Tomēr nevaru saprast Petrenko kungu! Ko viņš vēl īsti grib dzīvojot Latvijā? Manam tēvam dzimušam 1919g. latgales krievam tāds jautājums nepastāvēja. Viņš ļoti aktīvi piedalījās gandrīz visos tā laika valstiskajos pasākumos un organizācijās. Pēc kara pat nomainīja vārdu (Ivans pret Jānis!) kad bija redzējis kā Padomju Krievija izrīkojās ar viņa Dzimteni (Latviju!). Kas viņš ir savas zemes patriots vai savas identitātes (krievu) nodevējs? Kāpēc mūslaiku citvalodīgie kaut ko grib vēl citu sevišķāku? Es nēesu dzirdējis ka piemēram Sibīrijas latvieši gribētu sev kaut kādu savādāku attieksmi. (citvalodīgie- tāpēc ka Latvijā ļoti daudz ukraiņu, poļu, baltkrievu, moldāvu u.c. kuri apvainojas ka viņus pieskaita krievvalodīgajiem!!!) Veiksmi visiem Latvijas iedzīvotājiem valsts svētkos!
Es jau sen brīnos par to profesoru. Ja profesori ir ar šādām zināšanām un domāšanu, tad man nav ko teikt. Un ja šādi propfesori risinās Latvijai būtiskus jautājumus, tad labi nebūs.
Uzskatu, ka runājot par tik nopietnām "lietām", kā "tauta" un "valsts", "naturalizācija" un "integrācija" - ir nepieciešama vienota izpratne par šiem jēdzieniem un tikai tad šai vienotajai izpratnei atbilstoša varētu būt konsekvence spriedumos. Pretējā gadījienā iznāk tas, kas jau iznāca - debates beidzās ar to, ar ko sākās - ar neko! Sak'-katram jau ir sava taisnība...Visi esam tā kā latvieši un tā kā pilsoņi - dzīvosim draudzīgi! Bet šāds voluntārisms spriedumos nevar būt rezultatīvs, ja vien debašu mērķis ir objektīvs (zinātnisks) secinājums,- ja tas nav politisks pasūtījums - "kompromisa māksla"... La„tvietis” – etnisks, Latvijas iedzīvotājs, latviešu bērns?" Pirmkārt jau - atšķirīgi kvalificējami ir termini, ar kuriem mēģināts identificēt "latvieti"! Jēdzienam "Latvijas iedzīvotājs" ir politisks raksturs, bet termini "latvietis","etnisks","latviešu bērns" ir attiecināmi uz etnosu, kura definīcija ir nemainīga. Sākot ar ciltīm un beidzot ar nācijām /tautām/, visas šīs etniskā pēctecībā veidojušās cilvēku kopības ir etnosi. Bet tauta, kā pēdējā etniskās evolūcijas pakāpe, kas vēsturiski integrējusi citu naturalizētu etnosu minoritātes, ir visā savas ekoloģijas procesā ieguvusi sev valodu, teritoriju, ekonomisko dzīvi, kultūras un psiholoģijas īpatnības, kā arī tendenci veidot nacionālu valsti. Ar terminu "nacionalitāte" apzīmē atsevišķa indivīda piederību kādai nācijai un nacionalitātes /tautības/ nosaukums atvasināts no attiecīgās nācijas /tautas/, bet ne valsts nosaukuma. Latvietis pieder latviešu tautai /etnosam/. Domāju, ka Jums jāaicina kompetentāki tautas pārstāvji - zinātnieki, filozofi, bet ne tendenciozi domājoši ļaudis...
Uzskatu, ka runājot par tik nopietnām "lietām", kā "tauta" un "valsts", "naturalizācija" un "integrācija" - ir nepieciešama vienota izpratne par šiem jēdzieniem un tikai tad šai vienotajai izpratnei atbilstoša varētu būt konsekvence spriedumos. Pretējā gadījienā iznāk tas, kas jau iznāca - debates beidzās ar to, ar ko sākās - ar neko! Sak'-katram jau ir sava taisnība...Visi esam tā kā latvieši un tā kā pilsoņi - dzīvosim draudzīgi! Bet šāds voluntārisms spriedumos nevar būt rezultatīvs, ja vien debašu mērķis ir objektīvs (zinātnisks) secinājums,- ja tas nav politisks pasūtījums - "kompromisa māksla"... La„tvietis” – etnisks, Latvijas iedzīvotājs, latviešu bērns?" Pirmkārt jau - atšķirīgi kvalificējami ir termini, ar kuriem mēģināts identificēt "latvieti"! Jēdzienam "Latvijas iedzīvotājs" ir politisks raksturs, bet termini "latvietis","etnisks","latviešu bērns" ir attiecināmi uz etnosu, kura definīcija ir nemainīga. Sākot ar ciltīm un beidzot ar nācijām /tautām/, visas šīs etniskā pēctecībā veidojušās cilvēku kopības ir etnosi. Bet tauta, kā pēdējā etniskās evolūcijas pakāpe, kas vēsturiski integrējusi citu naturalizētu etnosu minoritātes, ir visā savas ekoloģijas procesā ieguvusi sev valodu, teritoriju, ekonomisko dzīvi, kultūras un psiholoģijas īpatnības, kā arī tendenci veidot nacionālu valsti. Ar terminu "nacionalitāte" apzīmē atsevišķa indivīda piederību kādai nācijai un nacionalitātes /tautības/ nosaukums atvasināts no attiecīgās nācijas /tautas/, bet ne valsts nosaukuma. Latvietis pieder latviešu tautai /etnosam/. Domāju, ka Jums jāaicina kompetentāki tautas pārstāvji - zinātnieki, filozofi, bet ne tendenciozi domājoši ļaudis...
Īrijas latviešiem problēma nav patriotisms, bet citas sāpes 20.11.2008. Mācītājs Uģis Brūklene par Īrijas latviešu cerībām, nodevību un baiļu noņemšanu
Cilvēki ir palikuši mierīgāki vai mobilizējas? 20.11.2008. Latviešu un krievu attiecību novērtējumos izskan būtiskas pretrunas
Valsts svētku runas - „te taustās, nevis piedāvā” 20.11.2008. Rubesa, Ķīlis un Jubalts analizē Vanaga, Daudzes un Zatlera teikto
Dalibnieki