Šeit pieejamas mediju publikācijas vai to fragmenti, kas saistīti ar „Kas notiek Latvijā?” raidījumu vai tā vadītāju 20.02.2019.
 
Pēc 20.oktobra publikācijas www.knl.lv - "Valsts uzņēmuma padomē žurnālists un Šlesera šoferis", Latvijas Avīze ir turpinājusi attīstīt tēmu par Satiksmes ministra šofera atrašanos valsts akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" padomē, kā arī jautāja Ministru prezidenta Ivara Godmaņa viedokli.
Satiksmes ministra šoferis, apvainojies uz žurnālistiem, atsakās no 900 latu mēnešalgas vērtā padomes locekļa amata

Ministru prezidentu Ivaru Godmani neuztrauc šķiešanās ar naudu valsts uzņēmumu padomēs, jo tā neesot valsts budžeta nauda, bet gan uzņēmumu līdzekļi, no kā valsts budžetā tiek iemaksāti nodokļi.
Tā ir daļa no premjera atbildes uz manu jautājumu, vai valdības vadītājs, kurš par to vien domā, kā ieviest visstingrāko taupības režīmu valstī, nejūtas apsmiets no satiksmes ministra Aināra Šlesers puses, kurš valsts akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" padomē, sākot no šā gada augusta, ir iedabūjis savu šoferi Elmāru Upenieku. Ar valdības vadītāja Edgara Vaikuļa starpniecību noskaidroju, ka I. Godmanis neesot informēts par šo gadījumu (jāpiebilst gan, ka publiski medijos tas izskanējis jau 20. oktobrī). Bet kad E. Vaikulis pēc mana lūguma pastāstīja Ministru prezidentam par satiksmes ministra rīcību, dodot iespēju savam šoferim tikt pie padomes locekļa amata ar 900 latiem mēnesī, valdības vadītājs atbildējis, ka neplānojot to ar Šleseru apspriest un ka padomes locekļiem atalgojumu maksājot no uzņēmumu līdzekļiem, kas neesot valsts budžeta nauda.

Bijušais ekonomikas ministrs deputāts Aigars Štokenbergs ("Sabiedrība citai politikai") aicina premjeru nerunāt muļķības, jo, piemēram, valsts akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" vienīgie ieņēmumi esot valsts budžeta līdzekļi. Un arī tādi uzņēmumi, kā, piemēram, "Latvenergo", kuriem ir ienākumi no savas saimnieciskās darbības, valsts budžetā ieskaita 27% no peļņas, kuru, nenoliedzami, ietekmē padomes locekļi, saņemdami no uzņēmuma līdzekļiem milzīgas naudas summas. "Atliek vien konstatēt, ka valsts vadītājs nezina vai izliekas neredzam, ka politiķu iebīdītās personas padomēs vistiešākajā veidā tiek uzturētas par nodokļu maksātāju naudu, kas vistiešākajā veidā atsaucas uz valsts budžetu," saka A. Štokenbergs un aicina premjera biroja pārstāvjus steidzīgi sagatavot valdības vadītājam precīzu informāciju, lai Ministru prezidents nemaldinātu sabiedrību.

Katram, kas seko līdzi gadiem atspoguļotai tēmai par treknajām "politiskā galma" barotnēm – uzņēmumu padomēm –, ir skaidrs, ka valsts jau sen finansē politiskās partijas, saka Saeimas deputāte Ilma Čepāne (Pilsoniskā savienība), kura ne reizi vien publiski uzstājusies ar informāciju par milzīgajām naudas summām, kas tiek tērētas "politiskā galma" uzturēšanai.

Kā skaidroja Šlesera preses sekretārs Ģirts Dripe, pieredzējušā politiķu šofera Upenieka (viņš vadājis arī reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministru Jāni Krūmiņu, Jāni Bunkšu, Ivaru Gateru, arī satiksmes ministru Anatoliju Gorbunovu) misija esot sniegt informāciju ministram par Latvijas ceļu stāvokli. Pats Upenieks bija vārdos skops, jo esot aizvainots par žurnālistu uzbrukumiem. "Jūs panācāt, ka "Latvijas ceļu uzturētāju" padomes sastāvā būs izmaiņas. Viss. Neko vairāk es nekomentēšu," sacīja Upenieks un nevēlējās stāstīt, par ko īsti viņš saņem algu. Bet ministrijas preses sekretāre Ilze Eida noskaidroja, ka E. Upenieks "ir izteicis vēlmi atsacīties no darba padomē". Jāpiebilst, ka "Latvijas autoceļu uzturētājs" padomē ir 11 locekļi un viņu algošanai gadā aiziet vairāk nekā 122 000 latu. Taču šādu valsts uzņēmumu padomju ir padsmitiem, un žurnālisti ir rēķinājuši, ka padomes locekļu algām gadā tiek tērēts vairāk nekā miljons latu.

I. Godmanis ar sava preses sekretāra starpniecību teica, ka vajadzētu pārskatīt padomes locekļu skaitu.
Par to varēs pārliecināties, vērojot, vai A. Šlesers virzīs "Latvijas ceļu uzturētāju" padomei kādu citu sev uzticamu cilvēku vai tomēr apsvērs ideju samazināt šīs padomes locekļu skaitu.

Rakstu "Valsts uzņēmuma padomē žurnālists un Šlesera šoferis" lasiet šeit


Komentāri:     

Partneri:



         Dalibnieki         


Autors: