Liekas gan, ka pat tanī gadījumā ja politiskā reklāma tiktu principā aizliegta naudas ietekme uz vēlēšanu rezultātiem nemazinātos. Vienkārši process kā tāds kļūtu dārgāks - politiķi kā privātpersonas sāktu parādīties piem., TV kulinārijas raidījumos, kļūtu par izciliem mecenātiem utt. Respektīvi viss notiktu mazliet smalkāk - tas arī viss -:) Manuprāt krietni iedarbīgāks varētu būt izskanējušais priekšlikums padarīt mūsu mīļo politiķu dzīvi interesantāku - savārīji kaut ko - un tev iznākot no mājām to draudzīgi atgādina pie tavas dzīvesvietas sapulcējušies pielūdzēji -:), pie tam vairāku mēnešu garumā -:).
Jāni paldies par aktivitātēm, bet ir skaidrs, ka vīrs, kurš nejūtas neērti par vietu un veidu kā tika izraudzīts, nespēj saprast demokrātijas pamatnostādnes. Pāris tūkstošiem imperātorpingvīnu ir izdevīgi uzturēt uguni zem katliņa, kurā ir samesti kopā tādi jēdzieni kā demokrātija, vārda brīvība, objektīva žurnālistika, politiskā reklāma un aģitācija, jo tādā veidā var turpināt zombēt pārējos pingvīnus un atšaudīties ar sazvērestības teorijām par to, ka jebkurš cits pretējais viedoklis ir pausts kādu savtīgu jūras kraukļu interesē, kuriem spēks tiek dots ar ārēju resursu palīdzību un kuru mērķis ir diskreditēt "labos" imperatorpingvīnus. Ir grūti ticēt šo labo imperatorpingvīnu cēlajiem nodomiem, ka šī redakcija ir vienīgā pareizā, jo cik es saprotu, tad 95% procentiem parasto pingvīnu nav tāda uzkrāta kapitāla lai kā trešā persona spētu izsviest 20 minimālās mēnešalgas viedokļa paušanai politiskās reklāmas veidā. Manuprāt naudas lomu politiskajā aģitācijas procesā vajadzētu ierobežot līdz minimumam. Ja mēs runājam par godīgu un atklātu priekšvēlēšanu aģitāciju, tad tiem spēkiem, kuri ir plānojuši ņemt aktīvu līdzdalību priekšvēlēšanu aģitācijas laikā un kā vienu no aģitācijas formām izmantot ir paredzējuši politisko reklāmu, tad būtu x mēnešus iepriekš jāreģistrējas vienotā reģistrā un jānorāda visu dalībnieku sastāvu un naudas izcelsmes avotus ar noteikumu, ka vienas personas mantiskais ieguldījums organizācijas kampaņā nedrīkst pārsniegt 30% no iepriekšējā gada vidējās statistiskās mēnešalgas. Tas attiektos, gan uz politiskajām partijām, nevalstiskajām un sabiedriskajām organizācijām, trešajām personām un indivīdiem. Ja mēs runājām par tautas tiesībām un demokrātiju, tad ja nekļūdos ievēlētajiem tautas pārstāvjiem ir noteikti pieņemšanas laiki, kuros viņu pienākums ir tikties ar tautas pārstāvjiem un skaidrot savu nostāju noteiktos jautājumos. Kāpēc piemēram visi parastie pingvīni, kurus satrauc šis jautājums nevarētu griezties Saeimas iesniegumu komisijā un pieteikties vizītē pie sava deputāta, lai uzdotu jautājumus. Tāpat ja nemaldos, tad lielākā daļa no komisiju un apakškomisiju sēdēm ir atklātas, kurās var piedalīties jebkurš no tautas iepriekš piesakoties. Domāju pingvīniem būtu interesanti klātienē apskatīties kā norit ražīgais komisiju un apakškomisiju darbs pie likumprojektu izstrādes. Tad arī būtu vieglāk pieņemt lēmumus par ko balsot. Domāju, ka šobrīd arvien vairāk būs pingvīnu bezalgas atvaļinājumos vai ar brīvlaišanas vēstulēm uz rokas, kam ir pietiekami daudz laika, lai apciemotu deputātu darbā.
Ja mēs turpinām runāt par priekšvēlēšanu aģitāciju, tad noteikti nedrīkst aizmirst par to, ka joprojām nekas neierobežo varas pozīcijas pārstāvjus izmantot administratīvo resursu priekšvēlēšanu laikā. Piemēram: 1) Premjers vai ministrs tiekas ar vēlētājiem (nezināju, ka mēs ievēlam premjeru vai ministru) 2) Valsts vai pašvaldības uzņēmums izdod laikrakstu/žurnālu/skrejlapu, kurā tiek atspoguļoti attiecīgā politiskā spēka, kura pārraudzības sfērā tas atrodas "labie" darbi. 3) Sabiedriskās, nevalstiskās vai privātās iniciatīvu grupas, kuras ir saņēmušas finansējumu no valsts vai pašvaldības pasākuma komunikācijā norāda politisko spēku, kurš ir balsojis par valsts vai pašvaldības līdzekļu piešķiršanu. (Pasākumu atbalsta "Pingvīnu apvienība") 4) Par valsts, pašvaldības vai Eiropas savienības līdzekļiem realizēts sabiedriskas nozīmes projekts uz kuru ierodas attiecīgā politiskā spēka pārstāvis ar dienesta transportu. 5) Sabiedrisko attiecību speciālisti, kuri strādā algotu darbu valsts vai pašvaldības institūcijās savā darba laikā gatavo un izsūta preses relīzes par attiecīgo politisko spēku un to pārstāvju "labajiem" darbiem. Varbūt kā risinājums, būtu, ja pastāvētu kādi ierobežojumi, kas liegtu balotēties kandidātiem, kuri priekšvēlēšanu laikā ieņem algotu darbu valsts vai pašvaldības institūcijās, vai arī valsts, vai pašvaldību uzņēmumu valdēs un padomēs. Tāpat arī varētu pastāvēt nosacījums, kas liegtu valsts vai pašvaldību institūciju vai uzņēmumu algotiem sabiedrisko attiecību speciālistiem komunikācijā ar sabiedrību atsaukties uz amatpersonas politisko piederību.
Aicinu VP iekļaut atlaišanas dokumentos nosacījumus par AIZLIEGŠĀNU kandidēt atlaistas Saeimas deputātiem jebkad un jebkura līmeņa velēšanās! Ka arī pašvaldību atlaistajiem depikiem mūžīgi aizliegt kandidēt tāpat . Un demisionējošas valdības locekļiem aizliegt jebkad vairs kļūt par ministriem! Viņiem bija dota iespēja parādīt sevi. Nevarēja – tad lai aiziet ar cieņu un godu! Viņi deva zvērestu kalpot valstij. Ja atlaida viņus , zvērestu neizpildīja! Tas būs kaut kāda konkrētu personu politiska atbildība. Pozicija – vai opozīcija – vienalga. Pasēdēja bezjēdzīgi – un pietiek. Būs atbildīgākie! Kaut godīgāk tiem būtu izmantot ieziepētas virves, lai nomazgātu savu mūžiem-mūžīgu kaunu. Nu, no sliktas ķēves – kaut sarūsējošais pakavs... Bet tagad viņi kā vaņkas-kļaņkas: tikai atcels – uzreiz par citiem ministriem kļūst. Vai skries deputēt nākamajā Saeimā, padarot to par LR mūžīgi bezatbildīgo koza nostru.
pilnīgi atbalstu ideju, ka demisionējušiem un atlaistiem deputātiem utt. ar likumu jāaizliedz kandidēt. pārāk daudz bezatbildības un pārāk maz profesionāļu. ja gribi vadīt, tad mācies cien. deputāt, a ja negribi vai nevari, tad nebāz degunu tur, kur galva nelien cauri.
Dalibnieki