tos zagļus un likumpārkāpējus arī jāsoda, nevis jebkuru. Tad jau trolejbusā, ja kādam tiek iztīrītas kabatas, varētu visiem pārējiem braucējiem arī atņemt visu kabatu saturu, jo varbūt izdosies sodīt arī zagli.
Kad būs raidījums par būtiskām strukturālām reformām; sevišķi valsts pārvaldē ? Salīdzinot ar šīs dienas tēmu pienesums budžetā būtu ievērojamāks.
Par neapstrādātu lauksaimniecības zemi nodoklis 3%?! Latvijā ir ap 1 000 000 ha neapstrādātas zemes. Eiropā lauksaimnieki lej pienu grāvjos, Latvijā daži zemnieki ar graudiem ! kurina krāsnis.Somijā lauksaimniecības zeme tiek lielos apmēros apmežota.Latvijā tas netiek veicināts, īpaši , ja zeme meliorēta.Tātad ,vai nu jāsēj rudzi, vai jāmaksā paaugstināts nodoklis.Bet kur ,ja visi apsēs šos n-tos ha, liks pienu un graudus?
Dacei par VID. Tā pienākums ir arī iekasēt naudu. Ar to arī iet pavisam čābiski - nu nav ne efektīvas un operatīvas lielo nemaksātāju izķeršanas, ne redzams pienesums. Tik vien kā fakta konstatācija - Dinazam uzrēķins 6 mio, mono uzrēķins 5 mio, utt. Cik no tā visa reāli atgūts - tam bija jābūt VID darbības kritērijam. Tas mudinātu vairāk strādāt ar lielajiem blēžiem, ātri bloķēt kontus, ātri apķīlāt mantu. Protams, ja pieņem, ka VID ,vispār vēršas pret savējiem. un otrs - VID pienākums ir iesniegt likumdevējam likumu uzlabojumus, caurumu aizlāpījumus, savas darbības efektivizēšanas redzējumu likumos. No tā - ne smakas. Jo likumu caurumi taču labi apmaksāti. Jakāns vakar Elksnei stāstīja, kā viņš strādā TIKAI atbilstoši likumam. jautājums - ja likums greizs un uzņēmēji brēc pēc uzlabojumiem, ja likums tups un pats VIDs nevar pastrādāt, vai tad Jakānam nav jādara viss, lai šie likumi tiktu mainīti, nevis jālielās, ka viņš, redz, paguvis izlasīt likumu un strādā saskaņā ar to.
Vai Jūs varētu pajautāt viesiem - ja PVN palielināšanu atzina par kļūdu, kāpēc PVN netiek samazināts no nākošā gada??? (Tas taču ir noziegums pieņemt lēmumus, kas ir pretēji visiem ekonomikas likumiem!)
Ienīstu tēpistus! Ja tiktu klāt kādiem tēpistiem no resnā gala, goč pendel, purnus izšķaidītu! Maz tā, ka dēļ viņiem tagad esmu bez naudas un darba, ta vēl nodokļus uzskrūvēs un tieši šo izdzimteņu dēļ tagad cigaretes būs dārgākas!
Tāda parunāšana vien būs, nekas jau nemainīsies - no nabagiem spiedīs atlikušo sulu bagāto mieram un labklājībai. Dzīvs vēl arvien ir Kalvīša viens no spārnotajiem teicieniem - progresīvo nodokli tikai par manu līķi, tas tagad ir Dombrovska valdības svētā govs, kuras dēļ tiek ignorēts viss, gan Eiropas attīstīto valstu pieredzae, gan ES vadošo speciālistu ieteikumi.
>> vēl 16:56 >> Vai vakar redzēji interviju ar Jakānu 100 pantā? Nu tad lūk, VIDa priekšnieks nedomā ka viņa galvenais uzdevums ir iekasēt nodokļus. Kad Jakānam jautāja kāpēc nav ātras reakcijas uz sūdzībām ka konkrēts uzņēmējs maksā algu aploksnēs, tad viņš atrunājās: -"Cīņa ar aplokšņu algām nav VIDa kompetencē", bet lai pārbaudītu kādu sūdzību, tā jāiekļauj pārbaužu plānā uz nākošo gadu. Galvenā Jakāna rūpe ir cīnīties pret Finanšu ministriju. Lūk dēļ šādiem mūdžiem mēs arī esam tur kur esam.
Jāni, paprasi Zīlem, kāpēc pēc vina programmmas 2006.gada beigas nerealizēja banku ierobežojošus pasākumus?
Kalvīša spārnoto teicienu - progresīvo nodokli tikai par manu līķi neesmu dzirdējis, tomēr ideju par Kalvīša līķi atbalstu.
Attiecībā uz dzīvojamās platības nodokli - tas taču ir neprāts, ka nav neapliekamā minimuma - katrai visnabadzīgākajai tantei, kura tā jau visu savu pensiju ir izrēķinājusi pa dienām līdz pēdējam santīmam, valsts vēl bāž savu alkatīgo roku viņas maciņā??? Kā minimums līdz 30m2 jābūt neapliekamajam minimumam, lai vismaz tie nabagi, kas dzīvo vienistabas dzīvoklīšos, varētu atlicināt kādu santīmu vairāk maizei! Vai valdība grib, lai nākošgad Latvija ieņemtu 1. vietu Pasaulē pēc pašnāvību skaita? (Un ja tie gudrinieki pļurkstēs, ka šos izdevumus maznodrošinātajiem varētu segt Pašvaldības, tad jāsaprot, ka daudzām lauku Pašvaldībām jau tagad ir lieli parādi un tās neko nevarēs palīdzēt! Daudziem cilvēkiem, kas cēluši mūsu Valsti šoziem vienīgā izeja būs striķis ap kaklu!)
Tas,ka netiek noteikts neapliekamais īpašuma nodokļa minimums,jau vien ir atklāts spļāviens tautai sejā.Nav arī nekādas samērības pret īpašuma vērtību un atrašanās vietu.Lauku saimniecības,kuras tā jau pēdējiem spēkiem cenšas uzturēt paaudžu gaitā sabūvētās nepieciešamās ēkas nav salīdzināmas ar kupi-prodaj specu sabūvētajām 3stāvu villām Jūrmalā un citur.Tāpat pilnīgi netaisnīgi ir likt maksāt vairāk nabadzīgajām ģimenēm par tā jau mazo dzīvoklīti,vai visu mūžu būvēto un remontēto vienstāveni.Ja šādā veidā valdība saredz iespēju papildināt ieņēmumus,tad rezultātā panāks vēl lielāku emigrantu skaitu prom no tā jau pēdējo cieņu zaudējušās valsts.Katrs šāds lēmums smagi atspēlēsies nākamajos gados.Būtu labāk domājuši,ko darīt ar ekonomiku.Nu nav tak tā plāna,vai arī viņš tiek rūpīgi slēpts? Kāpēc gada garumā bars ar jomas ekspertiem,ministrijām,komisijām un velnsviņuzin ko tur vēl,nav spējīgi sakarīgi paskaidrot,kas tad īsti tiks darīts,kuras nozares atbalstītas,un kā tas tiks organizēts? Kāpēc nav dialoga ar uzņēmējiem,kas vēl cenšas ko darīt un ir pēdējā cerība uz kaut kādu progresu? Progresīvais nodoklis,valsts un pašvaldību iepirkumu sistēmas sakārtošana,parazītējošo aģentūru reorganizācija vispār izskatās pēc nekad nerealizējama pasākuma.Tā vietā valsts turpina sevi apkaunot visas pasaules priekšā,kas ar interesi vēro šo sociālo eksperimentu kā tādu realitātes šovu.Kura scenārijs jau sāk kļūt visai paredzams..
Kamēr VIDu vadīs tā mafija kas tur ir ,tikmer nekādus nodokļu ieņēmumus var negaidīt.Savējie maksās no minimuma pārējo aploksnēs,bet citi uzņēmēji nemaz nevar izdzīvot tādas konkurences apstākļos,nerunājot par attīstību. Zinu un daudzi zina ,daudzus palielus uzņēmumus,kur jau daudzus gadus notiek tādas lietiņas( ilgi vēl pirms krīzes),un nekas nav mainījies līdz pat šim laikam. Par ko tas liecina?
Vai vispār saprotiet, kas notiek? Jakāns ar savu administrācijas bandu veic reģionu direktoru vietnieku, pārvalžu vadītāju un to vietnieku pārcelšanu (kā darba piedāvājumu) uz Rīgu. Tas nozīmē, ka turpinās impulsīvi atlasīta un veidota kadru Izlase, kas sastāv tikai no līdzšinējo Priekšnieku sugas. Reāli tie ir cilvēki ar teicami noformētiem VC variantiem, vizuāli krāšņiem (VID laikā iegūtiem (iedotiem)) izglītības dokumentiem, bet ar minimālām vai gluži nepraktiskām zināšanām savā arodā. Jo pret VID priekšniekiem jau nekad nav bijušas izvirzītas prasības zināt to, ko pārvalda, bet gan par to, kas Rīgas interesēs jānoadministrē. Paši priekšnieki (pie glāzītes) atzinuši, ka, darba zaudēšanas situācijā un jauna konkursa gadījumā šodien prasītajās prasmēs un zināšanās viņus elementāri izkonkurētu jebkurš vienkāršais nodokļu konsultants reģiona nodaļā. Jo reāli, neviens no šiem priekšniekiem nav lietas kursā, kā, piemēram, tiek izpildīta viena vai otra deklarācijas forma struktūrvienībā, kuru viņš administrē. T.i., viņš vispār nepārzin to pamatdarbu, kas veido viņa kā vadītāja padarītā bilanci! A skanīgi runāt mēs visi vai nu protam, vai VID vienkārši pa šiem gadiem ir piespiedis iemācīties (kā nekā bonusu tam ir bijis pietiekoši)! Tad paliek jautājums, ko ta tai Rīgā, VIDā domā darīt ar to sapumpēto priekšnieku armiju, kas sirsnīgu, pašaizliedzīgu darbu nav redzējusi kopš savu vidusskolas eksāmenu laikiem? Labu daļu no tiem teicamajiem darbiniekiem, kuri reāli strādāja un zina VID darba faktisko sistēmu, un kuri taisīja savu struktūrvienību priekšnieku darba rezultātus Jakānieši jau paspējuši atlaist vai štatu piespiedu samazināšanai upurējuši pirmos. Nu ir pļurkt, māsiņ, govs nospēra velnu! Aūū, reāli vairs nav, kas strādā, visi tikai tādi priekšnieki!, tādi priekšnieki!, ka nekur likties!
Dalibnieki